  • 51. Data: 2020-01-08 11:18:57
    Temat: Re: uzaleznienie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jan 2020 09:09:35 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Ale nie ma czterech cyfr. Są dwie. Nadal nie rozumiem, do czego
    > zmierzasz.

    W '"2020" widzę 4 cyfry a nie dwie, chyba mówimy o czymś innym.

    > program wie, który jest rok, i skąd ten rok trafia do tego inta?

    Przecież to jasne że kiedyś ktoś/coś ustawi początkowy prawidłowy
    rok. Nawet na dwóch cyfrach urządzenie ma szansę działać do 2099.
    Trzeba na prawdę mocno się starać by to spieprzyć.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2020-01-08 11:20:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jan 2020 10:18:32 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Jakiego RTC używasz?
    > Nie jestem na bieżąco, ale te które historycznie używaliśmy miały
    > zawsze
    > rok w zakresie 00..99.

    Nawet jeśli dwie cyfry to nadal mamy szansę do 2099, potem do 3099
    its, nie widzę problemu.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2020-01-08 11:24:21
    Temat: Re: Groundhog
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jan 2020 09:17:52 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Oznacza to, że ten post jest wysłany na dwie grupy (pme i pnc), ale
    > czytnik osoby, która na niego odpowie, powinien automatycznie
    > wysłać
    > odpowiedź tylko do grupy pnc (bo ta znajduje się w Followup-To).
    > Andrzej
    > twierdzi, że Groundhog tego nie robi (ignoruje Followup-To i wysyła
    > odpowiedź na tę grupę lub te grupy, które są w Newsgroups posta, na
    > którego się odpowiada).

    Aaa ok, ta się do zrobić, w weekend spojrzę.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2020-01-08 11:30:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    (Queequeg) wrote:
> [...]
    > wysłać
    > odpowiedź tylko do grupy pnc (bo ta znajduje się w Followup-To).

    Swoją drogą nie za bardzo rozumiem sensu takiej funkcji. Jeśli ktoś
    wysyła na kilka grup to honorowanie fut ograniczy odpowiedz tylko na
    jedną a to automatycznie izoluje użytkowników tamtych grup od
    dyskusji, po co tak? Mnie to osobiście irytuje że nie zobaczę
    odpowiedzi bo akurat nie subskrybuje grupy w fut.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2020-01-08 12:36:22
    Temat: Re: Groundhog, FUT, netykieta, itp.
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.3146323754669471693@news.neostrada.p
    l> pisze:

    > Swoją drogą nie za bardzo rozumiem sensu takiej funkcji.

    FUT oznacza przeniesienie dyskusji w bardziej właściwe miejsce. Grupa pme
    nie jest właściwym miejscem dla dyskusji o czytnikach news. Czego tu nie
    rozumieć?

    W tym momencie powinienem przenieść dyskusję na grupę pl.internet.pomoc,
    bo tam to było niejeden raz wyjaśniane (choć bardzo dawno temu), ale
    pozostanę przy wcześniejszych grupach, choć znowu zmienię temat, aby
    pokazać, z czym jeszcze Groundhog sobie nie radzi. ;-P

    Oczywiście stare wyjaśnienia nadal są w tym samym miejscu w FAQ grupy pip:
    http://evil.pl/pip/su.html#crosspost
    http://evil.pl/pip/su.html#fut

    > Jeśli ktoś wysyła na kilka grup to honorowanie fut ograniczy odpowiedz
    > tylko na jedną a to automatycznie izoluje użytkowników tamtych grup od
    > dyskusji, po co tak?

    Przed rozpoczęciem dyskusji należałoby się zapoznać z netykietą.

    Grupy z założenia są tematyczne, więc dyskusja na określony temat powinna
    się toczyć w obrębie _jednej_ grupy, ale nie zawsze tak jest.

    1. Często się zdarza, że w trakcie dyskusji wynika problem, który bez
    wątpienia powinien trafić na inną grupę. Wtedy nie należy się upierać przy
    kontynuowaniu off-topicu, tylko zmienić temat i przenieść podwątek na
    grupę właściwą.

    2. Dalej - ktoś może uważać, że jego temat może zainteresować dwie grupy,
    ale czyta tylko jedną. Wtedy wpisuje obie grupy we właściwe pole i
    wskazuje włąsną grupę do kontynuacji dyskusji. Typowy przykład - pytający
    nie wie, czy problem dotyczy sprzętu, czy systemu operacyjnego.

    3. Na koniec - ktoś może rozesłać formalne zawiadomienie do większej
    liczby grup dotyczące sprawy luźno związanej z ich tematyką, np.
    informację o zamiarze założenia nowej grupy czy prośbę o pomoc osobistą
    poza grupami. W pierwszym przypadku ustawia FUT na grupę najbardziej
    właściwą (czyli FUT: pl.news.nowe-grupy), w drugim przypadku - na własny
    adres emailowy (czyli FUT: poster), który musi być oczywiście poprawny.

    W każdym przypadku zaleca się poinformowanie o zmianie miejsca dyskusji w
    treści, dotyczy to również ignorowania FUT.

    > Mnie to osobiście irytuje że nie zobaczę odpowiedzi bo akurat nie
    > subskrybuje grupy w fut.

    Czyli ignorujesz osoby poirytowane dyskusją nie na temat na grupie pme, bo
    Twoja irytacja jest twojsza? Co (poza TL;DR) sądzą inni widząc wymuszoną
    przez Ciebie długą odpowiedź?

    Jeśli jesteś faktycznie zainteresowany dyskusją, powinieneś docenić fakt,
    że odbędzie się ona w miejscu, gdzie mogą dołączyć osoby bardziej pomocne,
    które pme nie czytają.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.internet.pomoc Trust No.1 http://evil.pl/pip/

  • 56. Data: 2020-01-08 17:50:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 11:20, Marek pisze:

    > Nawet jeśli dwie cyfry to nadal mamy szansę do 2099, potem do 3099 its,
    > nie widzę problemu.

    Najłatwiej 'nie widzieć problemu' i potem inni mieli problemy w 2000
    roku a teraz jeszcze inni mają w 2020.

    Nie chce mi się wierzyć w koncepcję, że ktoś chciał mieć możliwość też
    wpisywania dat urodzin bo przecież do takiego zapisu RTC ma się nijak.
    Nie ma ani potrzeby ustawiania RTC na datę urodzin, ani pobierania z RTC
    daty czyichś urodzin.

    Bardziej mi się kojarzy ktoś zafascynowany postarzaniem urządzeń - co ja
    będę kombinował z ustawianiem elektrolitów koło ciepłych elementów aby
    za jakiś czas wyschły skoro mogę ten sam efekt (i bez niepewności co do
    zadziałania) osiągnąć zegarem.
    P.G.

  • 57. Data: 2020-01-08 18:12:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >nijak.
    >Nie ma ani potrzeby ustawiania RTC na datę urodzin, ani pobierania z

    Ale wiesz jak to bywa - ktos napisal procedure/funkcje, ktos uzyl w
    innym celu, a potem przez 30 lat nikt nie zmienial.

    Dziwne tylko, ze nikt nie zmienil w dosc dynamicznej dziedzinie, gdzie
    hardware zmienial sie czesto.
    I ze nie zweryfikowali przy okazji roku 2000.

    A przeciez i VAT nie jest taki stary.

    Jakos nikt nie chce opisac na czym blad polega, tzn jak sie objawia
    z trzeciej reki slysze, ze drukarka wyswietla "blad zegara" i odmawia
    dalszej pracy.
    Ustawila rok 1920 i uwaza, ze to za duze cofniecie ?

    A moze ... program sprawdza czy data zaczyna sie od 20, i wtedy bierze
    nastepne dwie cyfry roku, a tu tych cyfr nie bylo :-)

> [...]
    >ja będę kombinował z ustawianiem elektrolitów koło ciepłych elementów
    >aby za jakiś czas wyschły skoro mogę ten sam efekt (i bez niepewności

    W drukarkach fiskalnych jest ten problem ?
    Bo pamiec fiskalna swoja pojemnosc ma, dawniej starczalo na ok 5 lat.

    Teraz masz z kolei akcje wymiany na online, potem tez cos wymysla -
    ten biznes sie kreci :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-01-08 18:34:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-08 o 17:50 +0100, Piotr Gałka napisał:
    > Najłatwiej 'nie widzieć problemu' i potem inni mieli problemy w 2000
    > roku a teraz jeszcze inni mają w 2020.

    Nie zapominaj też o tych, co będą się kopać z koniem w 2038.

    Mateusz

  • 59. Data: 2020-01-09 06:38:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > W '"2020" widzę 4 cyfry a nie dwie, chyba mówimy o czymś innym.

    Zdecydowanie mówimy o czym innym.

    > Przecież to jasne że kiedyś ktoś/coś ustawi początkowy prawidłowy
    > rok.

    Ok, ktoś ustawił rok. Ten rok został zapisany w tym incie na czterech
    cyfrach. Później ktoś wyłączył urządzenie, a później je włączył. Skąd
    urządzenie, po włączeniu, wie, jaka jest obecnie data?

    > Nawet na dwóch cyfrach urządzenie ma szansę działać do 2099.

    Ale nie ma szansy obsługiwać dat poniżej 2000. Być może ten driver był
    pisany przed tym rokiem.

  • 60. Data: 2020-01-09 12:37:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > jedną a to automatycznie izoluje użytkowników tamtych grup od dyskusji,
    > po co tak? Mnie to osobiście irytuje że nie zobaczę odpowiedzi bo akurat

    Idea jest taka, że czasem dyskusja zbacza na temat właściwy dla innej
    grupy. Co złośliwsi czasem ustawiają FUT na pl.test, żeby mieć ostatnie
    słowo :)

    Nie ma żadnego obowiązku honorowania FUT jak się uważa, że FUT jest
    niezasadny (i wtedy się pisze, że FUT ignored), ale wg mnie czytnik
    powinien poinformować użytkownika o FUT (i może dać wybór, czy
    honorować FUT, czy nie), choć nie wiem co na to RFC.

    Dobrym zwyczajem przy crosspostach jest FUT na jedną z grup, tak żeby
    zainteresowani dyskusją mogli ją zasubskrybować i przejrzeć dyskusję
    tam...