  • 1. Data: 2009-10-04 20:54:59
    Temat: wypowiedzenie umowy multimo
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    stan obecny:
    aneks z 16.10.2009 stanowiacy, ze umowa zawarta jest do 15.11.2009
    po tym czasie umowa przechodzi na czas nieokreslony (z wyzszymi
    stawkami)

    zapis w umowie:
    kazda ze stron moze rozwiazac umowe na czas nieokreslony z zachowaniem
    miesiecznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu
    rozliczeniowego. oswiadczenie o wypowiedzeniu powinno byc dostarczone
    drugiej stronie w formie pisemnej pod rygorem niewaznosci nie pozniej
    niz na 15 dni roboczych przed rozpoczeciem okresu rozliczeniowego w
    ktorym ma nastapic zaprzestanie swiadczenia uslugi. w przypadku
    otrzymania oswiadczenia o wypowiedzeniu po tym terminie zaprzestanie
    swiadczenia uslugi nastapi w okresie rozliczeniowym nastepujacym po
    okresie rozliczeniowym w ktorym mialo nastapic zaprzestanie
    swiadczenia uslugi.

    cel:
    jak najszybsze rozwiazanie umowy

    pytanie 1:
    czym sie rozni "z zachowaniem miesiecznego okresu wypowiedzenia ze
    skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego" od "nie pozniej niz na 15
    dni roboczych przed rozpoczeciem okresu rozliczeniowego w ktorym ma
    nastapic zaprzestanie swiadczenia uslugi"? czy to czasem nie jest
    niezgodne z prawem? w takim wypadku minimalny okres wypowiedzenia to
    45/46 (w lutym 43 lub 44) dni, racja?

    pytanie 2:
    jak zloze wypowiedzenie umowy przed 16.10 to do kiedy usluga bedzie
    swiadczona? do 30.11 (ze wzgledu na okres rozliczeniowy od 1 do
    ostatni dzien miesiaca)?

  • 2. Data: 2009-10-04 21:39:57
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy multimo
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Sarpedon wrote:
> [...]
    > jak zloze wypowiedzenie umowy przed 16.10 to do kiedy usluga bedzie
    > swiadczona? do 30.11 (ze wzgledu na okres rozliczeniowy od 1 do

    A nie masz gdzieś zapisanego trybu braku chęci kontynuowania umowy?

    M.

  • 3. Data: 2009-10-05 06:25:19
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > A nie masz gdzieś zapisanego trybu braku chęci kontynuowania umowy?

    Ja tylko dodam, że ja dużo wcześniej złożyłem "oświadczenie woli" o braku
    chęci kontynuowania umowy" (na podstawie óczesnego regulaminu).
    Kazali zdaje się WYŁĄCZNIE listem poleconym (i takim poszło ale ZPO).
    Zwrotka wróciła ale mimo to jak zwykle po pewnym czasie zadzwoniłem
    nagrywając rozmowę, z pytaniem czy doszło i czy wszystko rozumieją jak
    trzeba.
    Konsultant potwierdził że doszło, ze rozumieją i że umowa wygaśnie w dniu w
    którym wygasnąć miala.
    Po tym dniu usluga działała więc natycmiast ją odłączyłem (mialem już inne
    źródło zaopatzenia w internet).
    Minął miesiac i przyszedł rachunek.
    Dzwonię i mówię, że umowa wygasła.
    Oni na to, nie mają mojego wypowiedzenia (standardowe kombinowanie naszych
    telekomów).
    No to ja im na to że dysponję nagraniem w którym ich konsultant
    przedstawiony z imienia i nazwiska POTWIERDZIŁ fakt otrzymania oświadczenia
    woli (i nawet go zmusiłem do odczytania pisma które napisałem i miałem to
    nagrane).
    W związku z tym informowałem operatora że kolejny rachunek potraktuję jako
    próbę wyłudzenia i z dowodami udam się do najbliższego komisariatu Policji
    celem złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
    No i ...... pismo się znalazlo. U nich.
    A słowo daję poszedł bym i złozył takie zawiadomienie.
    Niech ich potem wzywają do Świnoujscia (baaardzo wygodne) na przesłuchania i
    ewentualna rozprawę w sądzie.
    vari

