  • 11. Data: 2010-03-17 07:28:13
    Temat: Re: wymiana oleju
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > Zastanawia mnie, że producent zaleca wymianę co 30kkm a mechanik co
    > 15kkm...

    Bo producent zarabia na nowym samochodzie, a mechanik na wymianie.

  • 12. Data: 2010-03-17 08:17:32
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    > Bo producent zarabia na nowym samochodzie, a mechanik na wymianie.

    Bo producent zaleca wymiane auta na nowy po przejechaniu 100kkm a na tym
    jest lepszy interes :) Coraz dluzsze wymiany to tylko chwyt marketingowy aby
    zyskac klienta.

    pozdr.

  • 13. Data: 2010-03-17 08:51:59
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Chociaż auto to 12-letnie Clio to wolałbym pozostać przy syntetyku, z
    > uwagi na jego zalety. Słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy, więc liczę że
    > Grupa podpowie) że na stan oleju mają wpływ warunki pracy (np katowanie
    > silnika do odcięcia skutkuje szybszym pogorszeniem właściwości smarnych
    > itp) a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.
    Zakładam, że silnik bez turbo. Jeśli tak to możesz postępować jak własciciel
    każdego wolnossącego auta po gwarancji. Wymiana oleju co 2 * to co podaje
    producent + 5000 kilometrów. Nic się nie stanie. Bedzie ok.

  • 14. Data: 2010-03-17 09:12:18
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Wymieniłem 7 miesięcy temu olej, 5W30, zalecana wymiana co 15kkm - i
    > właśnie stuknęło owe 15 tysięcy. Silnik benzynowy 1.4, przebieg
    > rzeczywisty 100 tys, traktowany był spokojnie od czasu ostatniej wymiany
    > oleju (głównie dojazdy do pracy 70km dziennie).
    >
    > Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin wymiany
    > oleju o jakieś 5 tys. km?

    Najbardziej ucierpi na tym silnik, jeżeli założyłeś przeciętnej jakości
    filtr oleju, który może np. przyblokowywać przepływ oleju np. Filtron i
    jakieś tanie tzw. gówna. Sam olej spokojnie da radę, tylko pamietaj by
    sprawdzać co jakiś czas stan oleju i uzupełniać jego braki.

  • 15. Data: 2010-03-17 09:27:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Chociaż auto to 12-letnie Clio .....

    Zauważam pewną nieścisłość :-). Z jednej strony wcześniej
    piszesz, że przez 7 miesięcy zrobiłeś 15 tys. km, a teraz że
    auto ma 12 lat i 100 tys. km przebiegu. Nasuwa się oczywisty
    wniosek że nie masz go od nowości, a co za tym idzie jest
    duża szansa że nie znasz przeszłości :-). No, chyba że
    jeździłeś przez 9 lat tylko do sklepu, a teraz nagle
    poczułeś nieodpartą chęć dalekich podróży ;-). I chcesz
    ryzykować żeby zaoszczędzić 150 złotych raz na 7-8 miesięcy?

    > katowanie silnika do odcięcia .....
    > .... a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

    Szczerze mówiąc 2 tys rpm to też katowanie takiego silnika
    ;-)))

  • 16. Data: 2010-03-17 09:58:29
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 17 Mar, 09:12, "Marcus Wright" <b...@a...mail.com> wrote:

    > Najbardziej ucierpi na tym silnik, jezeli zalozyles przecietnej jakosci
    > filtr oleju, ktory moze np. przyblokowywa przeplyw oleju np. Filtron i
    > jakies tanie tzw. gowna. Sam olej spokojnie da rade , tylko pamietaj by
    > sprawdzac co jaki czas stan oleju i uzupelniac jego braki.

    Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
    Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie? Zwlaszcza ze to
    bardzo proste "urzadzenie", ktorego koniecznosc wymiany nie zalezy od
    niego samego, ale od tego ile syfu sie w nim znabiera - a nazbiera sie
    tyle samo bez wzgledu na marke filtra.
    To tak jakby kupowac gwozdzie znanej firmy i wierzyc ze beda w
    zbijanym drewnianym wychodku lepiej sie sprawowac od no-name'ow.
    Co do wymiany, to czy 15.000 czy 30.000 wielkiej roznicy to nie zrobi.
    Najwazniejsze zeby sprawdzac poziom, jesli trafi sie wyciek lub po
    prostu ubedzie oleju i zejdznie ponizej krytycznego poziomu - to jest
    dopiero powod do zmartwienia.

  • 17. Data: 2010-03-17 09:59:26
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

> [...]
    > tys. km przebiegu. Nasuwa się oczywisty wniosek że nie masz go od
    > nowości, a co za tym idzie jest duża szansa że nie znasz przeszłości

    Heh, spodziewałem się, że ktoś tak pomyśli :) Autko ma przebieg
    autentyczny, kupione w tutejszym salonie Renault, przez 9 lat używane
    jako drugie auto w rodzinie na odcinkach kilkunastokilometrowych,
    zapewniam, że nie przez obcą osobę :)

    > jeździłeś przez 9 lat tylko do sklepu, a teraz nagle poczułeś
    > nieodpartą chęć dalekich podróży ;-). I chcesz ryzykować żeby
    > zaoszczędzić 150 złotych raz na 7-8 miesięcy?

    Przez te 9 lat ja jeździłem tramwajem :)
    Z olejem mam zagwozdkę z uwagi na różnice w terminach wymiany
    (producent: co 30kkm, mechanik: co 15kkm) i z uwagi na to, że butelka 4l
    + filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy zakupie u mechanika oczywiście
    gratis, z tym że olej odpowiednio droższy)

  • 18. Data: 2010-03-17 10:08:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ....butelka 4l + filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy
    > zakupie u mechanika oczywiście gratis, z tym że olej
    > odpowiednio droższy)

    Nie wiem ile kosztuje w sklepie, siedzę w tej chwili w
    biurze ;-). Ale na Alledrogo ten olej kosztuje 130-150 zł/ 4
    litry. Czyli mniej więcej tyle ile większość normalnych
    olejów :-). Chcesz oszczędzać na najmniej "kosztogennym"
    materiale?

  • 19. Data: 2010-03-17 10:15:35
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    choczsz said the following on 17.03.2010 09:58:
    > Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
    > Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie? Zwlaszcza ze to

    Moje przypadki 'Filtrona':
    - zawieszajacy sie zaworek zwrotny w filtrze, przez co olej splywa i
    przy uruchomienia dluzej trzeba czekac az zgasnie kontrolka cisnienia oleju.
    - przy duzych mrozach tak twardniala uszczelka na filtrze ze puszczal on
    olej, trzeba bylo go dokrecac.

    Moze mialem pecha, ale przy chinskim filtrze z JC auto tego problemu nie
    bylo.
    S.

  • 20. Data: 2010-03-17 10:16:57
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał pisze:
    > Z olejem mam zagwozdkę z uwagi na różnice w terminach wymiany
    > (producent: co 30kkm, mechanik: co 15kkm)

    słuchaj mechanika

    i z uwagi na to, że butelka 4l
    > + filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy zakupie u mechanika oczywiście
    > gratis, z tym że olej odpowiednio droższy)

    to jaki to olej, że tyle kosztuje? Ja płace za mobila pełen syntetyk ok
    100zł z groszami za 4l poszukaj sklepu w którym nie zdzierają na cenie
    oleju.

    --
    krzysiek82