    Date: Sat, 17 Apr 2010 00:04:40 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...

    Cavallino pisze:

    > Nie dotyczy.
    > Nikt go tym samym pasem nie wyprzedzał.

    Jeżeli jedziesz za kimś tym samym pasem i ten ktoś włączy lewy kierunek
    to nie będziesz mógł go wyprzedzić tak długo jak on będzie miał ten
    kierunek włączony, niezależnie od ilości pasów na tej drodze.

    To zdanie mówi o sytuacji jeszcze przed wyprzedzaniem, jak samochody
    jadą jeden za drugim.

    > Najpierw zmienił pas.

    Mógł zmienić pas, ale nadal nie mógł wyprzedzić.
    Po zmianie pasa nie ma żadnego "resetowania" sytuacji.
    Jeżeli wcześniej przed tym wyprzedzaniem doszło do sytuacji kiedy obaj
    jechali gęsiego, a ten z przodu miał włączony kierunek to tego
    wyprzedzania nie wolno zrobić.

    > I teraz pytanie - czy jak ktoś się wpycha na Twój pas, to masz prawo go
    > wyprzedzić czy nie i jednak musisz go wpuścić?
    > Ja generalnie twierdzę to pierwsze.
    >
    > A nie ma zakazu szybszej zmiany pasa niż czający się jak dziewica
    > poprzednik.

    Zakazu zmiany pasa nie ma, ale zakaz wyprzedzania gościa który włączył
    lewy kierunek jak jechałeś za nim nadal obowiązuje.

    Pomijając już to jak niebezpieczny jest takie wyprzedzanie w tym momencie.