  • Data: 2010-03-12 01:36:48
    Temat: Re: wkurzaj?ce sytuacje drogowe
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    Icek wrote:

    > Kiedys mialem podobna sytuacje. Na trasie Lubin - Wroclaw. Jade w
    > kolumnie za ciagnikiem. Auto przedemna zaczyna wyprzedzanie. Jade zaraz
    > za nim. Nagle okazuje sie, ze ciagnik zaczyna skret w lewo.
    >
    > Zderzenie doprowadza do upadku wyprzedzajacego samochodu do rowu z
    > cysternami w Kawicach. Ja bylem tuz tuz za. Centymetry brakowaly abym
    > podzielil los poprzedzajacego mnie auta.
    >
    > Cud, ze nie bylo ofiar smiertelnych.
    >
    > Winny? Kierowca ciagnika rolniczego.

    W tej sytuacji bez wątpienia, jednak w sytuacji gdy wyprzedzasz całą
    kolumnę i gdzieś w międzyczasie ktoś włączy migacz i zacznie skręcać
    sprawa nie jest jednoznaczna. Bo z jednej strony on powinien się upewnić,
    czy może bezpiecznie skręcić, a z drugiej strony Ty nie powinieneś go
    wyprzedzać gdy sygnalizuje skręt w lewo. Przypuszczam, że aby stwierdzić
    kto był winny w konkretnej sytuacji należałoby przeanalizować kto co mógł
    i powinien widzieć.

    --
    cokolwiek