eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 11. Data: 2019-04-07 00:23:30
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >
    >> Witam,
    >> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
    >> Automatyczna skrzynia Tiptronix
    >>
    >> Nie kręci rozrusznikiem.
    >> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
    >>
    >> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
    >>
    >> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
    >> objawów.
    >>
    >> Jak to diagnozować?
    >> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
    >> stacyjki?
    >>
    >> Gdzie te typy się najczęściej psują?
    >> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
    >>
    > przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
    > rozrusznik czy cos innego.
    >
    >

    No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))


  • 12. Data: 2019-04-07 03:58:49
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:q8b8t2$eio$2@dont-email.me...
    > Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >>
    >>> Witam,
    >>> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
    >>> Automatyczna skrzynia Tiptronix
    >>>
    >>> Nie kręci rozrusznikiem.
    >>> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
    >>>
    >>> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
    >>>
    >>> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
    >>> objawów.
    >>>
    >>> Jak to diagnozować?
    >>> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
    >>> stacyjki?
    >>>
    >>> Gdzie te typy się najczęściej psują?
    >>> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
    >>>
    >> przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
    >> rozrusznik czy cos innego.
    >>
    >>
    >
    > No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))

    Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
    od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
    idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
    w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
    ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
    od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
    powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
    nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
    był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.

    Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
    I to bardzo szybko.


  • 13. Data: 2019-04-07 08:22:54
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 07.04.2019 o 03:58, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    > news:q8b8t2$eio$2@dont-email.me...
    >> Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >>> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >>>
    >>>> Witam,
    >>>> VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku.
    >>>> Automatyczna skrzynia Tiptronix
    >>>>
    >>>> Nie kręci rozrusznikiem.
    >>>> Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
    >>>>
    >>>> Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
    >>>>
    >>>> Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych
    >>>> objawów.
    >>>>
    >>>> Jak to diagnozować?
    >>>> Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
    >>>> stacyjki?
    >>>>
    >>>> Gdzie te typy się najczęściej psują?
    >>>> Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
    >>>>
    >>> przyłóż prąd bezposrednio do rozrusznika i bedziesz wiedział czy to
    >>> rozrusznik czy cos innego.
    >>>
    >>>
    >>
    >> No jest to sposób, tylko gdzie go znaleźć :)))
    >
    > Wymyśliłem że gruby kabel od plusa na aku musi prowadzić prosto
    > od aku do rozrusznika ale po podniesieniu maski widzę że od aku
    > idą dwa grube czerwone kable... Jeden idzie w prawo, znika gdzieś
    > w kabinie pod kierownicą, drugi idzie w lewo, przebija się przez
    > ściankę działową i leci w dół silnika pod miejsce gdzie jest bagnet
    > od sprawdzania poziomu oleju... Wygląda na to, że to ten kabel
    > powinien mnie zaprowadzić do rozrusznika - następny krok to
    > nurkowanie pod samochód - niestety to ten sam obszar w którym
    > był zaplątany alternator w rurki od chłodnicy oleju... marnie to widzę.
    >
    > Myślę że jak tylko to naprawię to pożegnamy się z tym samochodem.
    > I to bardzo szybko.

    czyli płać i płacz...


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 14. Data: 2019-04-07 08:32:38
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-04-06 o 12:55, Pszemol pisze:
    > Witam,
    > VW Passat 2,8 litra V6 benzyna. 170 tys mil na liczniku. Automatyczna
    > skrzynia Tiptronix
    >
    > Nie kręci rozrusznikiem.
    > Akumulator dobry, lampki na desce świeca sie prawidłowo.
    >
    > Lampka zielona prawidłowo znika po naciśnięciu butem pedału hamulca.
    >
    > Przekręcenie kluczyka w stacyjce w pozycje start nie daje żadnych objawów.
    >
    > Jak to diagnozować?
    > Jak odróżnić uwalony przekaźnik zasilający bendiks od awarii samej
    > stacyjki?
    >
    > Gdzie te typy się najczęściej psują?
    > Najczęstsze usterki układu zasilania rozrusznika?
    >
    >

    Co to za "zielona lampka"?

    Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.


  • 15. Data: 2019-04-07 09:10:45
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>
    > Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
    > nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.

    Kompletnie nie?
    W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    przez szczotki.
    Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

    Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    z 5A bierze.
    Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

    > Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
    > zaciął.... :)

    I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem

    > Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ

    nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

    J.




  • 16. Data: 2019-04-07 12:26:00
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 08:32, Trybun pisze:

    > Co to za "zielona lampka"?
    >
    > Całkiem możliwe że problem dotyczy skrzyni biegów.
    >

    O pierwsza sensowna odpowiedź :)

    Spróbuj dzwignię wyboru biegu przestawić na N i odpalić. Jak zagada to
    pozycjometr.

    Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
    jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub stacyjka.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 17. Data: 2019-04-07 13:25:59
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

    > Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
    > jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
    > stacyjka.

    Dokladnie tak, wina przekażnika.
    Tak się dzieje w automatach.

    --
    Pozdr.
    T.


  • 18. Data: 2019-04-07 17:44:07
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>>
    >> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby stacyjka
    >> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
    >
    > Kompletnie nie?
    > W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    > przez szczotki.
    > Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.

    Nie słyszę nic.

    > Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    > z 5A bierze.
    > Moze jakis pomocniczy przekaznik ?

    No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one przygasają
    gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    otworzyłem
    okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.

    >> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
    >> zaciął.... :)
    >
    > I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
    >
    >> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
    >
    > nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)

    No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli podążając
    za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
    podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
    i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.

    Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej
    kupie
    złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
    więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie następna
    naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż alternator
    :-)


  • 19. Data: 2019-04-07 17:45:50
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
    news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
    > Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
    >
    >> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć kręcić
    >> jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni lub
    >> stacyjka.
    >
    > Dokladnie tak, wina przekażnika.
    > Tak się dzieje w automatach.

    Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
    To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
    bendiksa lub jest przerwa elektryczna.


  • 20. Data: 2019-04-07 18:28:04
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > "Twardy" <x...@x...onet.pl> wrote in message
    > news:5ca9de7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:
    >>
    >>> Znajdź przekaźnik od rozrusznika i go zmostkuj powinien zacząć
    >>> kręcić jeśli nie to rozrusznik jeśli tak to pozycjometr na skrzyni
    >>> lub stacyjka.
    >>
    >> Dokladnie tak, wina przekażnika.
    >> Tak się dzieje w automatach.
    >
    > Napięcie dochodzi do samego rozrusznika w pozycji START kluczyka.
    > To nie jest problem z automatyczną skrzynią - sądzę że padła cewka
    > bendiksa lub jest przerwa elektryczna.


    *Lampki świecą jasno - ale nie słychać rozrusznika*
    Bez wątpienia mamy do czynienia z uszkodzeniem. Ale nie panikujmy.
    Lokalizujemy rozrusznik i znajdujemy przewód sterujący jego wyłącznikiem
    elektromagnetycznym. Zazwyczaj nietrudno obejść się bez schematów - przewód
    od stacyjki do wyłącznika jest najcieńszy, wszystkie inne kable przyłączone
    do rozrusznika są dużo grubsze. Zdejmujemy ten przewód z rozrusznika i
    między jego końcówkę a masę włączamy próbnik napięcia albo po prostu
    żarówkę. Jeśli zaświeci ona po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch,
    oznacza to, że stacyjka jest w porządku. Podejrzanym staje się wtedy przede
    wszystkim wyłącznik elektromagnetyczny, ale nie wydawajmy wyroku zbyt
    pospiesznie. Bardzo często winna jest po prostu korozja na złączu w
    gnieździe przewodu na rozruszniku, bowiem jest ono narażone na działanie
    błota i wody w znacznie większym stopniu niż inne elementy instalacji
    elektrycznej. Końcówkę przewodu należy więc wyczyścić, nieco zacisnąć i
    powtórnie obsadzić w gnieździe.

    Jeśli to nie przyniesie efektu - nie ma rady, trzeba jechać do elektryka.
    Jeśli brak świecenia żarówki wskazał na uszkodzenie stacyjki, można
    sprawdzić, czy nie rozpięło się jedno z wieloprzewodowych złącz pod
    kierownicą. Jeśli nie, trzeba jechać do elektryka. Aby ruszyć z miejsca, nie
    trzeba wcale prosić o pomoc. Za pomocą kawałka przewodu łączymy przewód
    wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika bezpośrednio z dodatnim biegunem
    akumulatora, a będzie on "kręcił" aż miło (uwaga: SAMOCHÓD MUSI BYĆ NA
    LUZIE!).

    --
    Pozdr.
    T.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: