  • 101. Data: 2014-06-05 18:00:10
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-05 17:21, J.F. pisze:

    > Na jednej awarii na pewno sie nie skonczy :-P

    dlatego zakładam 8 czy ponad 10.000zł, a nie 2000zł, dzięki temu nie
    jestem zdziwiony :)

    > Ale teraz skoczylo na auto za 50k uzywane i 200k czy wiecej nowe.
    > W razie awarii bedziesz mial za co naprawic ?

    po to zostawiam sobie bufor 10.000zł, żeby w razie czego 15.000zł na
    naprawę mnie nie zabiło, wiem że to dużo ale ja nie patrzę na to jak na
    złom za 40.000zł w którego trzeba władować 15000zl, tylko jak na tańszą
    i dużo dużo lepszą alternatywę nowego auta za 70.000zł...

    > Moze jednak czas sie pogodzic ze sie nie jest milionerem, i trzeba wozic
    > d* w aucie za 70k, a nie za 200k, choc 10 letnim ? :-)

    ale za to auto za 200k dałem 10kpln (dobra, miało chyba 13 lat bo już ma
    15), z resztą sprzedałem trzylatka który miał wtedy pięć lat :) za
    więcej niż koszt zakupu + koszt naprawy + rezerwa na przyszłe naprawy, a
    jeździ się dużo lepiej.

    A skoro za cenę np. nowej Octavii z silnikiem 140KM mogę mieć w równie
    dobrym stanie dużo lepsze i 2x mocniejsze auto...to po co przepłacać :)
    A jak na to mnie nie stać to kupuję 15-letnie auto które po
    doprowadzeniu do normalnego stanu kosztuje i tak dużo mniej niż
    najtańsze nowe auto :)

    Łukasz

  • 102. Data: 2014-06-05 18:05:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >dlatego zakładam 8 czy ponad 10.000zł, a nie 2000zł, dzięki temu nie
    >jestem zdziwiony :)

    2000 to moze teraz wymiana wtryskiwaczy kosztowac. A gdzie pompa,
    dwumasa, sprzeglo, skrzynia itp :-)

> [...]
    >ma 15), z resztą sprzedałem trzylatka który miał wtedy pięć lat :) za
    >więcej niż koszt zakupu + koszt naprawy + rezerwa na przyszłe

    Ale zmierzamy przeciez do tego ze takich samochodow juz nie robia, i
    teraz trzeba sie przygotowac na 10k wydatkow co roku :-)

    >A skoro za cenę np. nowej Octavii z silnikiem 140KM mogę mieć w
    >równie dobrym stanie dużo lepsze i 2x mocniejsze auto...to po co
    >przepłacać :)

    140KM tez sporo.

    >A jak na to mnie nie stać to kupuję 15-letnie auto które po
    >doprowadzeniu do normalnego stanu kosztuje i tak dużo mniej niż
    >najtańsze nowe auto :)

    Ale te 15 latki zamienia sie za pare lat w 20 latki, a 15 latkow juz
    nie bedzie, bo to sam zlom :-)

    J.

  • 103. Data: 2014-06-05 18:28:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-05 18:05, J.F. pisze:

    > 2000 to moze teraz wymiana wtryskiwaczy kosztowac. A gdzie pompa,
    > dwumasa, sprzeglo, skrzynia itp :-)

    bez przesady, regeneracja wtryskiwacza to 500-600zł, razem w 4000zł się
    mieścisz :)

    > Ale zmierzamy przeciez do tego ze takich samochodow juz nie robia, i
    > teraz trzeba sie przygotowac na 10k wydatkow co roku :-)

    raczej nie, fakt że naprawa będzie droższa, ale myślę że bardziej
    zamiast 500zł zapłacimy 2000zł, ale jednak droższe naprawy nadal będą
    sporadyczne...

