  • 21. Data: 2010-03-17 10:18:56
    Temat: Re: wymiana oleju
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał pisze:
    > Zastanawia mnie, że producent zaleca wymianę co 30kkm a mechanik co
    > 15kkm...

    bo producentowi zależy na tym, żebyś szybko kupił nowe auto, a mechaniko
    wi nie zależy na tym żebyś kupował nowe auto, bo wtedy nie będziesz u
    niego serwisował. Generalnie jest prosta zasada, wymieniać olej tak
    często jak się da, ja zmieniam co max 10tyś średnio co 2mc mieszczę się
    w 150zł z filtrem żadnej oszczędności się na tym nie zrobi.

    --
    krzysiek82

  • 22. Data: 2010-03-17 10:19:57
    Od: "mcgregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hnq1mr$t4f$1@inews.gazeta.pl...
    > Zakładam, że silnik bez turbo. Jeśli tak to możesz postępować jak
    > własciciel każdego wolnossącego auta po gwarancji. Wymiana oleju co 2 * to
    > co podaje producent + 5000 kilometrów. Nic się nie stanie. Bedzie ok.
    Producent zaleca co 30 kkm więc:
    2 * 30 + 5 = 65 kkm
    I myślisz, że będzie OK!

  • 23. Data: 2010-03-17 10:22:33
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    choczsz pisze:
    > Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
    > Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie?

    tak szybko korodują (może miałem pecha), po rozerwaniu filtrona i
    sędziszowa widać różnicę w długości materiału filtrującego.

    > Co do wymiany, to czy 15.000 czy 30.000 wielkiej roznicy to nie zrobi.

    ale w dłuższej perspektywie zrobi, ludzie się pytają czy się nic nie
    stanie po 5tyś przebiegu więcej oczywiście, że nic ale jakby tak
    przeciągać zawsze, raz o 5tyś a raz o 10tyś to efekty uboczne będą ale
    nie od razu :)

    > Najwazniejsze zeby sprawdzac poziom, jesli trafi sie wyciek lub po
    > prostu ubedzie oleju i zejdznie ponizej krytycznego poziomu - to jest
    > dopiero powod do zmartwienia.

    Nie ma się czym martwić, należy uzupełnić poziom, zlikwidować wycieki i
    po temacie, większej filozofii brak.

    --
    krzysiek82

  • 24. Data: 2010-03-17 10:44:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    choczsz pisze:

    > Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
    > Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie? Zwlaszcza ze to
    > bardzo proste "urzadzenie", ktorego koniecznosc wymiany nie zalezy od
    > niego samego, ale od tego ile syfu sie w nim znabiera - a nazbiera sie

    Spadek cisnienia w magistrali, kontrolka STOP + niskie cisnienie oleju.
    Mysle ze wystarczy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 25. Data: 2010-03-17 10:53:16
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    DoQ pisze:
    > Spadek cisnienia w magistrali, kontrolka STOP + niskie cisnienie oleju.
    > Mysle ze wystarczy.

    Nie wiem czy mój przypadek był odosobniony, ale jeśli wymieniam filtr
    który montowałem dwa max 3mc wcześniej a on podczas odkręcania mi się
    deformuje i jest pordzewiały to chyba nie bardzo :)

    --
    krzysiek82

  • 26. Data: 2010-03-17 10:55:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:

    > Nie wiem czy mój przypadek był odosobniony, ale jeśli wymieniam filtr
    > który montowałem dwa max 3mc wcześniej a on podczas odkręcania mi się
    > deformuje i jest pordzewiały to chyba nie bardzo :)

    Filtron to dziadostwo pisalem o tym nie raz, przy czym wcale nie jest
    jakis tani :) Filtry pylkowe tez potrafia skopać "cięciami w budżecie".

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 27. Data: 2010-03-17 12:29:26
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "mcgregor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > I myślisz, że będzie OK!

    Z pewnoscia. Pewien czlowiek Ibiza z silnikiem 1.9d przejechal
    przez 3 lata 26 tys km bez wymiany oleju. Bo zapomnial...
    Wymiana zalecana jest co 7.5 tys km. Olej byl polsyntetyczny Lotosa.
    Nic sie silnikowi nie stalo. Od tego czasu przebieg wzrosl o
    40 tys, razem jest teraz 140 tys. Oleju nie bierze, dziala jak
    zegarek.

    --
    Hinek

  • 28. Data: 2010-03-17 14:14:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin wymiany
    > oleju o jakieś 5 tys. km?

    Spokojnie można. Ja mam przebieg 135 tyś. km w Fabii 1.4/60KM i od 35 tyś.
    km jeżdżę na tym samym oleju Mobil 5W50 i nic się nie dzieje. :-) Filtra też
    nie wymieniałem w między czasie, mam filtr MAN. Cały czas na LPG.

  • 29. Data: 2010-03-17 14:32:48
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    nom pisze:
> [...]
    > tyś. km jeżdżę na tym samym oleju Mobil 5W50 i nic się nie dzieje. :-)
    > Filtra też nie wymieniałem w między czasie, mam filtr MAN. Cały czas na

    jak będziesz go sprzedawał będziesz to też będziesz chwalił się tym
    wyczynem na allegro :)?

    --
    krzysiek82

  • 30. Data: 2010-03-17 14:42:59
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

> [...]
    > bardzo proste "urzadzenie", ktorego koniecznosc wymiany nie zalezy od
    > niego samego, ale od tego ile syfu sie w nim znabiera - a nazbiera sie

    'Przejechalem' sie na filtronie 2 razy. Za pierwszym razem jak uszczelka
    (przy filtrze) pekla na mrozie w mojej Civiczce (duza palama oleju pod
    autem, wyciek od strony filtra), a pózniej w Celice sie tak zapchal choc nie
    wiem nawet czym, ze doszlo do przegrzania silnika. Wyminilem w Celice filtr
    na Knechta i bylo od tamtego momentu git.
    Róznica to paree zlotych w cenie, ale jakosc Boscha czy Knechta przemawia za
    tymi dadatkowymi PLNami.

    > To tak jakby kupowac gwozdzie znanej firmy i wierzyc ze beda w
    > zbijanym drewnianym wychodku lepiej sie sprawowac od no-name'ow.

    Nie prawda. Dane statystyczne z hamowni, samochód Mitsubishi Colt 1.6
    znamionowo 116 KM:
    - Filtr powietrza Knecht - 114 KM na kolach
    - Filtr powietrza Filtron - 104 KM na kolach

    Obydwa filtry nowe.
    Chlopaki zrobili cos takiego z nudów na aucie jednego z pracowników VTG.

    Pytanie, co tak nagle ograniczylo moc tego auta? Hah.. Filtron. To takie
    totalne badziewie...

> [...]
    > Najwazniejsze zeby sprawdzac poziom, jesli trafi sie wyciek lub po
    > prostu ubedzie oleju i zejdznie ponizej krytycznego poziomu - to jest

    Gestosc oleju wzrasta wraz z przebiegiem auta (od wymiany) i sa tez
    wytracane wlasciwosci smarujace. Na zime warto zmienic olej z uwagi na
    niskie temperatury rozruchu silnika, dzieki temu oszczedzimy wszystko to, co
    sie w silniku kreci i wymaga natychmiastowego smarowania. Jak juz zrobi sie
    cieplej, to faktycznie wymiana oleju nie ma sensu, bo gestosc oleju ma
    mniejsze znaczenie.
    Odpowiedz powinna brzmiec tak: zmieniales olej przed zima? Olej zmiane na
    lato, ale nie olej zmiany oleju przed zima. I tyle. ;)