  • 1. Data: 2011-06-07 12:38:37
    Temat: Re: wy?arzanie
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Jun 2011 12:38:53 +0200, Grzegorz W??ik
    <g...@u...com> wrote:

    >Mam pytanie czy są gdzies jakies biblioteki do takiego algorytmu, ktory
    >bazuje na kolejnych przybliżeniach? Nie wiem jak to sie nazywa po polsku.

    A po angielsku nie moze byc?...

    A.L.

    P.S. To sie nazywa po polsku symulowane wyzarzanie

    http://www.cs.put.poznan.pl/mkomosinski/materialy/op
    tymalizacja/SA.pdf

  • 2. Data: 2011-06-07 22:11:00
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Jun 2011 21:27:06 +0200, Grzegorz W??ik
    <g...@u...com> wrote:

    tymalizacja/SA.pdf

    >hm , z tego co widze jest to dodatkowy warunek, ze mamy zawsze coraz
    >doskonalsze wyniki przy zwiekszaniu lub zmniejszaniu jakis parametrow?

    Ze co?...

    >U mnie niestety tak nie ma. Pudelko jest n wymiarowe, do tego ulozenie w
    >danej plaszczyznie nie warunkuje, ze ulozenie w 3 wymiarach bedzie zawieralo
    >takie ulozenie jak poprzednio w plaszczyznie. tzn. nie zawsze da sie
    >podzielic problem na mniejsze. Choc po podzieleniu na mniejsze mamy skokowa
    >dokladnisc algorytmu.

    Czy mozesz porzadnei sformulowac problem ktory chcesz rozwiazac?

    A.L.

  • 3. Data: 2011-06-08 13:25:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 08 Jun 2011 08:31:53 +0200, Grzegorz W??ik
    <g...@u...com> wrote:

    >Na razie nie umiem. Dlatego stosuje alg. genetyczne. Ale sa one malo
    >efektywne w znajdowaniu lokalnym maksimow. Operuja niejako na calych danych.
    >Nie przewiduja uczenia sie znajdowania rozwiazań.

    HA, HA, HA :) Najlepszy dowcip jaki sluszalem ostatnio...

    A.L.

  • 4. Data: 2011-06-08 15:45:56
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 08 Jun 2011 17:25:34 +0200, Grzegorz W??ik
    <g...@u...com> wrote:

    >Gdybym znał sposób na znalezienie najlepszego upakowania to bym łamał szyfry
    >(np. plecakowy) dlatego musze sie posilkowac innymi pomyslami.

    Ja mialem na mysli moje pytanie, cytuje:

    "Czy mozesz porzadnei sformulowac problem ktory chcesz rozwiazac?"

    i twoja odpowiedz, rowneiz cytuje:

    "Na razie nie umiem. Dlatego stosuje alg. genetyczne"

    Pozostala czesc twojej odpowiedzi pokazuje ze nie masz pojecia o czym
    mowisz.

    Moze jednak zastanowisz sie jaki problem chcesz rozwiazac i
    sformulujesz jego formalny opis? Niestety, algorytmy genetyczne nie
    rozwiaza problemu ktorego nei potrfisz zdefiniowac. A poza tym, na
    ogol dosyc dobrze radza sobie z unikaniem rozwiazan lokalnie
    optymalnych

    A.L.

  • 5. Data: 2011-06-08 16:59:22
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 08 Jun 2011 18:43:19 +0200, Grzegorz W??ik
    <g...@u...com> wrote:

    >Skoro nie wiem, to nie rozmawiaj ze mna.
    >
    >Problem upakowania jest NP-zupelny. Formalnie masz pudełko n wymiarowe i
    >roznego rodzaju widelce, zabawki i inne przedmioty. Niektore nie sa
    >statyczne. Zmieniają się. Daja się ścisnąć lub nadmuchać.
    >Tylko tyle.

    >Wiesz jak bym chcial by mnie ktos obrazal to poszedlbym pod budke z piwem.
    >Idz sie przejsc sam i nie denerwuj innych.

    Rzeczywiscie, dlasza dyskusja nie ma sensu.

    A.L.

  • 6. Data: 2011-06-09 09:53:13
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-06-08 18:43, Grzegorz Wądzik pisze:

    > Wiesz jak bym chcial by mnie ktos obrazal to poszedlbym pod budke z piwem.
    > Idz sie przejsc sam i nie denerwuj innych.

    AL Ciebie nie obraził. Powiedział prawdę. Zacząłeś pracę nad solverem od
    drugiego etapu. Bez formalnego sformułowania problemu nie bardzo widzę
    jakbyś miał wykonać rozwiązanie.

    Dlaczego nie potrafisz sformułować problemu?

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 7. Data: 2011-06-09 13:38:33
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 9, 11:53 am, Wit Jakuczun <w...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > jakbyś miał wykonać rozwiązanie.
    >
    > Dlaczego nie potrafisz sformułować problemu?

    Dlaczego widac tylko "co drugi" post?
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-06-09 13:48:51
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-09 15:38, Mariusz Marszałkowski pisze:
    jaki problem chcesz rozwiazac i

    > Dlaczego widac tylko "co drugi" post?
    > Pozdrawiam

    A kogo postów nie widzisz? Specjalisty A.L?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2011-06-09 14:15:13
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 9, 3:48 pm, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:

    jaki problem chcesz rozwiazac i

    > A kogo postów nie widzisz? Specjalisty A.L?
    W tym watku widze tylko posty A.L i Wit Jakuczun (no i teraz Twoj).
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-06-09 15:57:04
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-09 16:15, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > W tym watku widze tylko posty A.L i Wit Jakuczun (no i teraz Twoj).

    Oki, nie było tematu. Myślałem ze chodzi o A.L. bo niektóre serwery news
    nie tolerują go (tzn. zaszczycił swoją obecnością ich KFa).

    pozdrawiam,
    Przemek O.