  • 1. Data: 2010-06-13 11:06:06
    Temat: wpływ wylądowań atmosferycznych.
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Wczoraj przeszła bardzo gwałtowna burza. Komputer wyłączony z prądu,
    router odłączony od linii telefonicznej.

    Dziś włączam kompa a tu sypią się błędy raida na wszystkich dyskach.
    Sprawdziłem dyski = wszystko ok. Usuwam błędy - wszystko gra.

    Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

  • 2. Data: 2010-06-13 11:10:43
    Temat: Re: wpływ wylądowań atmosferycznych.
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-06-13 12:06, CUT wrote:
> [...]
    > Sprawdziłem dyski = wszystko ok. Usuwam błędy - wszystko gra.
    >
    > Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

    Co oznacza "odłączony od prądu"? Jak odłączasz komputer od prądu?
    Jakie kable pozostały w komputerze?

    p.s. zupa też kiśnie podczas burzy ;-)

    --
    Dominik Siedlak

  • 3. Data: 2010-06-13 15:41:41
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-13 13:06, CUT wrote:
> [...]
    > Sprawdziłem dyski = wszystko ok. Usuwam błędy - wszystko gra.
    >
    > Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

    ;)

  • 4. Data: 2010-06-13 17:27:51
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-13 13:10, DooMiniK pisze:

    > Co oznacza "odłączony od prądu"? Jak odłączasz komputer od prądu?
    > Jakie kable pozostały w komputerze?

    Komputer jest fizycznie odłączony od sieci elektrycznej i telefonicznej.

  • 5. Data: 2010-06-13 18:24:23
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-06-13 18:27, CUT wrote:

    > Komputer jest fizycznie odłączony od sieci elektrycznej i telefonicznej.

    Mylisz się w zeznanich. Podobno router jest odłączony od linii
    telefonicznej.

    --
    Dominik Siedlak(bachus)

  • 6. Data: 2010-06-13 21:54:44
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-13 20:24, DooMiniK pisze:

    > Mylisz się w zeznanich. Podobno router jest odłączony od linii
    > telefonicznej.

    To ty jesteś ciężko kapujący. Komputer podczas normalnej pracy jest
    połączony skrętką z routerem który połączony jest z siecią telefoniczną.

  • 7. Data: 2010-06-14 11:45:19
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-13 13:06, CUT pisze:
> [...]
    > Sprawdziłem dyski = wszystko ok. Usuwam błędy - wszystko gra.
    >
    > Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

    U mnie podczas burzy spaliło domofon który był wyłączony z prądu.
    Domofon (bez zasilania) zadzwonił i wyzionął ducha.

  • 8. Data: 2010-06-14 12:18:07
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Miecio napisał:

    > U mnie podczas burzy spaliło domofon który był wyłączony z prądu.
    > Domofon (bez zasilania) zadzwonił i wyzionął ducha.

    To bóg Zeus dzwonil do Twych drzwi :D

  • 9. Data: 2010-06-14 12:24:41
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-14 14:18, zielony bazyliszek pisze:

    > To bóg Zeus dzwonil do Twych drzwi :D

    Pewnie tak :)

  • 10. Data: 2010-07-20 09:29:07
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 13.06.2010 13:06, CUT pisze:
    > Przyczyną takiego działania mogą być wyładowania atmosferyczne??

    Teoretycznie mogą. Obudowa komputera powinna być uziemiona.
    Bez uziemienia elementy komputera są tak samo narażone na
    wpływ pól EM i indukowanie się prądów w elementach stalowych
    jak przewody. Z uziemieniem zamknięta obudowa ma większe szan-
    se ekranować wnętrze.

    Dlatego w zasadzie komputer nie powinien być odłączany fi-
    zycznie od zasilania, a jedynie przerywane powinny być prze-
    wody fazy i zera, a przewód ochronny powinien mimo wszystko
    być przyłączony.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./