  • 11. Data: 2017-11-17 07:40:59
    Temat: Re: więzienie za cofanie licznika
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Paski rozrządu proponuję też ewidencjonowac, bo każdy przedający twierdzi że
    niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
    > Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

    Akurat klocki/tarcze to jesteś w stanie 30 sekund sprawdzić na 4 kołach
    sam więc jaki sens? Do tego na co informacja że klocki wymienił dwa lata
    temu, jeżeli rocznie robił np. 60 tys. km?

    Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

  • 12. Data: 2017-11-17 08:02:48
    Od: p...@g...com

    --Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

    kompletny brak zaufania do sprzedajacego no i stowa mniej w kieszeni :-)

  • 13. Data: 2017-11-17 08:48:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 07:41:04 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > sam więc jaki sens? Do tego na co informacja że klocki wymienił dwa lata
    > temu, jeżeli rocznie robił np. 60 tys. km?
    stan licznika przy wymianie w cepik pisać

    > Jak się kupuje samochód, to się sprawdza *stan* techniczny pojazdu.

    Pojazd z niesprawnym licznikiem km na dzisiaj przejdzie przegląd czy nie?

  • 14. Data: 2017-11-17 08:56:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pomysł do bani. Cofanie licznika już dziś jest karalne jak oszustwo. To,
    > że nikt nie siedzi wynika z faktu, że trudno jest udowodnić komuś takie
    > przestępstwo. Wprowadzenie nowego przepisu nic nie zmieni.

    Ale jak chcesz skorzystać na tym przy sprzedaży i nie jest to przepis
    wprost mówiący o korekcie liczników. Czyli jeśli zrobi się kontrolę
    autokomisu to okaże się, że nawet jak udowodni się kręcony licznik (np w
    korelacji z bazą cepiku) to nic mu nie zrobią. Dopiero nabywca
    połapawszy się mógłby próbować dochodzić swoich praw.

    Nie wiem jak często liczniki padają ale jestem w stanie wyobrazić sobie
    sytuację wymiany komputera na nowy (a w niektórych autach tam też jest
    zapisywany przebieg). I co wtedy?

    Co do ciężkiego udowodnienia to dopóki nie zostanie to ustalone na
    poziomie unijnym (odizolowanie systemu zliczania od reszty elektroniki,
    tak by nie dało się już łatwo podpiąć i plombowanie liczników) to nici z
    tego będą.

  • 15. Data: 2017-11-17 09:02:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    niedawno wymienił a to najczęściej kłamstwo
    > Wymianę klocków hamulcowych też warto ewidencjonować w cepik2 wg mnie

    Jestem przeciw dopieprzaniu durnych obowiązków i ewidencji ale akurat
    przycięcie tematu kręcenia liczników uważam za pożądany. Sam fakt
    odnotowywania przebiegu przez CEPIK jest już sporym ułatwieniem dla
    nowych nabywców i jednocześnie lekkim batem na nieuczciwych właścicieli.

  • 16. Data: 2017-11-17 10:46:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 09:02, sirapacz pisze:

> [...]
    > odnotowywania przebiegu przez CEPIK jest już sporym ułatwieniem dla
    > nowych nabywców i jednocześnie lekkim batem na nieuczciwych właścicieli.

    To może dorzucimy obowiązek przeglądu na SKP przed sprzedażą
    i niech diagnosta bierze odpowiedzialnosć za stan licznika?
    A jak się okaże, że jednak było kręcone, to płaci...
    no kto rekompensuje nabywcy poniesione straty
    jak je przed sądem udowodni albo kto idzie siedzieć?
    Diagnosta czy sprzedawca?

  • 17. Data: 2017-11-17 11:04:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-11-16 o 19:54, sirapacz pisze:
    > http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/562627,korekt
    a-licznika-i-cofanie-przebiegu-karane-wiezieniem.htm

    > "- Wprowadzamy nowy typ przestępstwa, nieznany dotychczas polskiemu
    > prawu. Za sam fakt sfałszowania licznika, cofnięcia licznika, bądź
    > wymiany licznika na inny będzie grozić odpowiedzialność karna od
    > trzech miesięcy do lat pięciu - zapowiedział minister sprawiedliwości
    > Zbigniew Ziobro."
    >
    > Sam pomysł ogólnie dobry wg mnie - ale czy oni się nie zagalopowali
    > przypadkiem? Sankcja za wymianę licznika? A jak mi się popsuje to co?
    > Jak nie zrobią furtki to będzie bubel prawny!

    Kolejne medialne puste pobrzękiwanie szabelką przez Ziobrę,. Jak w
    handlu starzyzną udowodnić przestępstwo konkretnej osobie? Zamknąłby
    wreszcie tą swoja jadaczkę i naprawdę wziął się do roboty.

  • 18. Data: 2017-11-17 11:47:58
    Temat: Re: wiezienie za cofanie licznika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2017 o 22:01, T. pisze:
    >Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten
    > CEPIK zacznie normalnie działać.

    NIe rozwiąże się, bo problem dotyczy głównie aut sprowadzanych.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-11-17 12:17:20
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W dobie elektronicznych baz danych auto od czasu do czasu musi trafić na
    > badanie techniczne. Tam jest notowany przebieg. Więc trudno byłoby
    > zmniejszyć przebieg poniżej tego z ostatniego roku.
    > Już teraz wiele aut serwisowanych jest w ASO - wystarczy podjechać i
    > zapytać - udostępniane są także dane z zagranicy. Ja tak miałem w Fordzie.
    > Pewnie sprawa za jakiś czas się sama rozwiąże, jak tylko ten CEPIK zacznie
    > normalnie działać.
    > T.

    słyszałem w TV o pomyśle, żeby podczas kongtroli drogowej policmajster
    miałby wklepywać przebieg do CEPIKu.
    A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to być
    musi i to w km wyskalowany ale przebieg?
    To może niech jeszcze na przeglądzie sprawdzają czy właściwie działa- bo
    może liczyć mile a nie km;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2017-11-17 12:21:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 12:17, tck pisze:

> [...]
    > być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?
    > To może niech jeszcze na przeglądzie sprawdzają czy właściwie działa- bo

    Pewnie nie ma obowiązku posiadania licznika, ale zwykle on jest.
    Podobnie pewnie jakbyś poszukał, to nie znajdziesz nigdzie obowiązku
    posiadania kierownicy czy foteli w samochodzie. Mają być światła,
    kierunkowskazy, lusterka i gaśnica :-)
    T.