  • 301. Data: 2015-04-22 11:34:08
    Temat: Re: Re: w końcu
    Od: "Wickolo" <3...@j...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.1504221044090.3580@quad...

    > Przecież "obowiązkowy egzamin" to jest coś, co nieco
    > doświadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.
    > To oczywiste :P
    > pzdr, Gotfryd

    Obowiązkowy egzamin tutaj jest formą dodatkowej kary, a przy okazji
    nie zaszkodzi.
    Obowiązkowy egzamin jest oczywiście nie za darmo, płaci zdający.
    Egzaminatorzy potrafią udowodnić, że przepisów nie zna
    większość kierowców.

  • 302. Data: 2015-04-22 11:39:26
    Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
    Od: "Wickolo" <3...@j...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    ..
    > Użytkownik Wickolo 3...@j...pl ...

    > Albo ofiary kierowców debili. Albo ofiary kierowców ktorzy popełnili błąd
    > na drodze...

    Więcej normalnych ludzi ginie z powodu kierowców debili, niż z powodu przydrożnych
    drzew.
    Powinno być jak najwięcej przydrożnych drzew, aby zgineło jak najwięcej
    kierowców debili. Przy okazji zginą normalni ludzi, ale taka jest cena
    oczyszczenia dróg z debili.
    Niestety, jak dotąd nie wprowadzono skutecznych sposobów
    usunięcia z dróg kierowców debili. Kierowców debili jest coraz więcej.
    Owszem, można zwiększać ilość policji, łagodzić zakręty, budować szersze drogi.
    To wszystko kosztuje, a debil i tak znajdzie miejsce, aby wykazać, że jest
    debilem. Tylko przydrożne drzewa rozwiązują problem najtaniej i skutecznie.

  • 304. Data: 2015-04-22 12:00:14
    Temat: Re: w końcu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Czy mogę prosić o ograniczenie demagogii i wyłączenie autostrad,
    > tudzież
    > dróg tej kategorii (samochodowych i podobnych nowych dróg), spod
    > dyskusji o drogach Z DRZEWAMI?
    > Naprawdę sądzisz, że te wszystkie "drogi z drzewami" nie tylko
    > nie mają "starszego" asfaltu, ale te które się remontuje robi
    > się "w klasie autostrady"?
    > To niby skąd te narzekania na dziury i garby w drogach?

    Nareszcie jakis rzeczowy argument :)
    Ale autostrady to był tylko przykład.
    Ogólnie obecnie asfalt jest lepszy i nie rozpływa się tak jak kiedys to co
    niby było asfaltem a wygladało bardziej jak smoła.

  • 303. Data: 2015-04-22 12:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Przecież to zależy WYŁĄCZNIE od warunków przetargu.
    > Proste - jeśli w warunkach nie ma *możliwości*, żeby zrobić to w zamian
    > za drewno z wyciętych drzew, to nie ma.
    > Jeśli w takim przypadku położysz cenę zero, to zrobisz "za zero"
    > a drewno musisz oddać, ewentualnie jak dopiszesz do oferty warunek
    > "za drewno" to zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
    >
    > Zwracam uwagę do czego się wtykam - wcale nie do tego, że "nie
    > da się", ale do tego, że to NIE WYKONAWCA stawia warunki.
    > Argument "to ktoś ci broni wyciąć za zero" jest więc... no dobra,

    O tym juz pisałem, ze nawet jeżeli w ten sposób nie koncza sie przetargi to
    nie dlatego, ze sie nie da ale dlatego ze przetargi byc moze są źle
    ustawiane.

    Ale m4rkiz pokazał że sa tez dobrze robione i dal przykład gdzie z bodaj 14
    ofert 2 firmy zgodziły się zrobić wycinkę za drewno.

  • 305. Data: 2015-04-22 13:57:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2015 11:39:26 +0200, Wickolo napisał(a):

    > Tylko przydrożne drzewa rozwiązują problem najtaniej i skutecznie.

