eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyusztywnienie poduszki silnikaRe: usztywnienie poduszki silnika
  • Data: 2011-11-02 22:57:14
    Temat: Re: usztywnienie poduszki silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-11-02 12:39, Lewis pisze:
    > W dniu 2011-11-02 01:36, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2011-11-01 21:58, Lewis pisze:
    >>> W dniu 2011-11-01 21:56, .Peeter pisze:
    >>>
    >>>> Koniecznie daj znać jak to wyszło, mnie też to czeka i chętnie poznam
    >>>> kolejną opinię. :-)
    >>>
    >>> Koniecznie koniecznie! Też jestem bardzo ciekaw efektu, jak będzie
    >>> zadowalający zrobię taki zabieg u siebie.
    >>>
    >>
    >> Ja takiego kleju używałem już nie raz i za każdym razem działało
    >> doskonale.
    >>
    >> Tylko tak jak już pisałem - kleić trzeba na dokładnie oczyszczoną i
    >> odtłuszczoną gumę. Element poprawiany najlepiej sobie do tego wymontować.
    >> Potem dość długo schnie (myślę że na grubość około 1cm/dobę, albo i
    >> trochę mniej).
    >
    > A powiedz jaki był efekt akustyczny? Nagle wszystkie dźwięki ze skrzyni
    > przeniosły się na budę czy nie miało to większego znaczenia?

    Dźwięki?

    Usztywnianie poduszek powoduje przenoszenie drgań na budę, ale raczej
    nie towarzyszą temu dźwięki - no chyba że poduszka już taka kompletnie
    urwana i po prostu zespół lata w niej luzem i jedna część łomocze o drugą.

    Dźwięki to się chyba ewentualnie mogą przenosić jak się zespół napędowy
    wiesz na uniballach, ale wtedy to drgania już są takie, że wszystkie
    gwinty w samochodzie muszą być na klej, bo inaczej się samochód sam
    rozkręci :)


    > U siebie zachodziłem w głowę jak utwardzić poduszki skrzyni bo nie ma
    > dostępnych poliuretanowych a wymiana wszystkich na nowe ale zwykłe
    > gumowe nie dała zadowalającego rezultatu.

    W samochodach wrażliwych na stan poduszek, poduszki to najlepiej kupować
    w ASO, bo zamiennik to już będzie trochę inna guma, trochę inna
    sztywność i albo będzie przenosić za duże drgania, albo z kolei silnik
    będzie się telepał i szybko urwie poduszkę.

    Niestety - pogoń za ekonomią, bardzo niskie obroty biegu jałowego przy
    jak najlżejszym kole zamachowym i okazuje się że poduszki muszą być
    ściśle wystrojone. W niektórych samochodach przy poduszkach znajdują się
    nawet ciężarki doważające i to takie po góra kilkaset gram.

    Obawiam się że za pomocą kleju wiele nie zwojujesz, ale oczywiście można
    spróbować :)


    > Martwię się jedynie o możliwość okrutnego hałasu po takiej operacji.

    Raczej się to skończy masażem pleców na wolnych obrotach :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: