eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywarsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - jaka to marka?????????????Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - to nie były żarówki!!!
  • Data: 2012-02-10 11:52:36
    Temat: Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - to nie były żarówki!!!
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A ile ich tam jest ? Miejsca nie ma nawet na miligram.

    Najdroższy tam (z jawnie dostępnych informacji) skand kosztował swego czasu
    $270 za gram, teraz jest pewnie droższy.

    Jest jeszcze tal, ind, dysproz

    Ciśnienie wewnątrz bańki w trakcie pracy - 5-50 atm, przy 1-3k stopni
    Celsjusza.

    > Zakladajac ze w ogole sa, bo nie slyszalem, ale nie wykluczam.

    Są, są. Palniki HID świecą w ten sposób, że ta mieszanka soli paruje i w
    tworzy w bańce atmosferę umożliwiającą stworzenie łuku elektrycznego - zaś łuk
    świeci.

    Podobno oryginalne palniki Philips/Osram/GE mają "lepsze" od chińczyków (czyt.
    zawierające droższe metale) mieszanki tych metali - jak widać (post BartkaK
    powyżej) nie ma to jednak większego znaczenia w praktyce.

    pozdr
    AA