-
Data: 2010-02-17 15:13:44
Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]p47 pisze:
>
> Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
> news:hlgr6m$q91$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> p47 pisze:
>>> Samochód przednionapedowy, focus TDci.
>>> Przy maksymalnym skręcie kierownicy, także w czasie postoju (a więc
>>> nie przeguby) w momencie dobicia do oporu pojawia się odgłos
>>> "burczenia", czego przedtem nie było.
>>
>> Ten odglos wystepuje w wielu autach przy skrajnych polozeniach
>> kierownicy. Mysle ze ten odglos byl zawsze tylko wczesniej nikt tak
>> mocno nie krecil kierownica.
>> Lepiej odpuscic te pare stopni obrotu bo wplywa to na promien skretu
>> minimalnie a tylko meczy uklad wspomagania i skraca mu zycie.
>>
>
>
>
> Zdecydowanie wczesniej ten odgłos nie występował, a więc cos wydarzyło
> się ostatnio, tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
> poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania. A
> ostatnio były mrozy;-)
> Moja koncepcja jest inna, sadzę, że w płynie hydraulicznym w układzie
> wspomagania mogła pojawić się woda, która nastepnie zamarzła. Żonie nie
> chce się wjeżdzać do garazu, a więc w te długie mrozy samochód stał na
> podjeździe. Mimo b. nikłego przebiegu samochód ma juz 7 lat, płyn nie
> był zmieniany. Jesli płyn ten jest podobnie hygroskopijny jak hamulcowy
> to wode mogł chłonąc.
Woda w plynie hydraulicznym objawi sie w postaci emulsji.
ATF (a to masz prawdopodobnie) nie jest higroskopijny.
A objawy wskazuja na byc moze zaciety zawor przelewowy w pompie. To by
tlumaczylo chwilowy brak wspomagania: Przycial sie w pozycji otwartej,
po wylaczeniu odskoczyl i przycial sie w pozycji zamknietej. Przy max
skrecie zawory w maglownicy sa otwarte na maksa ale nie da sie bardziej
skecic, w tym momencie powienien zawor zadzialac niedopuszczajac do
nadmiernego wzrostu cisnienia. Jesli jest przyblokowany to pompa tloczy
olej bez opamietania do mglownicy. Stad ten halas.
Lub moze rzeczywiscie woda w oleju lub pecherzyki powietrza.
Sprawdz po jezdzie czy olej jest klarowny, czy metny.
Zeby byla jasnosc: w skrajnych polozeniach moze, a nawet powinno byc
slychac pompe, ale skoro mowisz, ze "mocno" slychac to podjedz do fachowca
--
Pozdrawiam
MarcinJM
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 15:18 to
- 17.02.10 15:19 to
- 17.02.10 15:36 Robert Wicik
- 17.02.10 15:52 Michał
- 17.02.10 15:57 KJ Siła Słów
- 17.02.10 16:43 limken
- 18.02.10 00:52 p47
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu