eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
  • Data: 2012-07-23 09:40:32
    Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tom01 pisze:

    > Przykład jest idealny, bo tak właśnie działa zależność między prądem i
    > napięciem w obwodzie. Prądu się nie produkuje, prąd płynie pod wpływem
    > różnicy potencjałów a produkuje się właśnie potencjał elektryczny.

    Myślę, że "kłótnia" bierze się z faktu, że motocyklowy regulator
    napięcia jest podłączony równolegle do źródła, a nie tak jak to jest w
    większości układów elektronicznych szeregowo.
    Wiadomo że alternator bez obciążenia będzie generować wyższe napięcie
    przy wyższych obrotach. Bez regulatora jakakolwiek elektronika bez
    wbudowanego regulatora napięcia pracującego w szerokim zakresie ulegnie
    uszkodzeniu lub będzie nieprawidłowo pracować.

    Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podłączone
    równolegle zamiast szeregowo?
    Jedną z przyczyn może być unikanie zbyt wysokiego napięcia w instalacji
    (na wyjściu z alternatora).
    Regulator szeregowy mógłby mieć zaletę mniejszego zużycia energii (jeśli
    odbiorniki były oszczędniejsze - np. diody LED)

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: