  • 51. Data: 2016-05-16 11:54:20
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:5739969c$0$22822$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mysle, ze tyle to wyciagne.

    Gdzieś wynalazłem, że XT do 19200 a więcej żopa...

    > A jeszcze mozna sprobowac kabelkiem od drukarki :-)

    To już chyba prędzej.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 52. Data: 2016-05-16 11:57:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Jeśli chodzi o komputer PC/XT, to optymizm może być nieco przesadzony.

    Z odczytem pamieci i wypychaniem na UARTa powinien sobie poradzic w takim
    czasie... o ile dobierze sie do UARTa bezposrednio, a nie przez funkcje
    biosu lub dosa (bo chyba int 21h tez cos do UARTa udostepnialo).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 53. Data: 2016-05-16 11:58:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ktos probowal ? Bo wietrze dwa klopoty:
    > a) VGA jest 16-bit, a komputer zapewne XT i sloty wylacznie 8 bit.

    Są karty VGA na slot 8-bit.

    > Mysle, ze tyle to wyciagne.

    Przypominam: zegar 4,77MHz. To zaledwie czterdzieści razy więcej od
    wymienionej prędkości UART. Nie jestem nawet pewnien, czy UART w XT
    mógł pracować szybciej niż 38400.

    > A jeszcze mozna sprobowac kabelkiem od drukarki :-)

    Jest nawet gniazdo drukarki w karcie MDA.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2016-05-16 11:59:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    John Smith <d...@b...pl> wrote:

    > Życzliwie doradzę, sprzęt powinien już być w muzeum, dawno temu. Brak
    > już mu jakiejkolwiek użyteczności.

    Przeciez tu nie chodzi o uzytecznosc.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 55. Data: 2016-05-16 12:04:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost> wrote:

    > Tu się nie zgodzę. Może nie uciągnie filmików o ganiających kotach z
    > youtube czy nie wyświetli mądrości ludowych z twittera czy innego
    > facebooka, ale do trzymania danych w PC-File, pisania tekstu i innych
    > poważnych zadań nadaje się doskonale.

    Nawet muzyke odtworzy. Pamietam odtwarzanie modkow amigowych programem
    MP.COM na 286 (12 MHz) przez pc speaker, a potem covoxa. Dawal rade bez
    problemu i nawet wizualizacje graficzna mial (na Herculesie).

    Niby XT jest o klase nizej, ale pewnie tez by sobie poradzil.

    Troche zaluje ze zgubilem ten program (mp to chyba od modplay), chetnie
    bym go odpalil jeszcze raz na dosboxie. MikMod to nie to samo.

    Tak samo jak cos, co dzis odtworzyloby mi format CMF...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 56. Data: 2016-05-16 12:06:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > No to TSR, ktory bedzie wylapywal zmiany w tym obszarze i wypychal na
    > UARTa, ewentualnie z sekwencjami ANSI do ustawiania kursora :)

    Kila osób (w tym ja) się wypowiadało na temat mocy obliczeniowej
    i możliwości sprzętowych tego komputera. Ja dobrze pamiętam pracę
    na PC/XT. Przesiadka na AT to był szok.

    > Chociaz wiem, ze autorowi nie o to chodzi. A czy w gre wchodzi kupienie
    > lub dostanie prawdziwego monitora z tamtej epoki? Mam jeszcze takiego
    > bursztynka w piwnicy (ale nie chce sie pozbyc, mam sentyment :)).

    Autorowi chodzi o to, by było maksymalnie dużo trudnych do spełnienia
    warunków. Nie powiem, lubię takie problemy od czapy. Podłączenie wprost
    starego telewizora i pokręcenie śrubką dla uzyskania synchronizacji,
    to tak jak podwiezienie maratończyka na trasie samochodem.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2016-05-16 12:18:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > problemu i nawet wizualizacje graficzna mial (na Herculesie).
    >
    > Niby XT jest o klase nizej, ale pewnie tez by sobie poradzil.

    Na XT znakomicie grał program "mushroom". Wprawdzie potrafił grać tylko
    jedno, ale plik z danymi do realizacji PWM na głośniku był zoptymalizowany
    do charakterystyki pięciocentymetrowego głośniczka.

    > Troche zaluje ze zgubilem ten program (mp to chyba od modplay), chetnie
    > bym go odpalil jeszcze raz na dosboxie. MikMod to nie to samo.

    Mam. Podesłać mailem? W tym samym katalogu mam program alleycat.com --
    o ganiających kotach. Całość mistrzowsko upchnięta w segmencie 64k.

    > Tak samo jak cos, co dzis odtworzyloby mi format CMF...

    Nawet nie wiem co to.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2016-05-16 12:28:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Przypominam: zegar 4,77MHz. To zaledwie czterdzieści razy więcej od
    >wymienionej prędkości UART. Nie jestem nawet pewnien, czy UART w XT
    >mógł pracować szybciej niż 38400.

    Mogl. A to raptem 11.5 tys znakow/s. Czyli ok 400 cykli na obsluge
    przerwania.
    Starczy spokojnie.
    A nawet jak trzeba bedzie zejsc na 38400, to bedzie odswiezanie co
    sekunde - da sie przezyc, choc bez przyjemnosci :-)

    >Jest nawet gniazdo drukarki w karcie MDA.

    No to swietnie :-)

    J.

  • 59. Data: 2016-05-16 12:30:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Gdzieś wynalazłem, że XT do 19200 a więcej żopa...

    Moze chodzilo o odbieranie, i to w jakims "typowym przypadku" ?

    Maly bufor, wymagana szybka obsluga - mogl gubic znaki.
    Tu nie grozi.

    J.

  • 60. Data: 2016-05-16 12:39:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Mogl. A to raptem 11.5 tys znakow/s. Czyli ok 400 cykli na obsluge
    > przerwania. Starczy spokojnie.

    400 cykli to nie tak wiele. A komputer w tym czasie powinien jeszcze
    robić coś pożytecznego.

    > A nawet jak trzeba bedzie zejsc na 38400, to bedzie odswiezanie co
    > sekunde - da sie przezyc, choc bez przyjemnosci :-)

    Jak pamiętam PC/XT, to on sam z siebie potrafił zapełniać ekran dłużej
    niż w sekundę.

    > No to swietnie :-)

    Mógłby po prostu drukować te ekrany na drukarce wierszowej. Potem
    by się pomyślało o przekodowaniu danych drukarkowych na HDMI.

    --
    Jarek