  • 21. Data: 2015-09-21 20:16:42
    Temat: Re: uszkodzenia podczas spawania samochodów
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnn007ch.fms.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ja słyszałem nawet w czasie wybuchów czy innych wstrząsów. Więc to
    > raczej działanie akustyczno-mechaniczne, a nie elektromagnetyczne.

    Muszę jednak powiedzieć, ze mi się zdarzyło, że przechodząc... tak ze
    20kilka lat temu, obok jakiegoś samochodu nacisnąłem PTT w swoim ręczniaku.
    Poszła nośna, alarm w samochodzie odezwał się natychmiast. Ale tylko raz tak
    mi się zdarzyło.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 22. Data: 2015-09-21 20:20:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > Elektromagnetycznie też coponiektóre samochody nawalają. Takiemu Golfowi
    > wystarczała radiostacja na 2m (25W) w samochodzie obok, by zgasić silnik.
    > W moim (poprzednim) Oplu układ wyzwalania poduszek powietrznych zawiesił
    > się (na szczęście zawiesił, nie odpalił ;-)) od telefonu

    Cieszmy się, ze nie zaciął przepustnicy/pompy na pełnym otwarciu i nie
    sparaliżował możliwości wyłączenia zapłonu... Pozostaje klapa gasząca, jeśli
    to TDI, lub coś z tej paki.

    > komórkowego używanego w samochodzie. Obecne samochody mają trochę więcej
    > zabezpieczeń, bo telefonowanie w samochodzie do takich siurpryz nie
    > prowadzi, ale spawanie to jednak inna para kaloszy. Spektrum
    > częstotliwościowe wyładowania idzie też w MHz, a moc jest słuszna.

    Ano cóż. A w starym samochodzie, bez komputera i takiej elektroniki,
    używałem sobie radia bezkarnie. Mogłem dopylić ile chciałem i auto nawet
    tego nie zauwżyło.

  • 23. Data: 2015-09-21 20:24:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Daje się: idiotyzm.

    Pewnie "ksiengovy" penis, który robi pyskówę za zwiększenie kosztów o 35
    centów, a nawet dwa dulary, to przecież można dobić do ceny ostatecznej?

  • 24. Data: 2015-09-22 08:51:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Da się impulsem przełączyć coś w procku, by zmienić bieg
    > sterowania, to da się i przekonfigurować, w tym wyłączyć watchdog.
    > Piesio to zabezpieczenie przed głupotami w kodzie, a nie przed EMI.

    Przed EMI jak najbardziej też.
    Teoretycznie po włączeniu watchdoga nie daje się wyłączyć. Na ile (w
    przypadku watchdoga w procku, a nie na zewnątrz) to jest odporne na EMI to
    trudno powiedzieć, ale jak wszystkich pamiętanych w procku bitów byłoby 1000
    a jeden odpowiada za watchdog-on to watchdog powinien zabezpieczyć przed
    999/1000 EMI.
    P.G.

  • 25. Data: 2015-09-22 08:53:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Sep 2015 19:17:47 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Daje się: idiotyzm.

    Nie nie , idiotyzm byliby wtedy gdyby robili to nieśwadomie (można
    wybaczyć), kretynizm dlatego, że robią to z premedytacją.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-09-22 10:29:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Nie nie , idiotyzm byliby wtedy gdyby robili to nieśwadomie (można
    > wybaczyć), kretynizm dlatego, że robią to z premedytacją.

    Szczerze mówiąc, takie szczegóły trudno mi rozróżnić. Jak zatem nazwać
    takich, co (świadomie) nie użyją flasza, a potem (też świadomie) zasilą
    to superkondensatorem?

    Jarek

    --
    W ten sposób dorobią się córki lub syna:
    Idioty, idiotki, kretynki, kretyna.

  • 27. Data: 2015-09-22 12:12:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    Debilizm?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-09-22 12:25:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Teoretycznie po włączeniu watchdoga nie daje się wyłączyć.

    Nie daje się wyłączyć z poziomu programu, choć w zależności
    od procesora to do końca prawda też nie jest. Tam w środku jest
    pewnie jakiś przerzutnik RS (z R podpiętym do resetu i S do
    rejestru sterującego), więc nie widzę specjalnej niemożliwości
    wyindukowania impulsu akurat na linii R.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2015-09-22 12:26:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Szczerze mówiąc, takie szczegóły trudno mi rozróżnić. Jak zatem nazwać
    > takich, co (świadomie) nie użyją flasza, a potem (też świadomie) zasilą
    > to superkondensatorem?

    "Chińczycy"?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2015-09-22 12:32:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > I to jest właśnie ten dyżurny zwierzak, na którego zawsze
    > może zejść, gdy zajdzie pilna potrzeba.

    Niestety piesio może zejść ze świata zanim program zejdzie na niego...
    Dlatego jeśli jest wymagana prawdziwa odpornpość na awarię, to się robi
    TMR lub inny lockstep, a nie udaje, że watchdog przed czymkolwiek
    sprzętowym zabezpiecza.

    Pozdrawiam, Piotr

    Kto upilnuje samych strażników?