  • Data: 2010-05-16 00:41:02
    Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakiej pojemności silnik masz na myśli? Jeśli 2-litrówkę, to to nie
    > Ford, ale PSA 2.0HDi (wariacja DW10), jeśli 2.2L to też PSA 4HV - choć
    > niby zrobiony przez Forda (bazuje na bloku PSA DW12). Ot typowa
    > współpraca joint-venture.

    Prostując:
    a) Peugeot Boxer a nie Expert oczywiście i to III generacji.
    b) 4HV - to oficjalne oznaczenie PSA, ale nawet w katalogach części
    zamiennych jest używane oznaczenie "Puma" (to samo jest na elementach
    np. podparcia silnika w aucie) - czyli silnik z rodziny ZSD-422.
    O tym, że sam blok pochodzi z DW12 nie wiedziałem (żadne dostępne mi
    materiały o tym nie wspominają) - reszta jest jednak nie PSA - np.
    rozrząd oparty na łańcuchu czy sterownik silnika Visteon .

    --
    Wojciech Smagowicz