  • 31. Data: 2014-04-09 17:59:55
    Temat: Re: wszystkie autostrady platne
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com>

    > albo o podatku drogowym w paliwie :P

    Dochodowy już wykorzystaliśmy

    > w zasadzie to można by teraz wprowadzić winiety, a za kilka lat jak się
    > wszyscy przyzwyczają to dodatkowo opłaty na bramkach...

    Tak :-)

  • 32. Data: 2014-04-09 18:03:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > W moim mieście niedawno zbudowali obwodnicę. Kilka miesięcy później
    > postawili viatolle i jakoś mniej więcej wtedy zaroiło się nagle od TIRów
    > jadących przez centrum miasta.
    > Ja rozumiem, że można wprowadzić opłaty na obwodnicy, ale wtedy przejazd
    > tranzytowy przez miasto dla TIRów powinien kosztować co najmniej tyle samo
    > lub być zakazany.

    Płacić płacić .. to płacimy podatki powszechne.

  • 33. Data: 2014-04-09 23:14:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Musisz być bardzo młody, że afery Winietu nie pamiętasz... Winietki,
    >to była PIERWSZA propozycja i spotkała się z takim oporem (z powodu
    >idiotycznego pomysłu objęcia winietami zbyt wielu dróg), że nie było
    >już mowy o jakiejkolwiek dyskusji na ten temat.

    Bo to nie byly winiatki na autostrady, tylko winietki na wszystkie
    drogi (no, z wyjatkiem gminnych) w celu zbierania pieniedzy na budowe
    autostrad.

    Przy czym w paliwie byla juz akcyza, z ktorej na drogi szlo ustawowo
    30% ...

    J.

  • 34. Data: 2014-04-09 23:18:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości
> [...]
    >Ja rozumiem, że można wprowadzić opłaty na obwodnicy, ale wtedy
    >przejazd tranzytowy przez miasto dla TIRów powinien kosztować co

    No to sobie dorzuca jedno pudelko z adresem dostawy w miescie :-)

    Duze to miasto ?
    Zazwyczaj bym rzekl ze przejazd przez miasto nieoplacalny - korki,
    hamowania, paliwo leci, tachograf leci, mandaty moga poleciec.
    Ale moze obwodnica za duzo kosztuje.

    J.

  • 35. Data: 2014-04-09 23:59:00
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-04-09, Miroo <m...@R...o2.pl> wrote:
    > W moim mieście niedawno zbudowali obwodnicę. Kilka miesięcy później
    > postawili viatolle i jakoś mniej więcej wtedy zaroiło się nagle od TIRów
    > jadących przez centrum miasta.

    Norma - im większy dziad i druciarz tym bardziej "oszczędza" na
    wszystkim. Na paliwie i tak go szofer okrada bo sobie do pseudo pensji
    wyrównuje, jak spali więcej przez miasto to mniej ukradnie dla równego
    rachunku więc oszczędność na viatolu to czysty zysk ;)

    W efekcie viatola tak omijaja najgorsze dymiące szroty bo normalym
    przewoznikom nie oplaca sie tracic czasu, paliwa i męczyć auta.

    > Ja rozumiem, że można wprowadzić opłaty na obwodnicy, ale wtedy przejazd
    > tranzytowy przez miasto dla TIRów powinien kosztować co najmniej tyle
    > samo lub być zakazany.

    Otóż to. W Polsce to z zakazami jest tak, że tam gdzie nie ma być to są
    a tam gdzie potrzebne to nie ma. Jeśli jest obwodnica i z każdej strony
    w każdą da się nią pojechać nie nadkładając jakichś wielkich dystansów
    to powinien zostać postawiony zakaz tonażowy nie dotyczący przejazdu
    docelowego i tyle.

    --
    WildS

  • 36. Data: 2014-04-10 08:58:18
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-04-09 23:18, J.F pisze:

    > No to sobie dorzuca jedno pudelko z adresem dostawy w miescie :-)
    >
    > Duze to miasto ?

    A takie średnie. Przejazd przez miasto to tylko kilka(-nascie) świateł,
    korki tylko w godzinach szczytu.

    > Zazwyczaj bym rzekl ze przejazd przez miasto nieoplacalny - korki,
    > hamowania, paliwo leci, tachograf leci, mandaty moga poleciec.

    Fotoradarów nie ma się co bać, bo i tak nie ma gdzie się rozpędzić :)
    A policji na ulicach nie widać. A nawet jak widać to i tak nie reaguje
    widząc łamanie przepisów.

    > Ale moze obwodnica za duzo kosztuje.

    I tu właśnie objawia się wyższość systemu winietowego. Jakby gościu miał
    winietę na rok to by się w ogóle nie zastanawiał tylko jechał
    najlepszymi drogami, w przypadku viatolla/opłat bramkowych każdą trasę
    warto przeanalizować pod względem kosztowym.