-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer02.iad.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.new
shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: wymiana nagrzewnicy corolla e12
Date: Fri, 7 Feb 2014 08:41:45 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 64
Message-ID: <52f48e57$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.4.246.214
X-Trace: 1391758935 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2222 83.4.246.214:55681
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4481
X-Received-Body-CRC: 257789956
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2522939
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
news:ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl...
> Witajcie,
>
> Temat, jak temat, wymiana nagrzewnicy w Toyota Corolla 2002r. (E12).
>
> Podobno żadnych zamienników - albo oryginał, albo używana.
>
> Podobno ciężka robota - w mojej okolicy 450-500 robocizna +
> materiały, czy też 700zł + robocizna z materiałami (używana
> nagrzewnica).
> Zdaję sobie sprawę z kwestii problemów dotarcia do nagrzewnicy -
> rozbieranie konsoli itd., co zwiększa cenę, ale oglądając taką
> fotorelację:
> http://www.forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?t=3279
9
> .. zaczynam nabierać podejrzeń co do "wartości" usługi.
> Czy to jest wszystko, co należy zrobić, aby wymienić nagrzewnicę?
> Czy trzeba jeszcze na coś uważać?
>
> Wytłumaczcie proszę, czy warto za taką usługę w tym konkretnie aucie
> tyle zapłacić (z naciskiem na *wytłumaczcie*)?
W niektórych autach demontują całą deskę, żeby ją wyjąć - może stąd
cena?
Na Twoim miejscu, kupiłbym płukankę do układu chłodzenia i przepuścił
przez układ, be żadnego demontażu. Poczytaj tutaj jak to się robi:
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/pre
stone-plukacz-do-chlodnic.html
Jeżeli to nie pomoże, to można też spróbować przepłukać nagrzewnicę bez
demontażu.
Czyściłem dwukrotnie układ, w tym nagrzewnicę w opisany poniżej sposób,
bez żadnych problemów czy późniejszych nieszczelności.
Jeżeli nic nie cieknie (obejrzyj bardzo dokładnie okolice nagrzewnicy),
może wystarczyć płukanie bez demontażu. Warto w tym celu dostać się do
króćców z obu stron i założyć na nie węże, (koniecznie zabezpieczyć
obejmami). Zastosuj odkamieniacz (nie ocet) w stężenu o połowę mniejszym
niż zalecany przez producenta - ale za to pod dużym ciśnieniem i dość
długo - na przemian woda i roztwór cytrynianu. Użylem w tym celu ręcznej
pompki do wody. Porządne płukanie może zająć i dwie godziny, choć kiedy
drożność zostanie przywrócona obserwuj to co wylatuje i gdy syf
przestanie płynąć, nie ma sensu kontynuować (tylko jeszcze przepukać
wodą).
Koniecznie przepłucz także resztę układu, tj po założeniu węży, wlej
płukankę do układu chłodzącego i pozwól przez kilkanaście minut krążyć
w układzie przy pracującym silniku i włączonym ogrzewaniu. Pote, zlej,
poczekaj aż ostygnie, zalej wodą zdemineralizowaną i znów kilkanaście
minut na jałowym biegu. Znów musi ostygnąć i znów zalej - aż spuszczona
woda będzie czysta. jeżeli po dwóch płukaniach nadal będzie leciał
"syf", powtórz cały zabieg. Zalej dobrym płynem, np. prestone. Warto
też zastanowić się dlaczego doszło do zakamienienia - albo ktoś dolewał
zwykłej wody, albo dolał płynu, który spowodował wytrącenie się części
stałych po zmieszaniu z poprzednim.
Warto upewnić się co do dwóch rzeczy - szczelność węży, i odczekanie
przed zalaniem zimną wodą ciepłego silnika. W razie mrozów oczywiście
nie wolno zostawiać układu z samą wodą na natępny dzień. W sumie sobota
Ci zejdzie na te zabiegi, ale jeśli masz sprzęt (pompka, węże, obejmy),
miejsce (garaż), dostęp do węży (tu może okazać się niezbędny kanał, a
przynajmniej podniesienie i wlezienie pod auto) - to zainwestujesz
kilkadziesiąt złotych i parę godzin zamiast kilku stów.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.14 10:58 AZ
- 07.02.14 11:03 AZ
- 07.02.14 11:16 Yogi\(n\)
- 07.02.14 11:19 AZ
- 07.02.14 11:38 Yogi\(n\)
- 07.02.14 11:42 AZ
- 07.02.14 17:50 nom
- 07.02.14 18:20 Wiwo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]