    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uszkodzony transformator
    Date: Sun, 13 Mar 2011 10:52:53 +0100

    On Sun, 13 Mar 2011 10:33:48 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    >Żarówka ma podobne parametry. Jakoś co miesiąc nie wymieniam żarówek.
    >W przemysłowym urządzeniu (spawarka) montują coś takiego i jakoś działa.
    >Każde źle zaprojektowane urządzenie szybko padnie. Umiejętność zrobienia
    >czegoś dobrze to jednak sztuka. Aaa i przypomiałem sobie, naprawiałem coś
    >według koncepcji termistor + przekaźnik = upalony termistor.
    1. Ten materiał na NTC jest jednak bardziej skomplikowany niż kawałek
    miedzi czy wolframu tak więc jego uszkodzenie jest bardziej
    prawdopodobne.
    2. Prawie zawsze uszkodzonym elementem będzie ten NTC (patrz wyżej),
    bo przekaźniki mają o wiele większą trwałość.
    3. Ile czasu ta spawarka pracuje z mocą ciągłą dopuszczalną, ile
    elektroluks pracuje w domu ciągle?

    W każdym razie to zależy (wybór rozwiązania) od założeń producenta co
    do niezawodności gotowego wyrobu i charakterystyki jego użytkowania.
    Tyle daje ci producent najsłabszego elementu w ograniczniku a c z tym
    zrobisz - twoja wola.

    --
    Grzegorz Krukowski