-
1. Data: 2010-11-23 18:46:22
Temat: używany tdi - trwałość
Od: Andrzej <c...@w...pl>
Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
finansowych?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
-
2. Data: 2010-11-23 18:55:06
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
> Witam,
> Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
> Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
> (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
> spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
> koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
> Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
> 1. 90km - pompa rotacyjna
> 2. 110 - pompa rotacyjna
> 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
> Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
> finansowych?
> Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2010-11-23 18:58:43
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
> zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
> użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...
Mądre słowa
-
4. Data: 2010-11-24 07:42:42
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 23 Lis, 18:46, Andrzej <c...@w...pl> wrote:
> Witam,
> Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
> Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
> (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
> spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
> koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Zależy chyba od tego co było robione przez właściciela.
U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ślizgać się
sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka.
Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jakiś tysiąc z groszem.
Poza tym nic większego poza eksploatacją się nie działo i nie wskazuje
żeby coś się miało dziać.
Pzdr.
L.
-
5. Data: 2010-11-24 08:16:17
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 23 Lis, 18:58, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:
> > Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
> > zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
> > użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...
>
> Mądre słowa
Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jakoś w samym
silniku nie chce się nic zepsuć ;)
Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po
czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podłączę czujnik
ciśnienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce.
nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma
w rzeczywistości to kto go tam wie :)
Jak przy 240kkm robiłem rozrząd, to wziąłem się i za pompę wody to
zdjąłem fabryczną, rok produkcji 1998 :)
Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do
400-500kkm powinien dożyć.
Pozdrawiam !
-
6. Data: 2010-11-24 08:22:15
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
> (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
> spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
> koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
> Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
> 1. 90km - pompa rotacyjna
> 2. 110 - pompa rotacyjna
> 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
> Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
> finansowych?
> Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.
Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)
-
7. Data: 2010-11-24 10:18:49
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Andrzej <c...@w...pl>
> Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
> samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
> wytrzymac i 2 x tyle.
>
> Tarcze, klocki sprawdz.
> Turbosprezarka powinna byc OK.
> O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
> Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
> sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
> dobrze dotarty samochod ;)
Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?
-
8. Data: 2010-11-24 10:30:11
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:
>> Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
>> samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
>> wytrzymac i 2 x tyle.
>>
>> Tarcze, klocki sprawdz.
>> Turbosprezarka powinna byc OK.
>> O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
>> Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
>> sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
>> dobrze dotarty samochod ;)
> Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
> na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
> szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
> Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
> mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
> w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?
>
Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2010-11-24 10:43:35
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: Andrzej <c...@w...pl>
> Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
> tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
> wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
> niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
> nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
> zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.
>
Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".
-
10. Data: 2010-11-24 10:57:17
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>
Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:df55bc76-e1ef-4bfc-9ef7-0c5945790072@q1
8g2000vbm.googlegroups.com...
>> Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
>> tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
>> wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
>> niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
>> nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
>> zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.
>>
> Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
> to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
> samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
> ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".
>
Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy
ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi.
PZDr
Adam