    > 140KM tez sporo.

    jeśli wcześniej jeździło się 100-konnym autem to tak :)

    > Ale te 15 latki zamienia sie za pare lat w 20 latki, a 15 latkow juz nie
    > bedzie, bo to sam zlom :-)

    eee, na razie 10-latki nie są takie złe, więc za 5 lat będzie jeszcze
    dobrze :)

    Łukasz

  • 104. Data: 2014-06-05 18:40:58
    Temat: Re: ?wiece ?arowe.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 11:48 Wojtek <w...@l...plll> pisze:

    > Niestety ale Ty sie mylisz... nie w ka?dym ale w praktycznie ka?dym
    > nowszym
    > aucie, swiece ?arowe powy?ej 15-20 stopni celcjusza, nie s? za??czane.
    >
    > --
    >
    > Wojtek
    >
    > P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny oprócz swiec to do -5 zapali...
    > d?u?ej
    > pokrecisz ale zapali.. no chyba ?e to mondeo MK1/2 :P.. ale to inna
    > historia
    > :)

    Założymy się? :-) - sędzią będą instrukcje serwisowe do hdi, dci, jtd...
    Sprawny nowy diesel pali bez świec i przy -20st.

    TG

  • 105. Data: 2014-06-05 18:49:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 22:09 Trybun <I...@j...com> pisze:

    > To jak to wygląda - świeca żarowa musi być produkcji wytwórcy silnika
    > czy to za sprawą oprogramowania danego auta jest tak duży rozrzut w
    > trwałości między poszczególnymi autami?

    Świeca to opornik, niektóre mają 0,6 oma, niektóre 1,2 oma. Mniejszy opór
    - wiekszy prąd, szybszy przyrost temp. - szybsze zużycie. Druga sprawa to
    rodzaj jazdy - ilość rozruchów.

    TG

  • 106. Data: 2014-06-05 19:50:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 20:49, collie pisze:

    > Czyli w lecie, gdy na dworze jest 25 stopni, przy uruchamianiu diesla,
    > świece żarowe się nie włączają?. No, ciekawe rzeczy opowiadasz. ;-)

    W AR 156 2.4JTD na niecałą sekundę.

    Wymieniłem jedną przy przebiegu jakieś 160kkm i potem nic do dwustu.
    Dalej nie wiem.

    --
    Irokez

  • 107. Data: 2014-06-05 20:22:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > Ludzie płaczą że np. muszą wydać 3000zł na dwumasę, a przecież teraz chyba
    > komplet opon do SUVa kosztuje więcej...? Nie mam suva, a za komplet
    > dobrych opon płaciłem ok. 2000zl.

    Do SUV też tyle kosztują, oczywiście nie do każdego.

  • 108. Data: 2014-06-05 20:24:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    A kto Ci powiedział, że każdy potrzebuje "takie" auto?
    Niektórzy wolą skromniejsze, ale niewypierdziane.

  • 109. Data: 2014-06-05 20:29:35
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze:

    > Jeśli jeździsz raz w tygodniu na sumę, to o akumulatorze nie
    > musisz pamiętać.

    Zieeeeew. Np ta sobota co minęła. Zrobione od 8 rano do 21 870
    km po woj mazowieckim. Kilkadziesiąt punktów postojowych, start
    stop. Ale ok, jestem naczelnym katolem tej grupy, co niedzielę
    zapierdalam do panbozi bić pokłony, i nie wiem co to ciągłe
    odpalanie diesla co chwila.

    A dodam, że ta sobota to była fajna, bo miałem w miarę długie
    odstępy między punktami.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 110. Data: 2014-06-05 21:18:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:10:31 +0200, collie napisał(a):

    > Jeśli wg Ciebie wystarczy umiejętność guglania, by móc zaprzeczać Rudolfowi
    > Dieslowi, to wyguglaj sobie zasady działania silnika wysokoprężnego.

    Ja te zasady znam, ty nie masz o nich pojecia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl