  • Data: 2016-07-05 08:42:25
    Temat: Re: wracamy do podstaw NFET
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-05 o 05:43, sundayman pisze:
    > przejrzałem sobie
    >
    > http://www.vishay.com/docs/70598/70598.pdf
    >
    > Teraz tak - ten sygnał sterujący to powiedzmy sinusoida.
    > Jak spolaryzować bramkę jfeta, żeby uzyskać analogiczną zmianę
    > rezystancji - bo z tego co widzę, powinna być tam polaryzacja "ujemna"
    > na bramce tego tranzystora ?

    Normalnie. Masz zapewnić na bramce niższe napięcie niż na źródle. A w
    jaki to sposób zrobisz to już Twoja sprawa. Ja mogę podpowiedzieć parę
    rozwiązań, ale może jak się trochę prześpisz to sam na nie wpadniesz?
    Jak musisz uwzględnić składową stałą to trochę trudniej się robi, bo
    kondensatorem nie zewrzesz źródła.
    Ale generalnie taki FET to jest średni pomysł na zmienną rezystancję,
    tzn jeśli masz jakieś sprzężenie zwrotne to OK, ale jeżeli nie to
    precyzja działania może być żadna.

    Pozdrawiam

    DD