  • 11. Data: 2015-09-29 16:43:35
    Temat: Re: volkswagen zakup po cenie zakupu - jak sie zakonczy?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-29 12:44, s...@g...com wrote:

    > Problem jest inny.
    > Klient idzie na okresowe badanie i tam wychodzi że auto norm nie spełnia.
    > Nie może dostać przegladu. Nie ze swojej winy.
    > Stąd prosta droga do oddania auta dealerowi/producentowi.

    Przegląd dostanie - norma na emisję z na przeglądzie jest taka sama dla
    wszystkich zarejestrowanych po 2004 (chyba) - BTW - Euro6 jest chyba dla
    cięzarówek i autobusów.

    Shrek

  • 12. Data: 2015-09-29 21:39:57
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Prawdopodobnie okaże się że po świecie nie jeździ ani jeden diesel który
    > uczciwie spełnia euro6, a może i nawet euro5.

    Też mam takie przeczucie.
    Przecież motyw przygotowania produktu pod testy nie jest w branży nowy.

    W końcu technologicznie silniki różnych firm aż tak drastycznie się nie
    różnią (przynajmniej w podobnych klasach cenowych) i wszyscy ratowali się w
    ten sam sposób (czyli katalizatory, dpf, egr), który jak wiemy jest tak
    naprawdę protezą, która nie rozwiązuje problemu. Być może silnik jednej
    firmy przekracza normy "tylko" 10 razy inny 40, ale pewnie u kazdego dałoby
    się znaleźć uchybienia.

    Z drugiej strony autor podejrzanego softu nie pisze go tylko dla grupy VAG.
    O ile pamiętam (nie upieram się) macza też palce w Oplach, Fiatach, chyba w
    jakichś francuzach. Obstawiam, że inni niemieccy producenci czyli BMW i
    Mercedes też korzystali z pomocy Boscha, więc nie zdziwiłbym się, gdyby
    afera zatoczyła szersze kręgi.

    > No chyba że urzędnicy wykorzystają okazję do przystrzyżenia po równo całej
    > branży motoryzacyjnej.

    Nie wiem czy im na to ujnia pozwoli. Afera i tak już jest gruba, gdyby ją
    rozciągnąć na całą branżę, to mogłoby wywołać niezły kryzys ekonomiczny.
    Obstawiam, że rozejdzie się po kościach, znajdzie się parę kozłów ofiarnych,
    VAG zapłaci kary, rząd niemiecki trochę im pomoże i tak to się zakończy...

    Wiwo

  • 13. Data: 2015-09-29 21:49:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Mozliwe, ze te proste analizatory ze stacji nie sa juz w stanie wykryc
    > usterek we wspolczesnych autach.
    Jest gorzej niż myślisz, stacje w ogóle nie mają takiego sprzętu
    do badania, bada się tylko benzyniaki, a dizle tylko
    przy homologacji na nasz rynek.

    > Rozregulowany gaznik ujawnialy, ale byle elektroniczny wtrysk miesci sie
    > w normie nawet po wycieciu katalizatora ...
    Bo to jest dość prymitywne badanie robione na stacjach,
    wykrywany jest stopień pochłaniania światła przez spaliny
    tylko nie pamiętam czy czerwone czy podczerwień.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2015-09-29 22:11:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 21:49:07 +0200, janusz_k napisał(a):
    > Jest gorzej niż myślisz, stacje w ogóle nie mają takiego sprzętu
    > do badania, bada się tylko benzyniaki, a dizle tylko
    > przy homologacji na nasz rynek.

    Kiedys analizator spalin byl obowiazkowy, myslisz ze skreslili ?

    > Bo to jest dość prymitywne badanie robione na stacjach,
    > wykrywany jest stopień pochłaniania światła przez spaliny
    > tylko nie pamiętam czy czerwone czy podczerwień.

    Badanie skladu metoda pochlaniania w podczerwieni jest ogolnie uznana
    i dobra metoda - tak np dzialaja policyjne alkomaty.

    Ale przy dieslu mozesz miec na mysli pomiar zadymienia spalin.

    Tak czy inaczej - nie robia.

    J.

  • 15. Data: 2015-09-30 10:49:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-09-29 o 01:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Prawdopodobnie okaże się że po świecie nie jeździ ani jeden diesel który
    > uczciwie spełnia euro6, a może i nawet euro5.

    Ależ jak nie spełnia? Norma zakłada, że podczas konkretnego testu ma
    emitować ileśtam CO2, NOx itp. Emituje? Emituje. :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2015-10-01 21:55:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-29 o 22:11, J.F. pisze:

    > Kiedys analizator spalin byl obowiazkowy, myslisz ze skreslili ?
    Nie, ale badają tylko benzyniaki, diesla nie.

    > Badanie skladu metoda pochlaniania w podczerwieni jest ogolnie uznana
    > i dobra metoda - tak np dzialaja policyjne alkomaty.
    >
    > Ale przy dieslu mozesz miec na mysli pomiar zadymienia spalin.
    Też, ale afera obecna jest w zasadzie o inne zanieczyszczenia
    głównie tlenki azotu.

    > Tak czy inaczej - nie robia.
    Nawet w europie nie robią, tylko w USA i dlatego tam wyszło, w
    niektórych stanach dokładne badania spalin przy przeglądzie są obowiązkowe.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2015-10-01 22:46:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-10-01 o 21:55, janusz_k pisze:
    > Nawet w europie nie robią, tylko w USA i dlatego tam wyszło
    Chyba nie dlatego. Podczas testu jest ok.
    Da się taki analizator spalin użyć podczas jazdy?

    Robert

  • 18. Data: 2015-10-02 22:45:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Chyba nie dlatego. Podczas testu jest ok.
    Ale ty mylisz testy, nie chodzi o test homologacyjny tylko
    zwykły w stacji diagnostycznej przy przeglądzie,
    tam podobno zaczeły wychodzić dziwne kwiatki i zaczeli
    się temu przyglądać i wyszło co wyszło.
    > Da się taki analizator spalin użyć podczas jazdy?
    Podobno tam takie testy też zrobili i wyszły i duże przekroczenia,
    nawet do 40 razy dla NOx.
    Ostatnio Skoda i Seat także się przyznały do oszustwa :)
    Ciekawe kto następny, Audi, Mercedes, BMW?

    --
    Pozdr

    Janusz_K