  • Data: 2002-08-03 19:11:30
    Temat: Re: wybór łącza - prosze o pomoc
    Od: ajp <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Profesjonalny system (sądząc z parametrów jak na Polskę) nie powinien
    powstawac w amatorski sposób... Tymczasem firm, spoza branży
    potrzebujących profesjonalne rozwiązanie będzie coraz wiecej.

    Problem wcale nie jest nietypowy:-).
    Są co najmniej dwie drogi postępowania:

    1. Opracowanie warunków zleca się osobie/firmie o odpowiedniej reputacji
    jako konsultant. Honorarium dla konsultanta często mieści się w kwocie,
    która nie wymaga przetargu lub też robi się tzw. short list (listę z
    ograniczoną liczebą wybranych konsultantów) i prosty przetarg zamknięty
    (ograniczony) na konsultanta. Konsultant przygotowuje warunki (Terms of
    Reference ToR), w tym zasady oceny. Na tej podstawie przyszly nabywca
    moze ogłosić przetarg otwarty (nieograniczony), a zainteresowane firmy
    ew. nabywaja warunki (co do zasady cena ta powinna odpowiadac kosztom
    przygotowania podzielonym na pesymistycznie szacowana, spodziewaną
    liczbe nabywcow).

    2. Robi sie przetarg w dwoch etapach. W pierwszym oczekuje sie
    propozycji rozwiazania problemu opisanego nie w kategoriach rozwiazania
    tylko potrzeby użytkownika. Zglaszajacy propozycje proponuja metode i
    sposob oceny parametrow uzytkowych i jakościowych. W drugim etapie na
    bazie zgloszonych propozycji opracowuje sie ToR i realizuje przetarg
    zamkniety, w ktorym moga wziac wszyscy, korzy zlozyli saatysfakcjonujace
    propozycje w I etapie.

    To tyle w skrocie.