-
11. Data: 2010-11-24 10:58:36
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
> na jakość paliwa.
Prawda, ale nie demonizowalbym tego.
Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR.
> Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
> szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym
samochodu jako calosci.
> Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
> mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
> w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?
Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla.
Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych
prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa).
To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70
kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu.
-
12. Data: 2010-11-24 11:57:45
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
Andrzej <c...@w...pl> napisał(a):
> Witam,
> Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
> Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
> tys.
> (licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
> i=EA
> spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
> ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
> Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
> 1. 90km - pompa rotacyjna
> 2. 110 - pompa rotacyjna
> 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
> Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
> =F3
> finansowych?
> Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.
Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5
lat wiecej stoi niz jezdzi...
Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi.
Wiecej info pod nr 501 532 802.
pablo
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2010-11-24 14:50:14
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
> 1. 90km - pompa rotacyjna
aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym,
absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu.
Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości.
jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrządy, oraz raz szklanki
ale to typowa eksploatacja.
--
krzysiek82
-
14. Data: 2010-11-24 16:23:11
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze:
> W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
>> 1. 90km - pompa rotacyjna
>
> aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym,
> absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu.
> Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości.
>
> jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrządy, oraz raz szklanki
> ale to typowa eksploatacja.
>
> --
> krzysiek82
>
>
To akurat mogę potwierdzić, u rodziców taki jeździ, przebieg 250kkm wg
licznika ile rzeczywiście kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do
wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co było robione to wymiana świec żarowych i
rozrządu.
Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi
"legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałość.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
15. Data: 2010-11-24 16:26:03
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze:
> Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi
> "legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałość.
>
bo nowsze mają być pozornie ekologiczne, trwałość obecnie nikogo nie
interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewała już więcej problemów z
turbiną (zmienna geometria), dwumasą, oraz trwałością głowicy. Ale w
porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak są mega niezawodne.
--
krzysiek82
-
16. Data: 2010-11-24 18:09:42
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze:
> Andrzej<c...@w...pl> napisał(a):
>
>> Witam,
>> Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
>> Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
>> tys.
>> (licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
>> i=EA
>> spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
>> ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
>> Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
>> 1. 90km - pompa rotacyjna
>> 2. 110 - pompa rotacyjna
>> 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
>> Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
>> =F3
>> finansowych?
>> Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam
>
> Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
> rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
> czy 12 lat.
Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis