  • Data: 2017-04-14 15:32:26
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    wiadomości

    >Ale podobno w Rosji, tak właśnie w niektórych rejonach leciała TV, że
    >prosto z satelity na częstotliwościach 4 i 5 podzakresu UHF. (uwaga,
    >ktoś powiedział, nie zweryfikowałem)
    >Nic mi nie wiadomo o aż takich mocach.

    Ktos pamieta wymagany poziom sygnalu TV w odbiorniku ?

    Co by nie mowic, to taka naziemna stacja miala zasiegu ze 100km, nie
    wiem czy moge zalozyc ze fala rozklada sie wtedy na powierzchnie
    boczna walca o 600km obwodu i powiedzmy 20km wysokosci, ale to nadal
    mniej niz Europa, a moc nadajnika olbrzymia.

    >Tylko, że przy poszerzeniu kanału to raczej powinna wzrosnąć ilość
    >potrzebnej energii, niezależnie chyba od modulacji...?

    Hm, nigdy tych rachunkow nie rozumialem ... ale nadajnik FM w danym
    momencie nadaje na jednej czestoliwosci (Hm, a jak pionowe prazki na
    obrazie).

    Czy to nie tak nalezy pojmowac, i liczyc szumy z calego pasma 30MHz ?

    J.