eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywarsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - jaka to marka?????????????Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - to nie były żarówki!!!
  • Data: 2012-02-10 19:34:34
    Temat: Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - to nie były żarówki!!!
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > grzejące się (czyli sprawne, więc 1000W żarówka odpada), to zastosowałem
    > zestaw HID "z samochodu", a że miałem akurat soczewkę, uchwyt,
    > przetwornicę itd oryginał hella - to do prototypu to wsadziłem. A
    > ponieważ oryginał palnik był stary i już na czerwono świecił, to
    > zamówiłem nowe palniki. I zmierzyłem temperatury pracy palników,
    > można było przewidzieć) pirometr optyczny szalał:
    > Palnik stary, wyświecony aż w czerwień idący (czyli zostało mu parę
    > godzin życia, może) - miał ~250-270'C na powierzchni.
    > Palnik nowy, philips ~200'C - i dokładnie tyle samo miał chińczyk.

    Możliwe też, że chińczyk chińczykowi nierówny - jeden da 200'C, drugi 350'C.

    > Aczkolwiek uważam że tandetne palniki w połączeniu z tandentymi
    > plastikowymi odbłyśnikami - rzeczywiście mogą dawać smutny efekt,
    > ponieważ lampa wyładowcza z swej natury sieje też UV, w tym dość twardym
    > UV, które co prawda szkło powinno filtrować... ale z tym u chińczyka
    > może być różnie. A takie UV degraduje tworzywo sztuczne dość znacznie.
    > Po pewnym czasie wygląda jak popękane, suche, matowe - ale to może być
    > efekt rozkładu pod wpływem UV, a nie temperatury jako takiej.

    Fakt. U mnie są soczewki Bosch, odbłyśniki są z metalu, 11-letnie już i po
    wyczyszczeniu nadal jak nowe.

    Kolejną wadą chińczyków są elektrody. W OEM palnikach są wolframowe z
    domieszką toru, w chińczykach czysty wolfram. Trwałość potrafi się różnić 10x,
    wg różnych źródeł w sieci - chińczyk czasami pada nawet po miesiącu.

    pozdr
    AA