  • 11. Data: 2010-02-05 10:56:40
    Temat: Re: wycena auta - prośba [ile]
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > A wg Ciebie każdy producent sprzedaje swoje auta w jednej cenie
    > niezależenie od wersji nadwoziowej?
    > Na rynku wtórnym ceny też są zależne od wersji nadwozia, a tak naprawdę
    > popytu na konkretny typ wśród kupujących.
    > Np. VW Passat w wersji kombi będzie prawdopodobnie droższy od identycznego
    > egzemplarza, ale w wersji sedan.

    Cena pomiedzy combi a liftback to 1.5tys w nowym. Róznica przy tej cenie
    prawie niezauważalna

    > Teraz odrobina matematyki: 115tys. - 40% = 66,7 tys. Uwzględnij rozpiętość
    > cenową ok. +/-10% i można przyjąć, że wartość samochodu, który chcesz
    > kupić zawiera się mniej więcej w przedziale: 60-73 tys. Tyle teorii. Ile
    > ten samochód jest tak naprawdę wart, zależy od zainteresowania kupujących
    > i determinacji właściciela.

    Zgadza się mniej więcej. Tylko że teoria w praktyce czasem ma niewiele
    wspólnego.

    Ale jakiś punk zaczepienia juz jest.

    pozdr.

  • 12. Data: 2010-02-06 14:04:44
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hkfi74$f2q$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > popytu na konkretny typ wśród kupujących.
    > Np. VW Passat w wersji kombi będzie prawdopodobnie droższy od identycznego

    No raczej odwrotnie, kombi o wiele tansze od sedana na rynku wtórnym,
    praktycznie w kazdym modelu. Wynika to z podazy, wiecej jest samochodow
    kombi na rynku i bardziej wyrabane jako firmowki.

    Jarek

  • 13. Data: 2010-02-06 15:38:45
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Czabu wrote:

    > Użytkownik "omega_fan" <o...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jak nie, jak tak: http://www.autowizja.pl/page.php?136

    OK, znaczy moj katalog Eurotax jej nie mial :)

  • 14. Data: 2010-02-07 12:26:03
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > No raczej odwrotnie, kombi o wiele tansze od sedana na rynku wtórnym,
    > praktycznie w kazdym modelu. Wynika to z podazy, wiecej jest samochodow
    > kombi na rynku i bardziej wyrabane jako firmowki.

    Jak to? W Polsce tylko Passat kombi diesel się liczy ;-)
    A tak poważnie, to wydaje mi się, że jednak ten model w firmach kupowany
    jest częsciej w wersji sedan. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji
    (nie popartych dokładnymi badaniami ;-). Np. na allegro po sparametryzowaniu
    wyszukiwarki dla Passata z roku 2008 jest 51 ofert sprzedaży dla wersji
    kombi i 86 dla wersji sedan.
    Jak ja szukam samochodu dla siebie, to też najcześciej widzę kombi, które są
    od wersji hatchback (dla konkretnej wersji wyposażeniowej, podobnego
    przebiegu i stanu ogólnego) droższe. Jednak jak już wspomniałem, nie
    prowadzę dokładnych badań i nie będę się upierał ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu