-
11. Data: 2019-04-07 00:23:30
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: Pszemol <P...@P...com>
Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>
>> Witam,
>> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
>> Automatyczna skrzynia Tiptronix
>>
>> Nie kręci rozrusznikiem.
>> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
>>
>> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
>>
>> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
>> objawów.
>>
>> Jak to diagnozować?
>> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
>> stacyjki?
>>
>> Gdzie te typy się najczęściej psują?
>> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
>>
> przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
> rozrusznik czy cos innego.
>
>
No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))
-
12. Data: 2019-04-07 03:58:49
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:q8b8t2$eio$2@dont-email.me...
> Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
>> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>>
>>> Witam,
>>> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
>>> Automatyczna skrzynia Tiptronix
>>>
>>> Nie kręci rozrusznikiem.
>>> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
>>>
>>> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
>>>
>>> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
>>> objawów.
>>>
>>> Jak to diagnozować?
>>> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
>>> stacyjki?
>>>
>>> Gdzie te typy się najczęściej psują?
>>> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
>>>
>> przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
>> rozrusznik czy cos innego.
>>
>>
>
> No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))
Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
I to bardzo szybko.
-
13. Data: 2019-04-07 08:22:54
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 07.04.2019 o 03:58, Pszemol pisze:
> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
> news:q8b8t2$eio$2@dont-email.me...
>> Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
>>> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>>>
>>>> Witam,
>>>> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
>>>> Automatyczna skrzynia Tiptronix
>>>>
>>>> Nie kręci rozrusznikiem.
>>>> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
>>>>
>>>> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
>>>>
>>>> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
>>>> objawów.
>>>>
>>>> Jak to diagnozować?
>>>> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
>>>> stacyjki?
>>>>
>>>> Gdzie te typy się najczęściej psują?
>>>> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
>>>>
>>> przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
>>> rozrusznik czy cos innego.
>>>
>>>
>>
>> No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))
>
> Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
> od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
> idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
> w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
> ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
> od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
> powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
> nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
> był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
>
> Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
> I to bardzo szybko.
czyli płać i płacz...
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
14. Data: 2019-04-07 08:32:38
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
> Witam,
> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
> skrzynia Tiptronix
>
> Nie kręci rozrusznikiem.
> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
>
> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
>
> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.
>
> Jak to diagnozować?
> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
> stacyjki?
>
> Gdzie te typy się najczęściej psują?
> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
>
>
Co to za "zielona lampka"?
Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.
-
15. Data: 2019-04-07 09:10:45
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Poldek <p...@i...eu> wrote:
>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
>>
> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
Kompletnie nie?
W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
przez szczotki.
Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
z 5A bierze.
Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
> zaciął.... :)
I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
J.
-
16. Data: 2019-04-07 12:26:00
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-04-07 o 08:32, Trybun pisze:
> Co to za "zielona lampka"?
>
> Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.
>
O pierwsza sensowna odpowiedź :)
Spróbuj dzwignię wyboru biegu przestawić na N i odpalić. Jak zagada to
pozycjometr.
Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub stacyjka.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
17. Data: 2019-04-07 13:25:59
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
> jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
> stacyjka.
Dokladnie tak, wina przekażnika.
Tak się dzieje w automatach.
--
Pozdr.
T.
-
18. Data: 2019-04-07 17:44:07
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> Poldek <p...@i...eu> wrote:
>>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
>>>
>> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
>> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
>
> Kompletnie nie?
> W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
> przez szczotki.
> Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
Nie słyszę nic.
> Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
> z 5A bierze.
> Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
otworzyłem
okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
>> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
>> zaciął.... :)
>
> I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
>
>> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
>
> nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej
kupie
złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator
:-)
-
19. Data: 2019-04-07 17:45:50
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
> Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
>
>> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
>> jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
>> stacyjka.
>
> Dokladnie tak, wina przekażnika.
> Tak się dzieje w automatach.
Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
bendiksa lub jest przerwa elektryczna.
-
20. Data: 2019-04-07 18:28:04
Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
Pszemol wrote:
> "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
> news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
>> Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
>>
>>> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
>>> kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
>>> lub stacyjka.
>>
>> Dokladnie tak, wina przekażnika.
>> Tak się dzieje w automatach.
>
> Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
> To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
> bendiksa lub jest przerwa elektryczna.
*Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy.
Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem
elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód
od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone
do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i
między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu
żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch,
oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede
wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt
pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w
gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie
błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji
elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i
powtórnie obsadzić w gnieździe.
Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka.
Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można
sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod
kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie
trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód
wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem
akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA
LUZIE!).
--
Pozdr.
T.