eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Date: Mon, 8 Apr 2019 17:34:45 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 82
    Message-ID: <q8g0nl$gd4$1@dont-email.me>
    References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me> <q8agic$jq4$1@node1.news.atman.pl>
    <q8b8t0$eio$1@dont-email.me> <s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net>
    <q8d5s8$81n$1@dont-email.me> <q8f6ds$2ts$1@node2.news.atman.pl>
    <q8f6k7$2ts$2@node2.news.atman.pl> <q8fc8e$eje$1@dont-email.me>
    <q8fsv7$ndb$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 8 Apr 2019 17:34:45 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="4641118b59583b4d2919e8cbb3023b96";
    logging-data="16804";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19BDkrHI1+pD9HUBLy4x802"
    User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:lhe2+kXycY4CXsWU24plP/tHIg8= sha1:47bdTTYaEBeepHGar5HMBMCY+cA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654107
    [ ukryj nagłówki ]

    tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:
    > W dniu 08.04.2019 o 13:45, Pszemol pisze:
    >> "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    >> news:q8f6k7$2ts$2@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
    >>>> W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
    >>>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>>> news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
    >>>>>> Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>>>>> Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >>>>>>>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>>>>>>>
    >>>>>>> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby
    >>>>>>> stacyjka
    >>>>>>> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć
    >>>>>>> trochę.
    >>>>>>
    >>>>>> Kompletnie nie?
    >>>>>> W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    >>>>>> przez szczotki.
    >>>>>> Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
    >>>>>
    >>>>> Nie słyszę nic.
    >>>>>
    >>>>>> Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    >>>>>> z 5A bierze.
    >>>>>> Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
    >>>>>
    >>>>> No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one
    >>>>> przygasają
    >>>>> gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    >>>>> radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    >>>>> otworzyłem
    >>>>> okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
    >>>>>
    >>>>>>> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic
    >>>>>>> czy sie
    >>>>>>> zaciął.... :)
    >>>>>>
    >>>>>> I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
    >>>>>>
    >>>>>>> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
    >>>>>>
    >>>>>> nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
    >>>>>
    >>>>> No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli
    >>>>> podążając
    >>>>> za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest
    >>>>> też
    >>>>> podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą
    >>>>> złączkę
    >>>>> i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    >>>>> w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
    >>>>>
    >>>>> Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w
    >>>>> tej kupie
    >>>>> złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
    >>>>> więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie
    >>>>> następna
    >>>>> naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    >>>>> nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż
    >>>>> alternator :-)
    >>>>
    >>>> a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2
    >>>> bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci,
    >>>> jeśli jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika-
    >>>> to, że miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest
    >>>> ok i pod obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność
    >>>> uwalona masa między nadwoziem a silnikiem
    >>>>
    >>>
    >>> doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)
    >>
    >> Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
    >> jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...
    >>
    >>
    > u mnie zaśniedziało połączenie i coraz słabiej kręcił, u brata urwało
    > się ni z tego ni z owego i nagle przestało kręcić.

    Z tym że u mnie nic się nie urwało...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: