  • 1. Data: 2016-12-16 10:15:14
    Temat: Re: uwaga pozar
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Dec 2016 18:04:29 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie tylko dla oszczednosci pradu wyciagnil ladowarke z gniazdka

    Osczednosci?? Wykaz ile setek pln zaoszczedzi się rocznie wyciągając
    tego typu przetwornicę pracujaca jałowo.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-12-16 11:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Osczednosci?? Wykaz ile setek pln zaoszczedzi się rocznie wyciągając
    >tego typu przetwornicę pracujaca jałowo.

    30 mln ladowarek to juz troche pradu jest ...

    http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty

    U mnie w domu "jalowe" zuzycie siega 40W bez lodowki ... i prawde
    mowiac troche mnie to denerwuje. Za duzo

    No i wymierne pieniadze stanowi, 50 gr dziennie, 15 zl miesiecznie,
    180 rocznie ...

    J.

  • 3. Data: 2016-12-16 11:21:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-16 o 10:15, Marek pisze:
    > Osczednosci?? Wykaz ile setek pln zaoszczedzi się rocznie wyciągając
    > tego typu przetwornicę pracujaca jałowo.

    Gdzieś kiedyś ktoś liczył to w groszach. Ale wiadomo... Ekologia
    najważniejsza :-)

  • 4. Data: 2016-12-16 12:45:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Dec 2016 11:21:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > 30 mln ladowarek to juz troche pradu jest ...

    Następnym razem precyzuj kogo oszczędności.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-12-16 17:43:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    mowiac troche mnie to denerwuje. Za duzo

    No i wymierne pieniadze stanowi, 50 gr dziennie, 15 zl miesiecznie,
    ---
    A jesteś w stanie zejść do ?

  • 6. Data: 2016-12-16 18:12:43
    Od: z <...@...pl>

    > A jesteś w stanie zejść do ?

    No właśnie.
    Z pamięci cytuję że 60% rachunku za prąd to koszty stałe.
    Dalej 40% z tego zjada lodówka (w przeciętnym gospodarstwie domowym)
    To co zostaje to można oszczędzać na tv czy komputerach albo nie piec
    ciasta w elektrycznym piekarniku a nie zawracać sobie głowę ładowarkami.

    A swoją drogą...
    niedawno kupiłem nowy telewizor samsunga i tam w opcjach ECO ustawienie
    wyłączenia po bezczynności zaczyna się od 4 godzin (4,6,8)

    Skandal kiedy w starszych moich urządzeniach można było ustawić od 30 min.

    Tu są jakieś oszczędności a nie w ładowarkach

    LUDZIEEEE!!! Myślcie trochę :-)

  • 7. Data: 2016-12-16 19:36:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >No właśnie.
    >Z pamięci cytuję że 60% rachunku za prąd to koszty stałe.

    W jakim sensie stale ?
    Dla pradu koszta stale w cenniku sa male, reszta zalezy od zuzycia.

> [...]
    >To co zostaje to można oszczędzać na tv czy komputerach albo nie piec
    >ciasta w elektrycznym piekarniku a nie zawracać sobie głowę

    Na moj gust, to jakies 2/3 z tych 180 zl jest do zaoszczedzenia.
    Przeciez jak mnie nie ma w domu, czy spie, to ladowarki nie musza
    czuwac, ani telewizor, ani wifi, ani dekoder.
    Oczywiscie i tak bedzie do zaplacenia spory rachunek, bo reszta prad
    zre, wiec ta oszcednosc w procentach to znikoma.

> [...]
    >min.
    >Tu są jakieś oszczędności a nie w ładowarkach

    Telewizor mozna przeciez recznie wylaczyc, jak sie nie zamierza
    ogladac :-)

    J.