  • 31. Data: 2010-09-01 12:08:06
    Temat: Re: w laptopie: SSD czy HD?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-01 03:14, MC pisze:

    > Defragmentowałeś SSD? Jestem pod wrażeniem. Ignorancji.

    Ok możliwe, że nie była to defragmentacja jaką znamy...
    Zastosowałem soft dołączony do sprzętu, która niby dba o kondycje SSD.

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 32. Data: 2010-09-01 15:28:34
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2010-09-01 08:10, yendy pisze:

    > Hmm... a czy z normalnym nowoczesnym HDD tak nie można?

    Nie wiem czy zmieniło się do dziś coś w tym
    temacie, ale do niedawna dyski można było używać
    w każdej pozycji byle nie "do góry nogami".

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 33. Data: 2010-09-01 16:10:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Ok możliwe, że nie była to defragmentacja jaką znamy...
    > Zastosowałem soft dołączony do sprzętu, która niby dba o kondycje SSD.

    To jeszcze zdradź tajemnicę jaki kontroler steruje tym dyskiem. Albo podaj
    nazwę producenta i modelu tego dysku, resztę pewnie sam znajdę.

  • 34. Data: 2010-09-01 16:15:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "yendy" <y...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 1 Wrz, 13:10, "MC" <m...@g...pl> wrote:
    > Pierwsza pamięć trzybitowa

    Łał! Czy możesz coś dokładniej? Może jakieś linki?

    ->
    Wklep do googla "pamięć TLC". Albo Tripple Level Cell. Wiadomość ma jakieś
    dwa tygodnie.

  • 35. Data: 2010-09-01 18:22:51
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-01 18:10, MC pisze:

    > To jeszcze zdradź tajemnicę jaki kontroler steruje tym dyskiem. Albo
    > podaj nazwę producenta i modelu tego dysku, resztę pewnie sam znajdę.

    to jest laptop lenovo thinkpad x300

    chipsetem Intel GM965 mostek ICH8M-E/M

    dysk: 64GB Samsung MCCOE64G8MPP-0VA

  • 36. Data: 2010-09-01 18:45:54
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-01 17:28, poli pisze:

    > Nie wiem czy zmieniło się do dziś coś w tym temacie, ale do niedawna
    > dyski można było używać w każdej pozycji byle nie "do góry nogami".

    Pracować mogą w każdej pozycji... ale co innego jest z praca gdy całe
    urządzenie jest w ruchu.
    Jak myślisz dlaczego dobre laptopy mają akclerometry wykrywające ruch
    laptopa i na czas ruchu parkują głowice dysku...

  • 37. Data: 2010-09-01 22:21:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Na moje oko w XXI wieku w lapkach najmniej odporne na wstrząsy są nie dyski,
    a ... zawiasy ;-))

    -----

  • 38. Data: 2010-09-02 06:08:39
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "yendy" <y...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Łał! Czy możesz coś dokładniej? Może jakieś linki?

    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/458051,IMFT-rozpocz
    yna-produkcj-sampli-pamici-NAND-MLC-3-bit-per-cell-w
    -25nm.html

  • 39. Data: 2010-09-02 06:51:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01.09.2010 13:31, Radosław Sokół wrote:

    > Dlaczego? Szczególnie biorąc pod uwagę, że w testach nośniki
    > SSD charakteryzują się znikomo mniejszym poborem mocy niż
    > nośniki mechaniczno-magnetyczne.

    Ciekaw jestem, jak bedzie wygladal pobor pradu w dyskach SSD, gdy
    znacznie zwieksza one swoja pojemnosc. Np. z dzisiejszych "typowych"
    32-64 GB do 512 GB, 1 TB czy wiecej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 40. Data: 2010-09-02 10:52:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > dysk: 64GB Samsung MCCOE64G8MPP-0VA

    To już stary model. Raczej nie będzie się sam czyścił.