    ps Drugi taki numer wycięła mi TP kiedyś a tak to na ogół nagrania nie
    okazują się potrzebne - mimo to nagrywam.
    Mam już ponagrywane "wpłyniecia" takich pism dot. mojej Neostrady, Orange
    Freedom w biurze naszej rodzinnej firmy i w Cyfrze+.
    Gdyby coś to ja lubię atmosferę komistariatów (gdy jestem tamjako interesant
    a nie w innym charakterze).

  • 4. Data: 2009-10-05 08:06:04
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    rozumiem entuzjazm, ale czy moge prosic o pomoc w mojej sprawie?

  • 5. Data: 2009-10-05 08:14:36
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > W związku z tym informowałem operatora że kolejny rachunek potraktuję jako
    > próbę wyłudzenia i z dowodami udam się do najbliższego komisariatu Policji
    > celem złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

    jesli operator pomyli sie na Twoja korzysc, to tez biegniesz do cyrkulu ?
    wzglednie, jesli niezasadnie naliczy 10 groszy ?
    troche przesadzasz w swoim zacieciu, jesli nie ma umowy, a operator fakture
    przysyla, to mozna ja olac lub odeslac z adnotacja o braku umowy
    jezeli mimo to nasle kruki i sepy to dopiero wowczas mozna sie bawic

    > Niech ich potem wzywają do Świnoujscia (baaardzo wygodne) na przesłuchania
    > i ewentualna rozprawę w sądzie.

    niestety musze Ci popsuc przemila zabawe: przesluchanie w takim przypadku
    odbyloby sie prawdopodobnie w jednostce policji wlasciwej miejscowo dla
    siedziby podejrzanego, w ramach pomocy prawnej

  • 6. Data: 2009-10-05 08:29:49
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > fakture przysyla, to mozna ja olac lub odeslac z adnotacja o braku umowy
    > jezeli mimo to nasle kruki i sepy to dopiero wowczas mozna sie bawic

    Ja ich poinformowałem że umowy nie ma i przysyłanie faktur jest niezasadne.
    Oni w rozmowach telefonicznych upierali się, że NIGDY nic do nich nie
    wysyłałem.
    Poinformowałem, że mam na to dowody i GDYBY przysłali KOJEJNA (za miesiąc -
    nie rozumiesz tego ?) fakturę to pójdę na Policję.
    Oczywiscie wcześniej przesłałbym im kopię nagrania.
    Gdyby upierali się to poszedłbym na Policję.
    Nie zamierzałem iśc na Policję po pierwszej nieuzadanionej fakturze
    (zakładałem pomyłkę, bałagan itp).
    Oni sie upierali że nie ma pomyłki i umowa przeszła na czas nieokreślony.
    Wtedy im zapowiedziałem że kolejne przysłanie faktury spowoduje to co by
    spowodowało.
    Ja nie jestem pieniaczem i nie wiem czemu to tak odebrałeś.
    Na Policję poszedłbym tylko wtedy gdyby upierali się przy swoim.

    > niestety musze Ci popsuc przemila zabawe: przesluchanie w takim przypadku
    > odbyloby sie prawdopodobnie w jednostce policji wlasciwej miejscowo dla
    > siedziby podejrzanego, w ramach pomocy prawnej

    Prawdopodobnie tak, ale gdyby postępowanie trafilo do sądu to ganiali by do
    sądu w Świnoujsciu.
    Ja nie traktuje tego jao zabawę ale wskazuję że pewne przypadkowo upierdliwe
    procedury mogą TAKŻE dotyczyć wielkich firm, próbujących traktować nas jak
    śmieci (jak potraktować różne opisywane w prasie zagrywni operatorów - to
    przypadkiem nie jest).
    Jeśli zatem kaiedyś gdzieś uda się utrzeć nierzetelnemu operatorowi nosa to
    ja to popieram.

