  • 21. Data: 2018-12-20 10:04:27
    Temat: Re: wegierska motoryzacja
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > katofaszyzm.

    Wiesz kto pierwszy uznał że faszyzm jest zły?
    Stanlin w 1937 roku na zjeżdzie Komiternu.

    Dołóż do tego antysemita, ksenofob itd itp.
    Jak kurwa za Świetej Inkwizycji.
    I kółko historii się zamyka.
    Wszystko się zmieniło a nic się nie zmieniło.

  • 22. Data: 2018-12-20 17:10:10
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 20:47, J.F. pisze:

    > Czyli lewica ?

    Oczywiście

    > Ale majatki zabierali tylko Zydom.

    To już trochę bardziej skomplikowane. Żydzi z definicji mieli zniknąć,
    ale ich majątki - oczywiście nie.

    > Mowisz, ze lewica to chce zlikwidowac narody, granice, i promuje
    > homoseksualizm ?
    > No, te granice to owszem, byle pod wspolnym czerwonym sztandarem :-)

    Nie. nie mówię, że chce zlikwidować narody, ani granice - po prostu
    spojrzenie na różnorodność ma inną perspektywę. Skrótowo - im bardziej
    na prawo, tym bardziej nacjonalistycznie. "Nacjonalizm", to chyba jasne,
    co to jest.
    I nie - nie 'promuje' homoseksualizmu. Akceptuje różnorodność.

    > Ale niemieckich firm nie znacjonalizowano, a duzy kapital mial sie
    > jeszcze lepiej.

    Nacjonalizacja przemysłu, to komunizm (wspólna własność). Socjalizm, to
    duża redystrybucja dochodu, czyli wysokie podatki i finansowanie z nich
    wydatków państwowych. Czyli obywatele zarabiają, ale to państwo
    decyduje, na co wydają pieniądze (drogi, szkoły, 500+...)

    Pozdr
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 23. Data: 2018-12-20 18:33:50
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 10:08:33 UTC-6 użytkownik LEPEK napisał:

    > Oczywiście

    Zawsze mnie dziwi ze ludzie tak latwo daja sie wpuscic w kanon: lewo-prawo.

    Lewice latwo zdefiniowac. Lewica redystrybuuje majatek indywidualny, ogranicza
    wolnosc, narzuca (silowo) standardy. Mozna dodac jeszcze pare atrybutow ale narazie
    na tym poprzestanmy.

    Prawica jest logicznie odwrotna.

    Ot tyle.

    Jak widac nie ma tu zanadto mowy ze prawica musi byc nacjonalistyczna albo jakos
    specjalnie konserwatywna.

    To sa specjalnie dodane zaciemniacze aby wybielic lewice. Ze niby jak nie sa
    nacjonalistami to tacy niby lepsi od prawicy. A prawice trzeba zochydzic aby wyszlo
    ze alternatywa dla lewicy to tylko okropna prawica ktora jest nacjonalistyczna,
    ksenofobiczna, zacofana, wroga maluczkim.

    Taka narracja.

    Jak dla mnie to tak naprawde mamy kilka grup pogladow:
    lewica, jej odwrotnosc - prawica, konserwatyzm, nacjonalizm, totalitaryzm,
    korporacjonizm, ustroje religijne i jeszcze pare.

    W praktyce wiekszosc dzisiejszego swiata to lewica idaca za reke z totalitaryzmem,
    albo ustrojem religijnym albo korporacjonizmem.

    Gdzie tam zwykly czlowiek? Nigdzie. Interes malego ludzika jest ignorowany niemal
    uniwersalnie.
    Gdzies tam jest jakis socjal (zachodnia europa) finansowany z eksploatacji wlosci
    zamorskich, gdzies jest nieco indywidualizmu (usa) ale z konkretna czapka
    korporacjonizmu.

    W praktyce prawica jako przeciwnosc lewicy nie funkcjonuje jako sila polityczna
    nigdzie.

    W efekcie o biede tego swiata nalezy obwiniac tylko i wylacznie lewice.

  • 24. Data: 2018-12-20 19:28:00
    Od: z <...@...pl>

    W towarzystwie nie wypada linkować do stron blokujących Adblocki ;-)

  • 25. Data: 2018-12-20 19:29:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 19:15, p...@g...com pisze:
    > To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak
    widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

    Chyba zapomniałeś kto wiedzie prym w temacie szerzenie niewolnictwa.

