    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wracamy do podstaw NFET
    Date: Tue, 5 Jul 2016 11:07:19 +0200

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    On 05/07/2016 08:42, Dariusz Dorochowicz wrote:

    >Nie wiem jak to jest z FETami, ale tranzystory "zwykłe" (PNP/NPN)
    >zmniejszają swoją rezystancję wraz z wzrostem temperatury. Domyślam
    >się że FETy mają podobnie, a to znaczy że cały czas należałoby
    >dopasowywać prąd podawany na źródło, by trzymać mniej więcej stałą
    >rezystancję...
    >Jeśli to faktycznie ma być coś co robi za "elektroniczny
    >potencjometr", to wynik może być bardzo mało atrakcyjny.

    Prad zrodla to akurat wyznacza zewnetrzny uklad, ten, co te
    rezystancje chce uzyc.
    Kompensowac trzeba wiec napiecie sterujace bramka.

    Przy BF545 to zwracam uwage na zakres w miare liniowej pracy - gorne
    napiecie drenu to ~1-2V, jesli ma byc w miare liniowo to wrecz 1V bym
    nie przekraczal. Co nas ogranicza do aplikacji malosygnalowych.
    Zreszta, jesli sygnal przemienny, to ograniczenie nawet mniejsze.

    J.