    Od dziecka cieszy mnie gdy ukarany zostanie silniejszy, dotychczs długo
    znęcający się nad słabszym.
    Mam takie "dziwne" poczucie sprawiedliwosci, że nie znoszę równych i
    równiejszych oraz świętych krów.
    To że jakaś wielak firma próbuje oszukać swego klienta budzi moją głęboką
    awersję i ja osobiscie NAUCZONY DOSWIADZCENIEM zabezpieczam się przed takimi
    oszustwami.
    vari

  • 7. Data: 2009-10-05 11:00:23
    Od: Baseciq <n...@b...org>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:54:59 -0700 (PDT), Sarpedon napisał(a):

> [...]
    > nastapic zaprzestanie swiadczenia uslugi"? czy to czasem nie jest
    > niezgodne z prawem? w takim wypadku minimalny okres wypowiedzenia to

    Tak. Nie, nie jest to niezgodne z prawem. Też miałem ten sam problem, bo
    rozwiązać umowę postanowiłem koło 20. Taka klauzula nie została jak do tej
    pory uznana za nie dozwoloną i skoro się na nią zgodziłeś podpisująć umowę,
    to się na nią zgodziłeś. Ale mi się udało rozwiązać umowę wysyłając pismo
    rzeczonego 20-tego. W krytycznym wypadku, np. składając wypowiedzenie 16
    października, w teorii okres wypowiedzenia sięga 74 dni ;)

    > pytanie 2:
    > jak zloze wypowiedzenie umowy przed 16.10 to do kiedy usluga bedzie
    > swiadczona? do 30.11 (ze wzgledu na okres rozliczeniowy od 1 do
    > ostatni dzien miesiaca)?

    Dokładnie tak. Ale jak Varicap poniżej zauważył, i tak Ci wyślą rachunek i
    będziesz musiał składać od niego reklamację.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 8. Data: 2009-10-05 20:56:13
    Temat: Przeniesienie nr po OTR
    Od: "Jun" <e...@p...onet.pl>

    Przeprowadzałem się w listopadzie ub.r. i oczywiście chciałem przenieść nr
    tp. Nie było możliwości technicznych i wszedłem w 10-cio m-czny OTR
    (odroczony termin realizacji). Teraz możliwości się pojawiły, nr tel.
    (zachowałem ten sam) przyłaczyli i żądają za to jeszcze 61 zł. Czy mają
    prawo?
    Z cennika usług telekomunikacyjnych tp wynika, że: Zmiana miejsca
    przyłączenia zakończenia sieci - dla dostępu analogowego - bez opłat ale
    jednocześnie: Przeniesienie numeru3)a) wewnątrz sieci TP 50,00 netto 11,00
    Vat 61,00 Razem. Czy ktoś umie to wyjaśnić? Pzdr

  • 9. Data: 2009-10-08 15:33:02
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    vari <v...@p...onet.pl> wrote:

    > Oni na to, nie maj? mojego wypowiedzenia (standardowe kombinowanie naszych
    > telekomów).
    > No to ja im na to ?e dysponj? nagraniem w którym ich konsultant
    > przedstawiony z imienia i nazwiska POTWIERDZI? fakt otrzymania o?wiadczenia

    Miałem identyczny przypadek dwa tygodnie temu we Wrocławiu. Wypowiedzenie
    się znalazło, gdy powiedziałem, że już dzwoniłem na 19330 i konsultant
    wcześniej potwierdził, że pismo dotarło... widać to jest norma.

    a.

  • 10. Data: 2009-10-08 20:36:48
    Temat: Re: Przeniesienie nr po OTR
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Przeprowadzałem się w listopadzie ub.r. i oczywiście chciałem przenieść nr
    > tp.

    dlaczego "oczywiscie" ?