eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
  • Data: 2012-07-25 08:10:58
    Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 23.07.2012 09:40, Piotr Rezmer pisze:

    > Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podłączone
    > równolegle zamiast szeregowo?

    Sam się nad tym zastanawiałem i jedyne co póki co przyszło mi do głowy,
    to wydajność przy założonych warunkach pracy - tzn. słaby alternator w
    którym raczej będzie brakować mocy (albo dla upierdliwych dupków: będzie
    brakować siły elektromotorycznej wystarczającej do wytworzenia w
    odbiornikach potrzebnej mocy ;-> ) przy danych obrotach niż będzie jej
    za dużo.

    W takim układzie przy pełnym obciążeniu w regulatorze właściwie nic nie
    powinno się marnować.

    > Jedną z przyczyn może być unikanie zbyt wysokiego napięcia w instalacji
    > (na wyjściu z alternatora).

    Coś w tym może być... U mnie po odłączeniu regulatora (tylko nie
    pamiętam, w której maszynce to mierzyłem... czy w FES250 czy GSX400e)
    między "fazami" było przy umiarkowanych obrotach prawie 90V.

    A tak zawsze będzie obciążać i "dusić" napięcie wychodzące z alternatora...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: