-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
Date: Mon, 8 Apr 2019 17:33:25 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 84
Message-ID: <q8g0l5$frq$1@dont-email.me>
References: <q8a0ie$ci2$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
<q8b8t2$eio$2@dont-email.me> <q8bsid$vm6$1@dont-email.me>
<5caa4641$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <q8dljk$ed4$1@dont-email.me>
<q8e5gl$25t$1@dont-email.me> <1...@4...net>
<q8edf2$52r$1@dont-email.me> <5cab1246$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<q8fc71$e8g$1@dont-email.me> <5cab3d6c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 8 Apr 2019 17:33:25 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="4641118b59583b4d2919e8cbb3023b96";
logging-data="16250";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+zKhJclOvsaXXsmHrRee8j"
User-Agent: NewsTap/5.3.3 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:ihQo62l1XoEX7/g12tn306N78TU= sha1:+PHhqhy8vDpOr0bQDFv0kbXuJEg=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654105
[ ukryj nagłówki ]J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:q8fc71$e8g$...@d...me...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>>> A od kiedy ta awaria trwala ?
>>>>> Przedwczoraj zapalal ?
>>
>>>> No wlaśnie też mnie to dziwi, że tak zero-jedynkowo się zepsuł.
>>> To moze jednak nie to ?
>> No ale była na tym połączeniu korozja, 115 ohm a teraz jest zero
>> ohm...
>
>>> Albo byl drugi przewod, ale sie urwal :-)
>
>> No więc wydaje mi się, że przed usterką wymagał naciśnięcia pedału
>> gazu do tego aby rozrusznik wystartował... Teraz tego nie potrzebuje.
>> To może być jakiś myk, że się umasiał przez pedał hamulca może...
>
> Jest mozliwe, ze przez linke gazu ... ale ze ona to wytrzymala ...
> dobre samochody robi VW :-)
Pomyłka - chciałem napisać że wymagał naciśnięcia pedału hamulca.
Tam jest włączany tym pedałem przekaźnik wyjmujący trzpień blokady skrzyni
biegów w położeniu P (park).
Być może coś w tym obwodzie pomagało również rozrusznikowi? Nie wiem.
Ale jedno jest ciekawe że teraz zapala motor bez potrzeby wciskania pedału
hamulca...
Dziwne.
>> Nie wiem, trochę musze przyznać zgłupiałem.
>
> Mnie jeszcze chodza moej przypadki - auto normalnie zapala, a pare
> godzin pozniej ani drgnie.
> Sie okazuje, ze jest duzy spadek napiecia miedzy bolcem akumulatora a
> klema przewodu.
>
> Ale wydawalo mi sie, ze takie rzeczy to tylko w maluchach, no i raz
> widzialem w Punto ... wiec tylko we fiatach :-)
No więc tak sobie tłumaczę, że postępująca korozja spowodowała że
metaliczne połączenie kabla masy do aluminiowego ucha poduszki silnika
powodowała coraz to mniejszy przekrój aktywny, aż pewnego dnia metaliczne
połączenie przepaliło się pod wpływem przepływu dużego prądu rozrusznika i
został proszek między nakrętką a uchem kabla który słabo przewodził.
Sprawdziłem dziś rano - znowu zapalił bez zająknięcia się.
>>>>> Ile lat ma samochod ?
>>>>> Moze wytrzymalo wystaczajaco dlugo :-)
>>>> Rocznik 2004.
>>
>>> To widac dobrze zrobiony - czas zezlomowac i kupic nowy :)
>
>> Teraz zezłomować? Nowe opony wymienione w procesie szukania
>> przyczyny wibracji przodu, nowy alternator, nowy akumulator...
>
> Bylo przy pierwszej awarii, bo teraz jak widac - coraz drozej :-)
No właśnie... ale każda z tych napraw była zbyt mała aby sama przeważyła
szalę.
Gdyby mi ktoś powiedział 3 miesiace temu że za tydzień będzie potrzebny
alternator a za miesiąc akumulator to bym się zastanowił :)
>>>> Kabel z końcówką miedzianą, ocynowaną, bezpośrednio przyłożony do
>>>> aluminiowego ucha - trochę nie wierzę aby Niemcy nie słyszeli o
>>>> korozjii
>>>> elektrochemicznej...
>>>> Nawet u nas w komuniźmie wiedzieli że jak druty aluminiowe w
>>>> ścianie a gniazdko ma miedź lub mosiądz to trzeba dać podkładkę
>>>> CuAl
>>>> bo inaczej będzie kiepskie połączenie...
>>
>>> No jak ? Przeciez krajowy przemysl nie produkowal takich podkladek.
>
>> Nie? Przyśniło mi się?
>> Czy tatuś szmuglował podkładki zza Żelaznej Kurtyny?
>
> Moze tatus akurat produkowal takowe, ale raczej w znikomej ilosci :-)
Tatuś jest lekarzem. Musiało mi się zatem przyśnić.
Kiedy zaczęto używać takich bimetalicznych podkładek?
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.19 19:33 Pszemol
- 08.04.19 19:34 Pszemol
- 09.04.19 01:19 PiteR
- 09.04.19 03:19 Pszemol
- 09.04.19 03:20 Pszemol
- 09.04.19 21:01 PiteR
- 10.04.19 13:07 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=