  • 1. Data: 2014-08-13 14:05:45
    Temat: utrata mocy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

    Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i
    elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą
    górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1.
    Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie
    normalnie.

    Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.

    Czego mogę się wg was spodziewać?

  • 2. Data: 2014-08-13 14:42:32
    Temat: Re: utrata mocy
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
> [...]
    > normalnie.
    >
    > Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.

    Górę podwyższyli.

  • 3. Data: 2014-08-13 14:50:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym

    Utyłeś?

  • 4. Data: 2014-08-13 15:53:51
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czego mogę się wg was spodziewać?

    Może filtr jakiś zapchany.

  • 5. Data: 2014-08-13 16:46:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-13 15:53, zhbick pisze:
    > Może filtr jakiś zapchany.

    W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i jednocześnie
    najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.
    Trochę jak "panie doktorze brzuch mnie boli" :) Może jakiś filtr, może któryś
    czujnik, może jakieś nieszczelności w układzie zasilania...
    Mnie kiedyś podobne objawy - szarpanie przy większym obciążeniu na niedużych obrotach
    - dawała prozaicznie zużyta świeca.

  • 6. Data: 2014-08-13 17:45:32
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i
    > jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.

    ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
    z tym poradzi

  • 7. Data: 2014-08-13 19:15:40
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

    > ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
    > z tym poradzi

    Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale
    znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
    Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
    przesunąłem wizytę na poniedziałek.

  • 8. Data: 2014-08-13 19:18:28
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    > Utyłeś?

    Objawy o usypywaniu coraz bardziej stromej górki nocami przez
    krasnoludki i nagłym tyciu całej rodziny wykluczyłem jako pierwsze :)

  • 9. Data: 2014-08-13 20:12:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:

> [...]
    > znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
    > Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
    jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w
    innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z
    inną szybkością....
    Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął

    ToMasz

  • 10. Data: 2014-08-13 20:40:13
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:

> [...]
    > inną szybkością....
    > Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął

    Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu,
    ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
    mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie
    najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś
    2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało
    się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz.

    Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste
    w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych
    stacjach odrzuciłem tą hipotezę.