    Zasadniczo masz rację choć trochę mi tych drzew szkoda :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 306. Data: 2015-04-22 18:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wickolo 3...@j...pl ...

    > Więcej normalnych ludzi ginie z powodu kierowców debili, niż z powodu
    > przydrożnych drzew.

    Powaznie?
    Mozesz przytoczyc statystyke?

    > Powinno być jak najwięcej przydrożnych drzew, aby
    > zgineło jak najwięcej
    > kierowców debili. Przy okazji zginą normalni ludzi, ale taka jest
    > cena oczyszczenia dróg z debili.

    Która to cene łatwo poniesc jak sie jezdzi 10 km dziennie.

    > Niestety, jak dotąd nie wprowadzono skutecznych sposobów
    > usunięcia z dróg kierowców debili. Kierowców debili jest coraz więcej.

    Nieprawda.
    Jezdze duzo i uwazam, ze drogi dzis i drogi 10 lat temu to jest dzien do
    nocy.
    Dzis jest duzo bezpieczniej.

> [...]
    > szersze drogi. To wszystko kosztuje, a debil i tak znajdzie miejsce,
    > aby wykazać, że jest debilem. Tylko przydrożne drzewa rozwiązują

    Obawiam się, ze cały twój wywód wynika z niewielkiego doswiadczenia za
    kierownica i jednoczesnie zbyt duzego zaufania do policyjnej propagandy.

  • 307. Data: 2015-04-22 18:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Zasadniczo masz rację choć trochę mi tych drzew szkoda :)

    W jakim sensie?
    Drzewa wychodzą raczej z wypadków bez szwanku.
    Czyzbys nigdy nie widział miejsca wypadku?

  • 308. Data: 2015-04-22 19:52:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-22 10:46, Gotfryd Smolik news wrote:
    e przepisów (rażące) jest związane z ich
    > nieznajomością?
    > Przecież "obowiązkowy egzamin" to jest coś, co nieco
    > doświadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.

    Raczysz sobie żartować - przeciętny kierowca "jeżdzący lepiej niż
    średnia" nie przeszedłby teorii o jeżdzie na mieście nie wspominająć. Na
    samym początku - trzeba pamietać, żeby prawidłowo trzymać ręce na
    kierownicy.

    Uwierz - jak zdawałem na A, to próbowałem jeżdzić samochodem jak na
    egezaminie - sam siebie bym nie przepuścił i wcale nie trzebaby do tego
    złośliwości.

    Shrek.

  • 309. Data: 2015-04-23 08:37:41
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Ergie pisze:

    > Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...

    > Cena w necie poniżej 100zł za sztukę. Przy pracy seryjnej pewnie sporo
    > taniej.
    >
    > Zakładając 1 drzewo na 20mb pobocza to nam daje koszt 5 zł za mb. Koszt
    > wywózki pokryje cena sprzedaży na opał/biomasę
    >
    > A teraz barierka energochłonna cena w necie od 115 do 400zł za jeden metr!
    >
    > Pewnie przy sporym zamówienie byłoby taniej, ale dochodzi jeszcze koszt
    > kotwienia do gruntu. Takie "drobiazgi" jak projekt pomijam :-)
    >
    > Jak widać koszt zamontowania barierek jest kilkadziesiąt razy większy od
> [...]
    ceny w necie i takie kalkulacje to sobie mozesz..... :-)

  • 310. Data: 2015-04-23 15:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Apr 2015, Budzik wrote:

    > Ale niektorzy tu twierdzą, że drzewa nie rosną na poboczach...

    Bo nie rosną.
    Drzewo z definicji kłóci się z funkcją pobocza.
    Nie wadzi to oczywiście możliwości, aby pobocze było *za* drzewami
    (patrząc od strony jezdni), nadal jest "gdzie indziej niż drzewa".

    pzdr, Gotfryd