  • 1. Data: 2012-05-29 14:46:32
    Temat: [winapi] jak podlinkowac dynamicznie RawInput
    Od: "prof fir" <f...@W...gazeta.pl>

    RawInput to kawalek winapi (wprowadzony w xp) ktorym mozna
    obslugiwac np piec myszy na raz i tez inne inputy

    definice siedza pod koniec winuser.h a wywolania siedza
    w user32.dll, jako ze nie mam jeszcze doswiadczenia
    w linkowaniu dlli i jjestem zmeczony i nie chce mi sie
    czytac tutoriali, moze ktos sie nudzi i podalby mi
    przyklad z reki jak podlinkowac sie dynamicznie do tego
    tak by moc odpalic np taki kod na poczatek:

    define WM_INPUT 0x00FF
    char mousemessage[256]; // this is the string we draw to the screen for the
    first mouse
    char mousemessage2[256]; // this is the string we draw to the screen for the
    second mouse
    char rawinputdevices[256]; // string with number of raw input devices

    void InitRawInput() {
    RAWINPUTDEVICE Rid[50]; // allocate storage for 50 device (not going
    to need this many :) )

    UINT nDevices;
    PRAWINPUTDEVICELIST pRawInputDeviceList;
    if (GetRawInputDeviceList(NULL, &nDevices, sizeof
    (RAWINPUTDEVICELIST)) != 0) {
    return ;
    }
    pRawInputDeviceList = (RAWINPUTDEVICELIST *)malloc(sizeof
    (RAWINPUTDEVICELIST) * nDevices);
    GetRawInputDeviceList(pRawInputDeviceList, &nDevices, sizeof
    (RAWINPUTDEVICELIST));
    // do the job...
    wsprintf(rawinputdevices,"Number of raw input devices: %i\n\n",
    nDevices);

    // after the job, free the RAWINPUTDEVICELIST
    free(pRawInputDeviceList);

    Rid[0].usUsagePage = 0x01;
    Rid[0].usUsage = 0x02;
    Rid[0].dwFlags =0;// RIDEV_NOLEGACY; // adds HID mouse and also
    ignores legacy mouse messages
    Rid[0].hwndTarget = NULL;

    if (RegisterRawInputDevices(Rid, 1, sizeof (Rid [0])) == FALSE) {
    wsprintf(mousemessage,"RawInput init failed:\n");
    //registration failed.
    }
    return ;
    }

    ?????

    TNX

  • 2. Data: 2012-05-29 17:33:37
    Temat: Re: [winapi] jak podlinkowac dynamicznie RawInput
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    ok, znalazlem przyklad,

    void testDelelels()
    {
    HINSTANCE hinstance ;

    hinstance = LoadLibrary ( "USER32.DLL" ) ;

    if ( hinstance != NULL )
    {
    FARPROC proc ;

    proc = GetProcAddress ( hinstance , "GetRawInputDeviceList" ) ;

    if ( proc != (FARPROC)NULL )
    {
    // (*proc) ( );
    }

    FreeLibrary ( hinstance ) ;
    }

    }

    nie wywala bledu wiec chyba linkuje,

    pozniej zobacze czy te dwie mice zadzialają

  • 3. Data: 2012-05-30 09:27:44
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > }
    >
    > nie wywala bledu wiec chyba linkuje,
    >
    > pozniej zobacze czy te dwie mice zadzialają

    wyglada na to ze działa, jestem zadowolony, chyba nawet
    moglbym podlaczyc i 10 myszy

    co prawda ciekawostka okazuje sie ze jak wpiac do windy
    dwie mousy (bez zadnego kodu w czystym systemie) to obie
    dzialaja z tym ze obie targaja za ten sam wskaznik,
    o tyle teraz musialbym jakos wylaczyc i rysowac swoje

    a to psuje mi koncepcje zrobienia gry (np pilki mysznej)
    ktorej grafika skladalaby z jednego pixela ("piłka myszna 2.0
    released, whole new graphics, now our pixel is green!" ;-))