    Przypomnij sobie umowy śmieciowe

  • 26. Data: 2018-12-20 19:33:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-20 o 08:56, p...@g...com pisze:
    > w przemysle chemicznym np 150 a nie 400 oraz roczny okres rozliczenia

    Przecież mamy gonić zachód a nawet go przegonić jak Węgrzy.
    Spytajcie Balcerowicza :-)

  • 27. Data: 2018-12-20 21:48:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 09:33:50 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):
    > W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 10:08:33 UTC-6 użytkownik LEPEK napisał:
    [...]
    > Zawsze mnie dziwi ze ludzie tak latwo daja sie wpuscic w kanon: lewo-prawo.

    No wiesz - najpierw partia sama mowi, ze jest np prawicowa ..

    > Lewice latwo zdefiniowac. Lewica redystrybuuje majatek indywidualny,
    >ogranicza wolnosc, narzuca (silowo) standardy.

    No, troche bym polemizowal.
    Wracajac do poczatkow, czyli Rewolucji Francuskiej, to lewica - czyli
    "zwolennicy zmian" domagali sie wolnosci (dla siebe).
    Bo oczywiscie prawica, czyli zwolennicy starego porzadku, siła te
    wolnosc ograniczala. Tylko juz byla za słaba :-)

    > Prawica jest logicznie odwrotna.

    No i potem masz, ze PiS rozdaje zasilki socjalne, ogranicza wolnosc,
    a w kwestii majatku - jednym rozdaje a drugim zabiera.
    Prawica :-)

    > Jak widac nie ma tu zanadto mowy ze prawica musi byc
    > nacjonalistyczna

    Zalezy, co za ograniczanie wolnosci masz na mysli.

    > albo jakos specjalnie konserwatywna.

    To widac definicja sie zmienila.

> [...]
    nigdzie.

    > W efekcie o biede tego swiata nalezy obwiniac tylko i wylacznie lewice.

    To jakie byly ostatnie przyklady prawicowego dobrobytu ?

    Bo Szwedzi swoja lewice chwala - choc pewnie nie wszyscy :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-12-20 22:42:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Domyslam sie, ze chodzi o to, ze jak wypracowales w danym miesiacu
    > nadgodziny, to ci nie zaplaca, tylko przeniosa na nastepny
    > miesiac. I kolejny, i kolejny - i tak do trzech lat.

    Dlaczego icn nie wypłacić przy następnej wypłacie? Pzecież to
    demotywator. Nikt nie zgłosi się na ochotnika następnym razem.

    > Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne

    no to mam 26 dni urlopu z czego brać

    > albo zapotrzebowanie spadnie i pracodawca posle ludzi na urlop,
    > albo bedzie zmienial linie i tez posle ludzi na urlop na 2
    > miesiace.

    Boh

    > I bedzie im placil ten urlop, ale w ramach tego, co wczesniej
    > nadpracowali.

    Jezu

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 29. Data: 2018-12-20 23:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 21:42:22 GMT, PiteR napisał(a):

    > Dlaczego icn nie wypłacić przy następnej wypłacie? Pzecież to
    > demotywator. Nikt nie zgłosi się na ochotnika następnym razem.

    Moze kwestia demotywacji zalezy od dlugosci kolejki pod posredniakiem?
    :-)

    Albo zaklad bedzie placil za czesc, ale czesc zostawi, na wypadek
    absencji.
    A dzieki temu przepisowi moze saldo dlugo trzymac, wedle wlasnego
    widzimusie, lub jak kto woli - wedle potrzeb.

    > no to mam 26 dni urlopu z czego brać

    Ja tam nie mialbym nic przeciwko miesiacowi urlopu w cieplych krajach.

    Plus dwa tygodnie w zimie :-)

    > Boh

    > Jezu

    Ale to taka branza.
    I albo dostosowujesz prawo pracy i sie chwalisz rozwijajaca sie
    gospodarka, albo sie chwalisz brakiem wyzysku i wartosciami rodzinnymi
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-12-21 12:52:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > A dzieki temu przepisowi moze saldo dlugo trzymac, wedle wlasnego
    > widzimusie, lub jak kto woli - wedle potrzeb.

    Ale jak to tak tatko saldo trzymać?
    Co to bank a pracownik lokator?

    --
    Piter