-
1. Data: 2010-08-30 12:25:21
Temat: vw touareg - na co uwazac?
Od: absceu4 <a...@j...mail.pl>
witam
Czy o czymś w temacie szczegolnej awaryjnosci powinienem wiedziec zanim
powaznie podejde do poszukiwań? Mowa o poprzedniej generacji.
Glownie chodzi mi o te niestandardowe rzeczy - zawieszenie (pneumatyka),
skrzynie (automat) , napęd (torsen) i elektronike (troche tego tam
jest). Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).
A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)
--
pzdr
-
2. Data: 2010-09-01 20:20:56
Temat: Re: vw touareg - na co uwazac?
Od: "Doby" <l...@a...pl>
> witam
>
> Czy o czymś w temacie szczegolnej awaryjnosci powinienem wiedziec zanim
> powaznie podejde do poszukiwań? Mowa o poprzedniej generacji.
>
> Glownie chodzi mi o te niestandardowe rzeczy - zawieszenie (pneumatyka),
> skrzynie (automat) , napęd (torsen) i elektronike (troche tego tam jest).
> Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).
>
> A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)
>
> --
> pzdr
tez szukam podobnego - ze wzgledu na cene najlepiej rocznik 2005/2006.
- myslalem ze po wejsciu nowego modelu'2010 ceny spadna - ale nic nie
drgnie.
Generalnie im prostszy tym mniej sie moze popsuc - stad zawieszenie
pneumatyczne odpada,
torsen z tego co slyszalem jest dosyc dobry i niezawodny, ale wszystko
zalezy od tego jak go poprzedni wlasciciel traktowal.
Wersja benzynowa ma ten plus ze latwiej bedzie trafic model z stosunkowo
malym przebiegiem.
Jedyny ZONK do serwisowanie w przypadku awarii - popytalem w kilku znajomych
warsztatach o to auto i wiekszosc mowi ze w razie awarii lepiej isc do ASO
VW - a tam ceny kosmiczne
Moja inna alternatywa to Pajero 5D 3.2DiD - wiekszy, tez ma styl no i
legenda
-
3. Data: 2010-09-02 08:48:29
Temat: Re: vw touareg - na co uwazac?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "absceu4" <a...@j...mail.pl> napisał w wiadomości
news:i5g0uj$1iv$1@inews.gazeta.pl...
> witam
> Czy o czymś w temacie szczegolnej awaryjnosci powinienem wiedziec zanim
> powaznie podejde do poszukiwań? Mowa o poprzedniej generacji.
> Glownie chodzi mi o te niestandardowe rzeczy - zawieszenie (pneumatyka),
> skrzynie (automat) , napęd (torsen) i elektronike (troche tego tam jest).
> Silnik bedzie raczej prosty (benzyna).
> A moze za wszelka cene unikac tego modelu? :)
Sprawdz pneumatyke podnoszac i opuszczajac go recznie a nastepnie zobacz czy
prawidlowo go uniesie/opusci przy zwiekszeniu predkosci. Jesli cokolwiek
bedzie sie dzialo np nierowno ustawi sie ktoras kolumna, to jest bardziej
niz pewne, ze masz do wymiany pare lub komplet - nie sluszalem aby sie to
regenerowalo. Touareg i podobne bez aktywnego zawieszenia to nienajlepszy
wybor. Zawieszenie wtedy jest tak zestrojone aby dobrze zachowywalo sie na
szosie i jest dosc sztywne, co przy pokonywaniu garbow doprowadza do
obijania sie o sufit :)
Mozesz sprawdzic olej w reduktorze, u mnie przy przebiegu 58 tys olej w
reduktorze byl spalony. Byc moze ktos sie kiedys bawil i z deka przesadzil
ale po wymianie jest ok.
Jedno czego nalezy w Touaregach unikac, to silnik V10 diesla, nie wnikalem
co sie dzieje ale elektronicy i mechanicy odradzaja ten silnik. W 3,2 l
norma jest nierowna praca zaraz po odpaleniu i wylaczeniu wzbogacania
mieszanki. Nie wiem dlaczego ale nawet przy -20 "ssanie" dziala tylko kilka
s.
--
Picasso