  • 1. Data: 2009-08-31 20:34:54
    Temat: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Istnieje jakiś prosty sposób na wyindukowanie w antenie np 50-100V na
    odległości powiedzmy 30m??

    Powiedzmy ze dla ułatwienia bym wykozystał antene z CB lub z tv, opcjonalnie
    internetową na 2.4Ghz w zależności na której łatwiej wyindukowac cos by
    poszło. z góry thx za info

  • 2. Data: 2009-08-31 20:39:01
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Dawid wrote:
    > Witam
    > Istnieje jakiś prosty sposób na wyindukowanie w antenie np 50-100V na
    > odległości powiedzmy 30m??

    nie szczyp sie i zrob bombe EM. Kiedys na grupie byl opis i link. Jak juz psuc
    to z grubej rury.

  • 3. Data: 2009-08-31 21:40:17
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Dawid <d...@w...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > opcjonalnie internetową na 2.4Ghz w zależności na której łatwiej
    > wyindukowac cos by poszło. z góry thx za info

    Oj a nie prościej zrobić nadajniczek na lokalną częstotliwość Radyja
    i przy pierwszej lepszej okazji podrzucić go babci pod fotel? No
    chyba,że to nie babcia, a sąsiadka, która z racji głuchoty słucha
    Radyja z maksymalną głośnością, za próg nie wpuści a i jeszcze
    kropidłem pogoni. Ale nawet tej można na progu postawić kupioną na
    najbliższym przykościelnym straganie plastikową "Matke Boske" z
    nadajniczkiem wmontowanym do wewnątrz i dyskretnie poczekać, aż
    znajdzie.

    J.

  • 4. Data: 2009-09-01 06:05:18
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > nie szczyp sie i zrob bombe EM. Kiedys na grupie byl opis i link. Jak juz
    > psuc to z grubej rury.

    nie chodzi mi o psucie tylko o przekazanie zasilania na odleglosc (jst
    potrzebny w kilku mA lecz z zakresu 50-100V)

  • 5. Data: 2009-09-01 08:24:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > nie chodzi mi o psucie tylko o przekazanie zasilania na odleglosc (jst
    > potrzebny w kilku mA lecz z zakresu 50-100V)

    Oj, chyba za dużo naoglądałeś się S-F ;-))).

  • 6. Data: 2009-09-01 08:58:08
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robert_J schrieb:

    > Oj, chyba za dużo naoglądałeś się S-F ;-))).

    no bez jąder. Znasz pana Teslę? Ponad 100 lat temu przekazywał
    bezdrutowo energię elektryczną (10kW) na odległość kilkudziesięciu
    metrów. A tu ło jest instrukcja, jak to zrobić:
    http://www.oevr.at/news/2007-08-14-teslaexp.html
    Niestety po niemiecku, ale po obrazkach w prezentacji też dużo widać.
    Dla poprawienia sprawności połączyli oni jednak uziemienia przewodem.
    Bez tego (ale z normalnym uziemieniem) sprawność jest dużo niższa, ale
    też będzie działać.

    Waldek

  • 7. Data: 2009-09-01 09:04:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, September 1, 2009, 10:58:08 AM, you wrote:

> [...]
    > Dla poprawienia sprawności połączyli oni jednak uziemienia przewodem.
    > Bez tego (ale z normalnym uziemieniem) sprawność jest dużo niższa, ale

    Jasne. Pan Tesla mnóstwo dużo zrobić dla niewykształcony świat. Tylko
    siakoś, kwa nać!, w praktyce coś cieżko idzie powtórzenie wiekopomnych
    osiągnięć pana Tesli :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-09-01 09:38:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz schrieb:

    > Jasne. Pan Tesla mnóstwo dużo zrobić dla niewykształcony świat. Tylko
    > siakoś, kwa nać!, w praktyce coś cieżko idzie powtórzenie wiekopomnych
    > osiągnięć pana Tesli :(

    nie rzucaj odrostami. Jest realizowalne, czyli da się zrobić. A to, że
    praktyczne zastosowanie dąży do zera, bo toto jest niezdrowe, niemoralne
    i pogrubia to inna sprawa ;-). A osiągnięcia Tesli są jednak dość duże
    (prąd zmienny, prąd trójfazowy). To, że pod koniec życia zajmował się
    bezprzewodową transmisją energii to jego siurpryz i tyle.

    Waldek

  • 9. Data: 2009-09-01 09:44:45
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napiecia
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dawid schrieb:
    > Witam
    > Istnieje jaki? prosty sposób na wyindukowanie w antenie np 50-100V na
    > odleg?o?ci powiedzmy 30m??
    >
    > Powiedzmy ze dla u?atwienia bym wykozysta? antene z CB lub z tv, opcjonalnie
    > internetow? na 2.4Ghz w zale?no?ci na której ?atwiej wyindukowac cos by
    > posz?o. z góry thx za info

    już trochę napisałem na ten temat, ale pytanie do ciebie: jaka to antena
    i czy możesz ją dowolne zbudować/przerobić. Bo na kawałku długiego
    drutu masz normalnie już dość duże napięcia z tego, co się w eterze
    pałęta. Do zasilania odbiornika radiowego w zupełności wystarczy. Druga
    wersja odbiornika, który zmajstrowałem jako dziecko (pierwsza odbierała
    tylko Wolną Europę ;-)) miała zasilanie z PR1 na 227kHz (wtedy chyba
    było jeszcze 227). Dwa obwody rezonansowe, jeden zestrojony na PR1,
    drugi przestrajany w zakresie fal długich i średnich. I dało się tego
    słuchać na głośnik (trochę cichawo, ale było). Myślę, że jakieś 10-20mA
    przy 9V toto pobierało. A jak chcesz wyższe napięcie, to też nie
    problem. Między węzłem prądu i napięcia możesz mieć i kilka kV.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-09-01 09:44:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, September 1, 2009, 11:38:04 AM, you wrote:

    > nie rzucaj odrostami. Jest realizowalne, czyli da się zrobić. A to, że
    > praktyczne zastosowanie dąży do zera, bo toto jest niezdrowe, niemoralne
    > i pogrubia to inna sprawa ;-).

    Jasssne, szczególnie te wszystkie darmowe energie to są
    realizowalne...

    > A osiągnięcia Tesli są jednak dość duże
    > (prąd zmienny, prąd trójfazowy).

    Przemienny to po pierwsze a po drugie, to coś mam obawy, że
    dwu/czterofazowy 90 stopni wcale nie byłby gorszy. Hamerykanie do
    dzisiaj robią 2-fazowe (180 stopni) małe transformatory na słupach i z
    15 kV od razu schodzą na 2*110V z możliwością pracy na symetrycznym
    220V (rzadko wykorzystywaną, niestety). A u nas - wielkie
    transformatory trójfazowe, bo się nie opłaca inaczej pomyśleć...

    > To, że pod koniec życia zajmował się bezprzewodową transmisją
    > energii to jego siurpryz i tyle.

    A jaki w tym siurpryz? Gotowanie mózgów na odległość?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl