  • 11. Data: 2015-04-11 06:00:47
    Temat: Re: wojna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > że przejeżdża z prędkością pieszego.
    >
    > Ogólnie rowerzyści na pustym chodniku problemem nie są, problem
    > zaczyna się tam, gdzie zaczynają jeździć między ludźmi.
    > Pomijając już bezczelne pobrzdękiwanie dzwonkiem, ale po chodnikach
    > biegają dzieci, ludzie skręcają bez kierunkowskazów itp. itd.
    >
    > Swoją drogą rowerzyści to dość ciekawa grupa.
    > Wielka histeria że po ulicach się boją, bo ich źli kierowców próbują
    > zamordować przejeżdżając obok nich w odległości 3mm, ale żeby samemu
    > przeciskać się między pieszymi na chodniku to już problemu nie ma.

    Dokładnie.
    Statystyki potwierdzają, jak groźni sa rowerzysci - trzeba coś z nimi
    zrobić!

  • 12. Data: 2015-04-11 06:51:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-11 00:19, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Pomijając już bezczelne pobrzdękiwanie dzwonkiem, ale po chodnikach biegają
    > dzieci, ludzie skręcają bez kierunkowskazów itp. itd.

    Nie to żebym się co do zasady nie zgadzał, że jak już jedziesz
    chodnikiem, to jesteś w gościach i należy się odpowiednio zachowywać.
    Ale z tą "groźnością"... Dawno wojny nie było i ludziom zaczyna od
    dobrobytu odpierdalać;)

    Przez całą komunę ludzie jeździli rowerami po chodniku, milicja za
    pijaństwo na rowerze (a nie jedno piwo) wykręcała wentylki i puszczała
    dalej i świat się nie walił. Przyszła wolność, unia europejska i nagle
    wszyscy piłują twarze jakie to groźne i jak dokładnie trzeba uregulować,
    pilnować, uświadamiać itd. A podobno to socjalizm specjalizował się w
    rozwiązywaniu problemów, które sam tworzył.

    A o tym jak bardzo piesi czują się zagrożeni przez rowerzystów...
    świadczą tabuny pieszych na "drogach dla rowerów". Tak że uprasza się o
    nie pieprzenie:P Jakby rowerzyści, rzeczywiście im zagrażali to piesi by
    się z daleka od ścieżek trzymali - jakoś nie widać żeby połowa pieszych
    szła jezdnią, gdy rownolegle jest chodnik. Wnioski są oczywiste.

    BTW - cała wojna między puszkami, dwupedałami, dawcami, dużymi mobilkami
    i pieszymi toczy się głównie w necie, najczęściej na forach gazety czy
    innego onetu. W realu każdy jedzie jak się akurat da i przypadki agresji
    można na palcach jednej ręki policzyć. Kultura na drodze też rośnie z
    roku na rok i to niezależnie od rodzaju środku lokomocji - w DC jak
    jedziesz rowerem w korku "pasem dla motocyklistów" to puszkarze się
    rozjeżdzają, żeby cię puścić, więc raczej nie mają pierdolca na punkcie
    dwupedałów i w stanie wojny nie są. Jak już ktoś coś odwinie to raczej
    nie złośliwie, a po prostu z głupoty czy nieuwagi a nie złosliwości - i
    dotyczy to wszystkich grup.

    Więc z okazji nadchodzącej wiosny życzę wszystkim więcej zrozumienia i
    cieszcie się z ładnej pogody, wychodźcie na spacery, na rower a jak kto
    lubi to na moto a nie szukajcie dziury w całym, jakoś się zmieścimy;)

    Shrek.

  • 13. Data: 2015-04-11 08:21:03
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-04-10 o 18:32, A.L. pisze:

    > No wlasnie... Znakomita ekspozycja mentalnosci rozerzystow. Jeden co
    > mnie przejechan na zlelonym swietle, darl sie: "ja jestem rowerzysta i
    > mnei ZADNE PRZEPISY NIE OBOWIAZUJA!!!" Oddalil sie dopiero na
    > propozycje dostania w morde
    >
    > A.L.

    Pomiędzy normalną jazdą po chodniku, a przejeżdżaniem ludziom po stopach
    jest jeszcze sporo miejsca, nie popadajmy w skrajności!

    Ja jak pokonuję przejście rowerem, to przecież nigdy nie po środku
    (chyba, że nikogo poza mną nie ma), a raczej już poza zebrą, żeby się z
    nikim nie spotkać, bo jak ktoś tu napisał na chodniku "jestem w
    gościach" i pieszym ustępuję. Myślałem, że to norma, dlatego tak się
    dziwię. Może też dlatego, że nie jeżdżę już rowerem po centrum wielkiego
    miasta.

    W ogóle np. teraz mieszkam na prowincji i tutaj rower może więcej :)
    Bardzo dużo babć i dziadków porusza się rowerami i kierowcy są bardziej
    tolerancyjni. Nikt nie trąbi, jak trzeba się przekulać 200m 5km/h za
    babuleńką na wigry 3.

  • 14. Data: 2015-04-11 11:34:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 11 Apr 2015 06:51:24 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie to żebym się co do zasady nie zgadzał, że jak już jedziesz
    > chodnikiem, to jesteś w gościach i należy się odpowiednio zachowywać.

    Gdyby się wszyscy zachowywali odpowiednio, to ja nie widzę problemu nawet w
    jeździe pod prąd autostrada - byle "odpowiednio".

  • 15. Data: 2015-04-11 12:42:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-11 11:34, Tomasz Pyra wrote:

    > Gdyby się wszyscy zachowywali odpowiednio, to ja nie widzę problemu nawet w
    > jeździe pod prąd autostrada - byle "odpowiednio".

    To podobnie jak z resztą uczestników - dopóki myślą, to nawet jak trochę
    przepisy nagną to zwykle nie ma z tym problemu.

    Tylko rowerzyści i piesi powodują znacznie mniejsze zagrożenie swoimi
    głupimi zachowaniami dla osób postronnych i nie ma co rozpaczać nad
    zagrożeniem stwarzanym przez rowerzystów wobec pieszych. Tym bardziej,
    że oni naprawdę się ich nie boją, czego dowodem są masy pieszych na
    ścieżkach.

    Więc tak naprawdę temat nie należy rozpatrywać w kategoriach zagrożenia,
    a zwykłej kultury i ludzkich emocji (oraz przepisów jak ktoś
    praworządny, a mało myślący). Zresztą jak już napisałem - problem jest
    wydumany i w realu praktycznie nie istnieje - przynajmniej ja się ze
    "dżihadem" na ulicach nie spotkałem. Jedynym "problemem" z tym związanym
    są policjanci wyrabiający statystyki. Jak sobie z tym radzić - to już
    niech sobie każdy w swoim sumieniu rozstrzygnie.

    Shrek.

  • 16. Data: 2015-04-11 20:54:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Głupota jest uniwersalna. Dotyka rowerzystów, kierowców, rolników i
    > profesorów jednako... :)

    procentowo moze i owszem, wiec latwiej trafic glupiego kierowce niz
    profesora ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 17. Data: 2015-04-11 21:11:39
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Wielka histeria że po ulicach się boją, bo ich źli kierowców próbują
    > zamordować przejeżdżając obok nich w odległości 3mm, ale żeby samemu
    > przeciskać się między pieszymi na chodniku to już problemu nie ma.

    ja czulem sie na rowerze o niebo bezpieczniej w Irlandii niz w
    Polsce, tam mialem tylko jedno 'zdarzenie drogowe' kiedy babka
    zajechala mi droge a tu, w 30 tysiecznym miescie zaliczylem ich
    kilka w pol roku, zeby bylo smieszniej tam poruszalem sie w 90%
    rowerem a tu jezdze w 90% samochodem

    niektorym kierowcom dalej sie w glowie nie miesci ze mozna przejechac
    kawalek za rowerzysta zamiast przepychac sie kolo niego w malo
    bezpiecznej odleglosci

    druga sprawa to skutki - przychaczenie pieszego przez kogos jadacego
    chodnikiem (bede strzelal ze wiekszosc chodnikowcow to ludzie starsi
    i wolniejsi) ma sie nijak do przychaczenia rowerzysty samochodem
    gdzie kierowca czesto tak strasznie sie spieszy ze caly manewr bywa
    przeprowadzony byle jak, ale za to szybko

    --
    http://db.org.pl/