  • Data: 2020-05-11 13:04:25
    Temat: Re: wygenerować *.eep
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 02:20:30 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,
    >
    > Widawało mi się, że Google powita mnie z kwiatami, gdy zadam mu pytanie
    > o jakiś program, który przekonwertuje zbiór danych na format eep do
    > nakarmienia nimi EEPROMa w ATMedze. Zbiór danych w dowolnym formacie
    > mogę zrobić, nawet txt, albo csv. Jest coś gotowego, czy trzeba się
    > doktoryzować z budowy plików eep?

    Nono, jak chcesz w csv to rzeczywiście trzeba się doktoryzować w zakresie sztucznej
    inteligencji, która zgadnie, gdzie w EEPROM chcesz którą z danych umieścić. Takiej SI
    nie ma jeszcze nawet google na swoim komputerze kwantowym.

    Jak już dojdziesz do tego, że trzeba zrobić plik binarny, odpowiadający swoją
    zawartością upragnionej zawartości pamięci EEPROM, to wystarczy:
    avr-objcopy -Ibin plik.binary -Oihex plik.eep
    a jeśli chcesz te dane umieścić nie od 0, tylko od innego adresu w EEPROM:
    avr-objcopy -Ibin plik.binary -Oihex plik.eep --change-addresses=adres

    Zaś budowy pliku hex naprawdę warto się nauczyć, nie jest trudna, wikipedia ma o tym
    dobrą stronę.