  • 21. Data: 2010-09-01 10:08:17
    Temat: Re: w laptopie: SSD czy HD?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-01 08:01, Użytkownik yendy napisał:

    > To skoro tak precyzyjnie traktujesz słowa to powinieneś napisać ZEROWY
    > czas dostępu (a nie "szybszy").

    Gdybym tak precyzyjnie traktował napisał bym mniejszy lub
    krótszy.

    > Co nam w praktyce daje zerowy czas dostępu? Czy np. po pół roku
    > używania stwierdzimy, że było warto sobie zawracać głowę tym SSD?

    Zerowy daje że zero odczytamy, panie precyzyjny.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-09-01 10:49:35
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 01-09-2010 o 12:08:17 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Zerowy daje że zero odczytamy, panie precyzyjny.

    A nieskończony pozwoli nam odczytać wszystko! Ot, uroki zagadnień
    brzegowych... ;-)
    MSPANC

    --
    Brak sygnaturki.

  • 23. Data: 2010-09-01 11:10:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "yendy" <y...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 31 Sie, 12:58, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > "wielokrotnie większa szybkość".

    To skoro tak precyzyjnie traktujesz słowa to powinieneś napisać ZEROWY
    ->
    Żadna pamięć nie ma zerowego czasu dostępu. Po prostu ten parametr mierzy
    się programami zaprojektowanymi do dysków twardych z dużo dłuższymi czasami.
    Dlatego wyświetlany wynik się zaokrągla. To zero oznacza tylko mniej od 0,05

    Co nam w praktyce daje zerowy czas dostępu? Czy np. po pół roku
    używania stwierdzimy, że było warto sobie zawracać głowę tym SSD?
    ->
    Moim zdaniem nie warto, lepiej poczekać. Postęp w tej działce jest
    fantastyczny. Pierwsza pamięć trzybitowa, nowe kontrolery, to się wszystko
    dzieje na naszych oczach

  • 24. Data: 2010-09-01 11:31:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.08.2010 14:34, Chopin pisze:
    > Jeżeli pracujesz dużo na baterii to warto.

    Dlaczego? Szczególnie biorąc pod uwagę, że w testach nośniki
    SSD charakteryzują się znikomo mniejszym poborem mocy niż
    nośniki mechaniczno-magnetyczne.

    > Inną zaletą wartą uwagi jest odporność takiego dysku na wstrząsy.

    Owszem, mogą być odporne na wstrząsy, aczkolwiek też nie
    należy tego za bardzo hołubić, bo luty bezołowiowe (których
    z konieczności jest na SSD sporo) również nie przepadają za
    wstrząsami :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 25. Data: 2010-09-01 11:33:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.08.2010 23:31, RudeBoy pisze:
    > Po przekroczeniu granicy 70% zajętości dysk wyraźnie zwolnił.

    Normalne. Albo trzeba używać Windows 7 lub Linuksa, albo
    specjalnych narzędzi producenta do czyszczenia dysku.

    > Defragmentowanie nic nie daje...

    Defragmentowanie SSD może tylko go spowolnić lub "zabić".

    > Ale i tak jestem zachwycony. Wlaczonego laptopa bez najmniejszego stresu
    > nosze, stawiam na boku, pod kątem i jak mi wygodnie...

    Można się zdziwić, jak bardzo dyski magnetyczne 2.5" są od-
    porne na pracę w różnych pozycjach i łagodne wstrząsy.
    Normalne użytkowanie (nie uszkadzające obudowy...) nie
    robi na nich *aż* takiego wrażenia, jakby się mogło wy-
    dawać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 26. Data: 2010-09-01 11:56:30
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 09/01/10 13:31, Radosław Sokół wrote:
    > Dlaczego? Szczególnie biorąc pod uwagę, że w testach nośniki
    > SSD charakteryzują się znikomo mniejszym poborem mocy niż
    > nośniki mechaniczno-magnetyczne.

    rozrzut jest jednak spory:

    http://preview.tinyurl.com/ssdpowerusage

    pozdrowienia,
    shadow

  • 27. Data: 2010-09-01 11:58:03
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 1 Wrz, 12:08, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Zerowy daje że zero odczytamy, panie precyzyjny.

    Panie UPIERDLIWY - "zerowy" to znaczy, że o czasie dostępu - czyli
    wyszukiwania - równym ZERO!
    Rzecz jasna tak dokładnie to nie jest on równy zero, lecz po prostu o
    kilka rzędów wielkości niższy niż dla HDD. Ale w praktyce
    inżynierskiej przy takim porównaniu pragmatycznie przybliża się, że
    jest ZERO - i basta!

  • 28. Data: 2010-09-01 12:00:54
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 1 Wrz, 13:10, "MC" <m...@g...pl> wrote:
    > Pierwsza pamięć trzybitowa

    Łał! Czy możesz coś dokładniej? Może jakieś linki?

  • 29. Data: 2010-09-01 12:05:15
    Od: yendy <y...@g...com>

    On 1 Wrz, 13:31, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Owszem, mogą być odporne na wstrząsy, aczkolwiek też nie
    > należy tego za bardzo hołubić, bo luty bezołowiowe (których
    > z konieczności jest na SSD sporo) również nie przepadają za
    > wstrząsami :)

    To może już zauważylibyśmy, że sam laptop nie jest odporny na wstrząsy
    bardziej niż nowoczesny HDD mechaniczny?
    (No chyba, że jakiś model specjalny - dla budowlańców, górników,
    komandosów czy cóś...)

  • 30. Data: 2010-09-01 12:07:04
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-01 13:33, Radosław Sokół pisze:

    > Normalne. Albo trzeba używać Windows 7 lub Linuksa, albo
    > specjalnych narzędzi producenta do czyszczenia dysku.

    > Defragmentowanie SSD może tylko go spowolnić lub "zabić".

    No tak faktycznie zdecydowanie nie robiłem defragmentacji a jedynie
    używałem dołączonego do laptopa softu, który rzekomo co jakiś czas go
    sprząta. W swoim interfejsie jak nic przypomina soft do defragmentacji.

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