  • 1. Data: 2010-02-17 13:39:39
    Temat: wspomaganie kierownicy?
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Samochód przednionapedowy, focus TDci.
    Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
    przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia", czego
    przedtem nie było. Poprzedziło to chyba znikniecie (albo znaczne
    zmniejszenie) siły wspomagania, które po 1 dniu wróciło do normy, własnie
    przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
    Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..

    p47

  • 2. Data: 2010-02-17 13:56:25
    Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
    Od: to <t...@a...xyz>

    p47 wrote:

> [...]
    > skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie. Innych
    > okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..

    Pompa pada?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-02-17 14:01:09
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 17.02.2010 p47 <k...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
    > Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..

    Dosc prawdopodobne, ze to pompa wspomagania wydaje dzwieki.
    W skrajnych polozeniach nawet zdrowa w sumie pompa moze wydawac dzwieki.
    Podejrzewam, ze raczej wczesniej po prostu nikt na to nie zwrocil uwagi.
    Jesli nie halasuje w normalnym uzytkowaniu, to bym sie raczej przesadnie nie
    stresowal.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 4. Data: 2010-02-17 14:02:24
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Pompa pada?

    Raczej pasek akcesoriów.

  • 5. Data: 2010-02-17 14:14:56
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej pasek akcesoriów.

    Na pompę to byłoby wczesnie;- wprawdzie samochód 7-letni, ale przebieg, mimo
    że diesel, to tylko 56 tys km.

    p47

  • 6. Data: 2010-02-17 14:21:44
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    p47 pisze:
    > Samochód przednionapedowy, focus TDci.
    > Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc nie
    > przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos "burczenia",
    > czego przedtem nie było.

    Ten odglos wystepuje w wielu autach przy skrajnych polozeniach
    kierownicy. Mysle ze ten odglos byl zawsze tylko wczesniej nikt tak
    mocno nie krecil kierownica.
    Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
    minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.

    KJ

  • 7. Data: 2010-02-17 14:39:39
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 17 Lut, 13:39, "p47" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > przy dobiciu w skręcie do oporu, w zamian pojawiło się to burczenie.
    > Innych okolicznosci nie znam;- jeździ nim żona..

    Pompa przepuszcza nadmiar oleju?

    Przemek

  • 8. Data: 2010-02-17 14:42:37
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Mialem dokladnie to samo jak prawie zatarla mi sie pompa wspomagania.... Tzn
    maglownica sie rozszczelnila i wyciekl plyn z ukladu wspomagania. Tak ze
    sprawdz poziom plynu.

    U mnie oprocz odglosow, pojawialy sie wibracje, a nawet wspomaganie dzialalo
    skokowo i szarpalo.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2010-02-17 14:57:58
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
    > minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.

    Zdecydowanie wczesniej ten odgłos nie występował, a więc cos wydarzyło się
    ostatnio, tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
    poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania. A ostatnio
    były mrozy;-)
    Moja koncepcja jest inna, sadzę, że w płynie hydraulicznym w układzie
    wspomagania mogła pojawić się woda, która nastepnie zamarzła. Żonie nie chce
    się wjeżdzać do garazu, a więc w te długie mrozy samochód stał na
    podjeździe. Mimo b. nikłego przebiegu samochód ma juz 7 lat, płyn nie był
    zmieniany. Jesli płyn ten jest podobnie hygroskopijny jak hamulcowy to wode
    mogł chłonąc.

    p47

  • 10. Data: 2010-02-17 15:13:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    p47 pisze:

> [...]
    > podjeździe. Mimo b. nikłego przebiegu samochód ma juz 7 lat, płyn nie
    > był zmieniany. Jesli płyn ten jest podobnie hygroskopijny jak hamulcowy

    Woda w plynie hydraulicznym objawi sie w postaci emulsji.
    ATF (a to masz prawdopodobnie) nie jest higroskopijny.

    A objawy wskazuja na byc moze zaciety zawor przelewowy w pompie. To by
    tlumaczylo chwilowy brak wspomagania: Przycial sie w pozycji otwartej,
    po wylaczeniu odskoczyl i przycial sie w pozycji zamknietej. Przy max
    skrecie zawory w maglownicy sa otwarte na maksa ale nie da sie bardziej
    skecic, w tym momencie powienien zawor zadzialac niedopuszczajac do
    nadmiernego wzrostu cisnienia. Jesli jest przyblokowany to pompa tloczy
    olej bez opamietania do mglownicy. Stad ten halas.

    Lub moze rzeczywiscie woda w oleju lub pecherzyki powietrza.
    Sprawdz po jezdzie czy olej jest klarowny, czy metny.

    Zeby byla jasnosc: w skrajnych polozeniach moze, a nawet powinno byc
    slychac pompe, ale skoro mowisz, ze "mocno" slychac to podjedz do fachowca

    MarcinJM