    From: "Piotr M" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: wciaz drogie smsy
    Date: Fri, 07 May 2010 01:59:09 +0200

    Dnia 07-05-2010 o 00:49:32 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Otoz to jest strategia na krotka mete - tak krotka, jak krotko trwa cykl
    > abonamentowy (12-24, czasem 36 miesiecy).
    > Swiadomy klient poczuje sie "wycyckany" i nie wroci do abonamentu.

    I co w tym złego? W tym rzecz, że jest wybór, albo Ci to pasuje albo to. A
    nie mów o świadomości klientów bo to całkiem inny temat i to że
    posiłkujesz się "świadomością" to czysta psychotechnika. Bo tak samo są
    świadomi klienci w pospaidzie jak i prepaidzie. I tak samo nieświadomi.

    > Operatorzy zamiast zabiegac o to, by klient po skonczonej umowie
    > abonamentowej przedluzyl ja ni eorbia tego, podchodzac do sprawy na
    > zasadzie
    > "dales sie frajerze nabrac, to plac teraz do konca umowy"

    A to już piętno najwyższe z moich możliwych. Poziom wielu handlowców
    żenujący, gardzę ich systemom, a najbardziej przełożonym co systemy takie
    gruntują i gratyfikują. Kto idzie do pracy w ramach handlowca gsm niech
    się zastanowi co robi, bo czasem to co robi jest próżne i puste jak on sam.

    > Co jednak najsmieszniejsze, ci dojeni frajerzy z reguly i tak przedluzaja
    > umowy, bo sa przekonani, ze maja prestiz, ze "doradca" naprawde dba o ich
    > interes (dokladnie tak samo, jak doradcy finansowi dbali o menedzerow
    > polskich firm wciskajac im zerokosztowe opcje walutowe). Ze nie musza
    > kombinowac i pilnowac pakietow - jeszcz eby mogli zapomniec i placic 29
    > gr
    > zamiast 5 gr - to wola placic po 49 groszy do wszystkich bezstresowo.

    Dokładnie. Czysta prawda. Tyle że ja bym nie stawiał sprawy tylko po
    stronie "dojnych frajerów", a też po stronie handlowców. Prawda jest taka
    "system sprzedaży" to procedury czysto manipulujące. Wiadomo że jak jest
    klient w miarę świadomy to potrafi negocjować. Ale prawda jest taka, że
    bardzo wiele ludzi zwykłych, normalnych, żyjących w wierze dobro drugiego
    człowieka i to nie znaczy że są frajerami. To handlowcy i system handlowy
    powinien być piętnowany i zlikwidowany.

    > Polscy uzytkownicy nie sa swiadomi swojej sily przetargowej wobec
    > abonenta,
    > nie wiedza, ze mozna glosowac nogami. Poddaja sie i daja sie doic.

    To niestety przykra prawda. Tym bardziej pogłębiający jest ten stan w
    stosunku ile siły wkłada dział handlowy aby to wykorzystać.
    I to nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem, że samo się reguluje, czy tym,
    że jak ktoś płaci to znaczy że to normalne. To nie jest normalne.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."