  • 31. Data: 2012-05-31 17:36:20
    Temat: Re: większe spalanie 1.9 TDI BXE 105 KM
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > no właśnie nie rozumiem co jest w tym śmiesznego że
    > tankuję 30 litrów a nie np. 55 ?

    30 l to może jeszcze nie takie śmieszne. Ale podziwiam
    magików, którzy potrafią trzy razy dziennie zajeżdżać na
    stacje wlewać za 10 złotych ;-).

  • 32. Data: 2012-05-31 21:47:35
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-30 22:17, X-Man pisze:

    > mogę się mylić ale pakowanie 105 konnego silnika do Sharana to byłaby
    > jakaś paranoja...

    > ja mam nogę dość ciężką i jeżdżę raczej dynamicznie, te silniki po
    > prostu tyle palą i już

    > jak by mi auto zaczęło palić więcej jak 7/100 to bym zaczął szukać
    > przyczyny a 9l to jakaś abstrakcja
    >

    > Pzdr
    > Piotrek

    9l/100km to normalne spalanie silnika 90KM w Golfie 3 Variancie,
    użytkowanym w W-wie na dość krótkich odcinkach ~7km, ale zapomniałem
    dodać jednego znaczącego faktu - przy każdym odpalaniu było włączane
    Webasto - od uruchomienia do jego automatycznego wygaszenia, a
    wygaszenie następowało po osiągnięciu temperatury cieczy ~70 stopni.
    Często zimą webasto włączałem też zegarem na 10-15 minut przed zejściem
    do samochodu ;)
    Webasto które w nim było spalało zbiornik o niewiadomej mi pojemności w
    pół godziny pracy z pełną mocą ;)

    Pozdrawiam !

  • 33. Data: 2012-05-31 22:18:55
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Lisciasty wrote:

    > Bez przesady... W mieście może i tak, ale w trasie lub jak ruszam od
    > zera z zamiarem wejścia na przelotową powyżej 80 km/h od dwójki wzwyż
    > kręcę pod czerwone. Przy wyprzedzaniu również, najczęściej redukcja na

    a po co tak kręcić? i ile to rpm? U mnie czerwone to około 4700 i byłoby
    totalnie głupie tam kręcić, nawet nie wiem czy by sie tam dokrecił.
    Wystarczy jak kręcę do 3500 to juz jest szybka jazda

    > 3 i ogień. Nie pamiętam już kiedy przejechałem mniej niż 900km na
    > baku, z reguły jest to 1000 lub ciut więcej :> Padaka to Octavia 2.

    czyli co, pali 5l? ;)

  • 34. Data: 2012-05-31 22:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 15:46:14 +0100, X-Man napisał(a):

    > no właśnie nie rozumiem co jest w tym śmiesznego że tankuję 30 litrów a nie np.
    > 55 ?

    No niby nic, ale mnie by sie nie chcialo.
    Jeszcze bym zrozumial tych co to np tankuja za okragla kwote, no 200.48 zl,
    wchodza, daja banknot, wychodza, ale tak na codzien ?

    Masz jakies glebsze przemyslenia o zaletach nie tankowania do pelna,
    czy ekonomiczne wyksztalcenie oburza sie na takie zamrazanie gotowki ?

    No i po co przed trasa lac do pelna ?

    J.

  • 35. Data: 2012-05-31 23:00:24
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

> [...]
    > Masz jakies glebsze przemyslenia o zaletach nie tankowania do pelna,
    > czy ekonomiczne wyksztalcenie oburza sie na takie zamrazanie gotowki ?

    nie w sumie nie mam żadnych głębszych przemyśleń po prostu tak robię i już a
    wykształcenie mam raczej techniczne

    > No i po co przed trasa lac do pelna ?

    bo stacje przy trasie są zazwyczaj sporo droższe (w UK gdzie jeżdżę
    przynajmniej)

    Dobra EOT z mojej strony ileż można roztrząsać taką pierdołę ile kto tankuje i
    dlaczego nie o tym jest ten wątek.

    Pzdr
    Piotrek

  • 36. Data: 2012-05-31 23:49:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Maj, 22:18, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
    > a po co tak kręcić? i ile to rpm? U mnie czerwone to około 4700 i byłoby
    > totalnie głupie tam kręcić, nawet nie wiem czy by sie tam dokrecił.
    > Wystarczy jak kręcę do 3500 to juz jest szybka jazda

    Nie dokręcam do czerwonego, tylko kręcę pod czerwone. Nie pamiętam ile
    to.
    A po co? Żeby nie zamulać turbiny i dolotu, a że na spalanie to nie ma
    wpływu
    więc dlaczego by nie?

    > czyli co, pali 5l? ;)

    Bak mieści 55 na pewno, czyli pewnie 60 licząc jakieś zakamarki.
    Ostatni bak, połowa miasto połowa trasa, średnie spalanie 5,4 :>

    L.

  • 37. Data: 2012-06-01 07:02:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Maj, 22:18, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
    > a po co tak kręcić? i ile to rpm? U mnie czerwone to około 4700 i byłoby

    Sprawdziłem, czerwone od 4500 do 6000. Kręcę tak że nie włażę na
    czerwone, więc maks. 4300.

    L.

  • 38. Data: 2012-06-01 08:18:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 22:00:24 +0100, X-Man napisał(a):

    > nie w sumie nie mam żadnych głębszych przemyśleń po prostu tak robię i już

    Ale ciekawia mnie pobudki. Zajechac z prawie pustym bakiem ... i nie chce
    ci sie wlac " do pelna" ?

    > bo stacje przy trasie są zazwyczaj sporo droższe (w UK gdzie jeżdżę
    > przynajmniej)

    To jest argument. A w Polsce czesto odwrotnie.
    Ja tam nie lubie sie zatrzymywac w trasie, wiec tez tankuje przed podroza.

    J.