-
301. Data: 2015-04-22 11:34:08
Temat: Re: Re: w końcu
Od: "Wickolo" <3...@j...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.WNT.4.64.1504221044090.3580@quad...
>
> Przecież "obowiązkowy egzamin" to jest coś, co nieco
> doświadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.
> To oczywiste :P
> pzdr, Gotfryd
Obowiązkowy egzamin tutaj jest formą dodatkowej kary, a przy okazji
nie zaszkodzi.
Obowiązkowy egzamin jest oczywiście nie za darmo, płaci zdający.
Egzaminatorzy potrafią udowodnić, że przepisów nie zna
większość kierowców.
-
302. Data: 2015-04-22 11:39:26
Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
Od: "Wickolo" <3...@j...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
news:XnsA48454C4C6EB1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik Wickolo 3...@j...pl ...
>
>> Wilki też powodują szkody, jednak zdecydowano się na ich obecność,
>> bo są przydatne. Z tego samego powodu przydrożne drzewa też są przydatne,
>> bo eliminują kierowców debili.
>
> Albo ofiary kierowców debili. Albo ofiary kierowców ktorzy popełnili błąd
> na drodze...
Więcej normalnych ludzi ginie z powodu kierowców debili, niż z powodu przydrożnych
drzew.
Powinno być jak najwięcej przydrożnych drzew, aby zgineło jak najwięcej
kierowców debili. Przy okazji zginą normalni ludzi, ale taka jest cena
oczyszczenia dróg z debili.
Niestety, jak dotąd nie wprowadzono skutecznych sposobów
usunięcia z dróg kierowców debili. Kierowców debili jest coraz więcej.
Owszem, można zwiększać ilość policji, łagodzić zakręty, budować szersze drogi.
To wszystko kosztuje, a debil i tak znajdzie miejsce, aby wykazać, że jest
debilem. Tylko przydrożne drzewa rozwiązują problem najtaniej i skutecznie.
-
304. Data: 2015-04-22 12:00:14
Temat: Re: w końcu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...
>>> Czyli nagle drzewa przestały cień rzucać ? Od kiedy ?
>>>
>> Przestyało to byc potrzebne ponieważ zmieniły się technologie
>> budowania dróg a i samochosy coraz czesciej posiadają klimatyzację.
>> Kiedys asfalt narazony na długie oddziaływanie słońca zaczynał się
>> topić i rozpływac a dziś - spójrz na autostrady, całkowicie
>> odsłoniete,
>
> Czy mogę prosić o ograniczenie demagogii i wyłączenie autostrad,
> tudzież
> dróg tej kategorii (samochodowych i podobnych nowych dróg), spod
> dyskusji o drogach Z DRZEWAMI?
> Naprawdę sądzisz, że te wszystkie "drogi z drzewami" nie tylko
> nie mają "starszego" asfaltu, ale te które się remontuje robi
> się "w klasie autostrady"?
> To niby skąd te narzekania na dziury i garby w drogach?
Nareszcie jakis rzeczowy argument :)
Ale autostrady to był tylko przykład.
Ogólnie obecnie asfalt jest lepszy i nie rozpływa się tak jak kiedys to co
niby było asfaltem a wygladało bardziej jak smoła.
-
303. Data: 2015-04-22 12:00:14
Temat: Re: w końcu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...
>> ogłaszali przetargi na wycinkę drzew przydrożnych. Ktoś zabraniał
>> położyć cenę zero jakiejś firmie?
>
> Przecież to zależy WYŁĄCZNIE od warunków przetargu.
> Proste - jeśli w warunkach nie ma *możliwości*, żeby zrobić to w zamian
> za drewno z wyciętych drzew, to nie ma.
> Jeśli w takim przypadku położysz cenę zero, to zrobisz "za zero"
> a drewno musisz oddać, ewentualnie jak dopiszesz do oferty warunek
> "za drewno" to zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
>
> Zwracam uwagę do czego się wtykam - wcale nie do tego, że "nie
> da się", ale do tego, że to NIE WYKONAWCA stawia warunki.
> Argument "to ktoś ci broni wyciąć za zero" jest więc... no dobra,
> niech będzie że z kapelusza ;>
O tym juz pisałem, ze nawet jeżeli w ten sposób nie koncza sie przetargi to
nie dlatego, ze sie nie da ale dlatego ze przetargi byc moze są źle
ustawiane.
Ale m4rkiz pokazał że sa tez dobrze robione i dal przykład gdzie z bodaj 14
ofert 2 firmy zgodziły się zrobić wycinkę za drewno.
-
305. Data: 2015-04-22 13:57:17
Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 22 Apr 2015 11:39:26 +0200, Wickolo napisał(a):
> Tylko przydrożne drzewa rozwiązują problem najtaniej i skutecznie.
Zasadniczo masz rację choć trochę mi tych drzew szkoda :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
-
306. Data: 2015-04-22 18:00:12
Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Wickolo 3...@j...pl ...
>>> Wilki też powodują szkody, jednak zdecydowano się na ich
>>> obecność,
>>> bo są przydatne. Z tego samego powodu przydrożne drzewa też są
>>> przydatne, bo eliminują kierowców debili.
>>
>> Albo ofiary kierowców debili. Albo ofiary kierowców ktorzy popełnili
>> błąd na drodze...
>
> Więcej normalnych ludzi ginie z powodu kierowców debili, niż z powodu
> przydrożnych drzew.
Powaznie?
Mozesz przytoczyc statystyke?
> Powinno być jak najwięcej przydrożnych drzew, aby
> zgineło jak najwięcej
> kierowców debili. Przy okazji zginą normalni ludzi, ale taka jest
> cena oczyszczenia dróg z debili.
Która to cene łatwo poniesc jak sie jezdzi 10 km dziennie.
> Niestety, jak dotąd nie wprowadzono skutecznych sposobów
> usunięcia z dróg kierowców debili. Kierowców debili jest coraz więcej.
Nieprawda.
Jezdze duzo i uwazam, ze drogi dzis i drogi 10 lat temu to jest dzien do
nocy.
Dzis jest duzo bezpieczniej.
> Owszem, można zwiększać ilość policji, łagodzić zakręty, budować
> szersze drogi. To wszystko kosztuje, a debil i tak znajdzie miejsce,
> aby wykazać, że jest debilem. Tylko przydrożne drzewa rozwiązują
> problem najtaniej i skutecznie.
Obawiam się, ze cały twój wywód wynika z niewielkiego doswiadczenia za
kierownica i jednoczesnie zbyt duzego zaufania do policyjnej propagandy.
-
307. Data: 2015-04-22 18:00:13
Temat: Re: w końcu. DRZEWA PRZY DRODZE SĄ BARDZO POTRZEBNE.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...
>> Tylko przydrożne drzewa rozwiązują problem najtaniej i skutecznie.
>
> Zasadniczo masz rację choć trochę mi tych drzew szkoda :)
W jakim sensie?
Drzewa wychodzą raczej z wypadków bez szwanku.
Czyzbys nigdy nie widział miejsca wypadku?
-
308. Data: 2015-04-22 19:52:43
Temat: Re: w końcu
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-04-22 10:46, Gotfryd Smolik news wrote:
e przepisów (rażące) jest związane z ich
> nieznajomością?
> Przecież "obowiązkowy egzamin" to jest coś, co nieco
> doświadczony kierowca powinien zdać bez mrugnięcia okiem.
Raczysz sobie żartować - przeciętny kierowca "jeżdzący lepiej niż
średnia" nie przeszedłby teorii o jeżdzie na mieście nie wspominająć. Na
samym początku - trzeba pamietać, żeby prawidłowo trzymać ręce na
kierownicy.
Uwierz - jak zdawałem na A, to próbowałem jeżdzić samochodem jak na
egezaminie - sam siebie bym nie przepuścił i wcale nie trzebaby do tego
złośliwości.
Shrek.
-
309. Data: 2015-04-23 08:37:41
Temat: Re: w końcu
Od: MichałG <g...@w...pl>
Ergie pisze:
>
>
> Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:552faea2$0$2204$6...@n...neostrada
.pl...
>
> Ergie pisze:
>> Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:552d0b24$0$8385$6...@n...neostrada
.pl...
>>
>>>>> I nie widzę powodu dlaczego państwo miało by niepotrzebnie
>>>>> wydawać kasę na barierki na trzeciorzędnych drogach ?
>>>>> Tego nawet najbogatsze kraje nie robią.
>>
>>>> Jakie barierki? Wystarczy wyciąć drzewa tak aby uciekając przed
>>>> czołówka miałeś gdzie się schować.
>>
>>> barierki są tańsze. Chowasz sie w rowie czy dopiero na polu za rowem?
>>
>> Postawienie barierek tańsze niż wycinka drzew? Zaiste dziwna
>> matematyka :-)
>>
>> Pozdrawiam
>> Ergie
>
>> Oczywiście - spytaj ile kosztuje wycinka starych drzew, zwykle nie
>> nadających się do tartaku
>
> Cena w necie poniżej 100zł za sztukę. Przy pracy seryjnej pewnie sporo
> taniej.
>
> Zakładając 1 drzewo na 20mb pobocza to nam daje koszt 5 zł za mb. Koszt
> wywózki pokryje cena sprzedaży na opał/biomasę
>
> A teraz barierka energochłonna cena w necie od 115 do 400zł za jeden metr!
>
> Pewnie przy sporym zamówienie byłoby taniej, ale dochodzi jeszcze koszt
> kotwienia do gruntu. Takie "drobiazgi" jak projekt pomijam :-)
>
> Jak widać koszt zamontowania barierek jest kilkadziesiąt razy większy od
> kosztu wycinki drzew.
>
> Pozdrawiam
> Ergie
>
>
ceny w necie i takie kalkulacje to sobie mozesz..... :-)
-
310. Data: 2015-04-23 15:38:59
Temat: Re: w końcu
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 18 Apr 2015, Budzik wrote:
> Ale niektorzy tu twierdzą, że drzewa nie rosną na poboczach...
Bo nie rosną.
Drzewo z definicji kłóci się z funkcją pobocza.
Nie wadzi to oczywiście możliwości, aby pobocze było *za* drzewami
(patrząc od strony jezdni), nadal jest "gdzie indziej niż drzewa".
pzdr, Gotfryd