eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › wieziena pełne rowerzystów po piwie a facet goniacy po pijaku rodzine z dzieckiem , strzelający z ostrej amunicji idzie sobie do domu ? ?

  • 11. Data: 2014-04-09 11:54:39
    Temat: Re: wieziena pełne rowerzystów po piwie a facet goniacy po pijaku rodzine z dzieckiem , strzelający z ostrej amunicji idzie sobie do domu ? ?
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Nie było żadnego automatu. To więzień trafiali zatwardziali
    > recydywiści, którzy pomimo wyroków nadal jeździli po pijanemu.

    Ta, zatwardziali recydywiści jadący po kilku piwach od wioski do wioski
    na starej Ukrainie. Jeszcze jeden cytat z podanego artykułu:

    "W rekordowym 2005 r. za jazdę na rowerze pod wpływem alkoholu skazano
    prawie 82 tys. ludzi. Przez 13 lat obowiązywania paragrafu średnia
    roczna wahała się wokół 50 tys. skazanych. Prawo zaostrzono w 2000 r. za
    rządów AWS. Uznano, że pijani rowerzyści stanowią tak duże zagrożenie,
    że trzeba sięgnąć po argumenty z najwyższej półki. Nie wiadomo, jaką
    statystyką się posługiwano. Ale według danych przytaczanych przez
    Ministerstwo Sprawiedliwości w latach 2005-11 zdarzył się tylko jeden
    wypadek spowodowany przez nietrzeźwego rowerzystę, w którym zginął ktoś
    inny."

    Dobrze, że to bzdurne prawo zostało zmienione, szkoda że tak późno.

    T.

  • 12. Data: 2014-04-09 12:08:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-09, o godz. 09:00:35
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Uwielbiam taką demagogię...

    Demagogię? To że ktoś nie potrafi się powstrzymać się od nachlania się
    jak ma jechać choć wiadomo jakie są tego konsekwencje prawne nazywasz
    demagogią? Bo oczywiście winni są wszyscy dookoła, policja, sąd,
    prokuratura, system prawny tylko nie ten co nie potrafił się
    powstrzymać od jazdy na bani.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2014-04-09 12:57:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, April 9, 2014, 11:54:39 AM, you wrote:

    > Ta, zatwardziali recydywiści jadący po kilku piwach od wioski do wioski
    > na starej Ukrainie.

    A jakie to ma znaczenie? Jakby jechali rowerem górskim, to stwarzaliby
    mniejsze zagrożenie?

    > Jeszcze jeden cytat z podanego artykułu:
    > "W rekordowym 2005 r. za jazdę na rowerze pod wpływem alkoholu skazano
    > prawie 82 tys. ludzi. Przez 13 lat obowiązywania paragrafu średnia

    Skazano. W ilu przypadkach karę wykonano i po którym wyroku?

    [...]

    > Ministerstwo Sprawiedliwości w latach 2005-11 zdarzył się tylko jeden
    > wypadek spowodowany przez nietrzeźwego rowerzystę, w którym zginął ktoś
    > inny."

    A ilu zginęło pijanych rowerzystów? Jakie były straty spowodowane
    przez pijanych rowerzystów i czy je pokryli?

    > Dobrze, że to bzdurne prawo zostało zmienione, szkoda że tak późno.

    Źle, że zostało zmienione i odbije się to nam czkawką.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-04-09 13:06:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Apr 2014 12:57:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Źle, że zostało zmienione i odbije się to nam czkawką.

    Bijesz rekordy zdurnowacenia :). Lepiej by było gdybyś ograniczał swoje
    posty do przetwornic. Choć prawdę mówiąc, po takim poście bałbym się
    zlutować do kupy cokolwiek za twoją poradą :)
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-04-09 13:19:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Wednesday, April 9, 2014, 1:06:34 PM, you wrote:

    > Bijesz rekordy zdurnowacenia :). Lepiej by było gdybyś ograniczał swoje
    > posty do przetwornic. Choć prawdę mówiąc, po takim poście bałbym się
    > zlutować do kupy cokolwiek za twoją poradą :)

    *PLONK!* pedopijakowi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-04-09 14:57:14
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 03:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik tck t...@t...Wytnij.net.pl ...

    > Tez mi się wydawało, że ten absurd juz wyprostowano.

    W konsekwencji w 2008 r. (wg stanu na 31 grudnia) w zakładach karnych
    przebywało aż 10 928 osób skazanych z art. 178a § 2 kk. W 2009 r. było
    to już 13 237 osób, w 2010 r. - 12 966 osób, a w 2011 r. - 12 794 osoby.
    Polska stała się tym samym krajem surowej represji wobec nietrzeźwych
    rowerzystów, nieadekwatnej do powodowanego przez nich zagrożenia dla
    bezpieczeństwa ruchu. Represji nieporównywalnej ze stosowaną w innych
    państwach i nieskutecznej.
    http://miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzia
    l=2&kat=9&art=111

  • 18. Data: 2014-04-09 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > demagogią? Bo oczywiście winni są wszyscy dookoła, policja, sąd,
    > prokuratura, system prawny tylko nie ten co nie potrafił się

    Nie, demagogią nazywam to, ze ktos chce wsadzac do wiezienia za jazde po
    piwku. która to jazda najczesciej nie niesie za soba zadnego ryzyka a
    czasami tylko niesie ryzyko ale najczesciej dla samego rowerzysty.

    Ale rozmowa nie jest o tym, czy mozna rowerem po piwku czy nie.
    rozmowa jest o otym, czy sensowne jest wsadzanie za to do wiezienia!

    I potrafię sobie wyobrazic przypadki za ktore rzeczywiscie przy takim
    przewinieniu mozna by wsadzić do wiezienia. Ale to sa pojedyncze
    ekstremalne sprawy a nie 50 tysiecy rowerzystów rocznie.

    Roman pisze, ze wycofanie sie z tego durnego przepisu odbije nam sie
    czkawką.
    W zasadzie to juz powinno się zacząc... I jak? Zaczęło się?

  • 17. Data: 2014-04-09 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > *PLONK!* pedopijakowi.

    Tak to juz jest. Jak ktos nie zgadza sie z opinia to zapewne duren, pedał i
    pijak... Ach, te nowoczesne dyskusje...

  • 19. Data: 2014-04-09 15:05:54
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > demagogią? Bo oczywiście winni są wszyscy dookoła, policja, sąd,
    > prokuratura, system prawny tylko nie ten co nie potrafił się

    Żonę bierzesz tylko po bożemu bo tak w kościele powiedzieli i wiadomo
    jakie są konsekwencje?

    http://www.youtube.com/watch?v=gTsCUODR2qI&list=LLDf
    iOuIon7pRXGixchYbt4w

    Piwo się pije i jakoś trzeba na wieś dojechać. Jak się w mieście mieszka
    i można podjechać tramwajem/autobusem to się nie rozumie. Jak rowerzysta
    pijany że lata od skraju jezdni do skraju to wiadomo że jest awarja i
    lepiej żeby Policjanci zawinęli. Jak chłopina łyknie dwa piwka i jedzie
    prosto to po co aferę robić?

  • 20. Data: 2014-04-09 15:51:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-04-09, o godz. 15:05:54
    hisjusz <h...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest awarja i lepiej żeby Policjanci zawinęli. Jak chłopina łyknie
    > dwa piwka i jedzie prosto to po co aferę robić?

    Ta... Ależ wszyscy się na tych biednych rowerzystów uwzięli. Wina
    policji, prokuratury, sądu i systemu prawnego że zabraniają po pijaku
    jeździć. A potem w spokoju nie można w piątek/sobotę wieczorem
    spokojnie przejechać by nie natknąć się na "chłopinę co łyknie dwa
    piwka i jedzie prosto to po co aferę robić" który akurat przed Twoją
    maską postanowił się bujnąć. I pal licho że go zabijesz - nikt pod
    uwagę nie bierze traumy kierowcy który kogoś zabił.

    Dwa razy w życiu dzięki ostrożnej jeździe nie udało mi się rozjechać w
    nocy naprutych rowerzystów słodko śpiących na ciemniej jezdni w lesie
    między wioskami. Jednego pod Radzyminem bym nawet nie zauważył - leżał
    na poboczu a wywyższenie jezdni służyło mu dla głowy jako wygodna
    poduszka. Obaj mieli do mnie pretensje za wzywanie policji i
    zatrzymanie do czasu przyjazdu. Oni też uważali że nikomu krzywdy nie
    robią a ja to ta "k....wa" co na nich policję wezwała i po osądach
    ciągała.

    Ciekawe jest relatywizm - żądanie by wszyscy wobec rowerzystów surowo
    przestrzegali prawa (ogólnie równe albo wręcz lepsze traktowanie w
    ruchu) a gdy to rowerzysta ma ściśle prawa przestrzegać nawoływanie by
    tego nie robić. Tak jakby nie byli zwykłymi uczestnikami ruchu
    drogowego.

    Zdrówko