eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywymiana nagrzewnicy corolla e12Re: wymiana nagrzewnicy corolla e12
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!peer02.iad.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: wymiana nagrzewnicy corolla e12
    Date: Fri, 7 Feb 2014 08:41:45 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 64
    Message-ID: <52f48e57$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.246.214
    X-Trace: 1391758935 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2222 83.4.246.214:55681
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4481
    X-Received-Body-CRC: 257789956
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2522939
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
    news:ld1dcr$ltq$1@node1.news.atman.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Temat, jak temat, wymiana nagrzewnicy w Toyota Corolla 2002r. (E12).
    >
    > Podobno żadnych zamienników - albo oryginał, albo używana.
    >
    > Podobno ciężka robota - w mojej okolicy 450-500 robocizna +
    > materiały, czy też 700zł + robocizna z materiałami (używana
    > nagrzewnica).
    > Zdaję sobie sprawę z kwestii problemów dotarcia do nagrzewnicy -
    > rozbieranie konsoli itd., co zwiększa cenę, ale oglądając taką
    > fotorelację:
    > http://www.forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?t=3279
    9
    > .. zaczynam nabierać podejrzeń co do "wartości" usługi.
    > Czy to jest wszystko, co należy zrobić, aby wymienić nagrzewnicę?
    > Czy trzeba jeszcze na coś uważać?
    >
    > Wytłumaczcie proszę, czy warto za taką usługę w tym konkretnie aucie
    > tyle zapłacić (z naciskiem na *wytłumaczcie*)?

    W niektórych autach demontują całą deskę, żeby ją wyjąć - może stąd
    cena?

    Na Twoim miejscu, kupiłbym płukankę do układu chłodzenia i przepuścił
    przez układ, be żadnego demontażu. Poczytaj tutaj jak to się robi:
    http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/pre
    stone-plukacz-do-chlodnic.html

    Jeżeli to nie pomoże, to można też spróbować przepłukać nagrzewnicę bez
    demontażu.
    Czyściłem dwukrotnie układ, w tym nagrzewnicę w opisany poniżej sposób,
    bez żadnych problemów czy późniejszych nieszczelności.
    Jeżeli nic nie cieknie (obejrzyj bardzo dokładnie okolice nagrzewnicy),
    może wystarczyć płukanie bez demontażu. Warto w tym celu dostać się do
    króćców z obu stron i założyć na nie węże, (koniecznie zabezpieczyć
    obejmami). Zastosuj odkamieniacz (nie ocet) w stężenu o połowę mniejszym
    niż zalecany przez producenta - ale za to pod dużym ciśnieniem i dość
    długo - na przemian woda i roztwór cytrynianu. Użylem w tym celu ręcznej
    pompki do wody. Porządne płukanie może zająć i dwie godziny, choć kiedy
    drożność zostanie przywrócona obserwuj to co wylatuje i gdy syf
    przestanie płynąć, nie ma sensu kontynuować (tylko jeszcze przepukać
    wodą).
    Koniecznie przepłucz także resztę układu, tj po założeniu węży, wlej
    płukankę do układu chłodzącego i pozwól przez kilkanaście minut krążyć
    w układzie przy pracującym silniku i włączonym ogrzewaniu. Pote, zlej,
    poczekaj aż ostygnie, zalej wodą zdemineralizowaną i znów kilkanaście
    minut na jałowym biegu. Znów musi ostygnąć i znów zalej - aż spuszczona
    woda będzie czysta. jeżeli po dwóch płukaniach nadal będzie leciał
    "syf", powtórz cały zabieg. Zalej dobrym płynem, np. prestone. Warto
    też zastanowić się dlaczego doszło do zakamienienia - albo ktoś dolewał
    zwykłej wody, albo dolał płynu, który spowodował wytrącenie się części
    stałych po zmieszaniu z poprzednim.
    Warto upewnić się co do dwóch rzeczy - szczelność węży, i odczekanie
    przed zalaniem zimną wodą ciepłego silnika. W razie mrozów oczywiście
    nie wolno zostawiać układu z samą wodą na natępny dzień. W sumie sobota
    Ci zejdzie na te zabiegi, ale jeśli masz sprzęt (pompka, węże, obejmy),
    miejsce (garaż), dostęp do węży (tu może okazać się niezbędny kanał, a
    przynajmniej podniesienie i wlezienie pod auto) - to zainwestujesz
    kilkadziesiąt złotych i parę godzin zamiast kilku stów.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: