  • 21. Data: 2009-06-08 09:04:24
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: szczePan <s...@g...com>

    Wszyscy proponują Penstaxa. Ja zaproponuję Sony a200,a300 lub a700. Z
    przejściówką współpracuje bardzo dobrze. Ma stabilizację w korpusie i
    tanie szkła minolty. W Nikonie potrzebna jest dodatkowa soczewka w
    adapterze podobno, ale nie wiem na jakiej zasadzie to funkcjonuje :)
    Ale tak prawdę mówiąc, to każdy aparat współpracuje ze szkłami na m42
    bez względu na markę.

  • 22. Data: 2009-06-08 09:06:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    szczePan wrote:
> [...]
    > adapterze podobno, ale nie wiem na jakiej zasadzie to funkcjonuje :)
    > Ale tak prawdę mówiąc, to każdy aparat współpracuje ze szkłami na m42

    Nikona należy odpuścić, to co się dzieje po podpięciu soczewki to tragedia :>

  • 23. Data: 2009-06-08 09:40:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    q...@o...pl pisze:

    > To ja proponuję podpiąć tego Sonara zamiast oryginalnego obiektywu w "aparacie
    > fotograficznym" marki Nokia. Wyjdzie pewnie coś koło 8000/2.8. Skoro to ma być
    > argument za małą klatką...

    Nie wiem, ale podpinałem dość słaby 135/3.5 do matrycy o mnożniku 12,5 i
    nie było źle :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 24. Data: 2009-06-08 09:43:43
    Od: q...@o...pl

    > Nie wiem, ale podpinałem dość słaby 135/3.5 do matrycy o mnożniku 12,5 i
    > nie było źle :P

    A jak z rozdzielczością obrazu?

  • 25. Data: 2009-06-08 09:46:13
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mateusz Ludwin napisał tak:

    > Rzecze Kombajn Bizon:

    > A to ktoś używa m42 jako standardu?

    Kazdy uzywa do tego do czego chce.

    Jezeli przy cropie 1.5 stare szkla maja ekwiwalent ogniskowej blizszy temu,
    do czego byly projektowane niz przy cropie 2 to jest to przewaga APS-C.

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 26. Data: 2009-06-08 09:55:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    q...@o...pl pisze:

    > A jak z rozdzielczością obrazu?

    No mówię, że nie było źle, ale to była kamerka internetowa o
    rozdzielczości VGA (podobno zdjęcia w 1.3mpx, ale nie mogę się doczytać,
    czy to interpolowana, czy nie).

  • 27. Data: 2009-06-08 10:28:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jakub pisze:

    > Jak sprawa wygląda teraz? Która marka/model najlepiej sprawuje się z
    > m42?

    Każdy Canon EOS z odpowiednią przejściówką (żadnej dodatkowej optyki:
    tylko "oszukanie" aparatu, że obiektyw jest - no i oczywiście
    dopasowanie mocowania ;) )

    Nikony potrzebują w przejściówce dodatkowej soczewki, inaczej mają
    problemy z dalszym ostrzeniem (ale jak ktoś robi makro... ;) )

    Nie wiem, jak inne.

  • 28. Data: 2009-06-08 10:49:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > Nikona należy odpuścić, to co się dzieje po podpięciu soczewki to tragedia
    > :>

    Nikon broni się własnymi szkłami manualnymi - tyle, że nie każdy model i nie
    "budżetowo". Choć jakość choćby D200 + 180ED daje w pysk i pozbawia
    przytomności - i to wszystko za circa 3500 zł.
    Tragedia w przejściówkach z optyką występuje tylko w Canonie EOS + FD ; ).
    Jakość przejściówek Kooda do Nikona jest bez zarzutu. Widziałem sporo
    odbitek z D70 i D200, którym nie dałoby się postawić _żadnego_ zarzutu, i to
    nawet z takimi rzeczami jak Flektogon 20.

    adam

  • 29. Data: 2009-06-08 11:57:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    j...@g...pl pisze:

    > - matryca 4/3 jest dwa razy mniejsza od APS-C i portret z niej musi
    > być mniej "plastyczny", obojętnie co to miałoby oznaczać.

    Ale jak ci wyszło że 4/3 jest dwa razy mniejsza od APS-C? :)

  • 30. Data: 2009-06-08 12:02:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    adam wrote:

> [...]
    > odbitek z D70 i D200, którym nie dałoby się postawić _żadnego_ zarzutu,
    > i to nawet z takimi rzeczami jak Flektogon 20.

    A ja widziałem różne testy soczewek na forum Nikona i zawsze wychodziła z tego
    tragedia.